zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: zeer dikke springteugels voor iemand met reuma/atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 03:12

Ik heb zelf een poos een lussenteugel gebruikt, dan hoefde ik niet persé m'n hand dicht te doen. Stak dan gewoon m'n hand erin en hij bleef zitten. maar kon ook zo op één vinger rijden.
Nou ja zelfde effect als wat hierboven staat maar dan, zeker dat het goed vast zit, want opdat moment staat er veel druk op het einde van de lus (dus de plek waar die dan weer vastgebonden zit aan de andere teugel). teugel was ook maar 13 euro ofzo dus vond het nog wel mee vallen

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 06:42

ik ga eens kijken wat ze hier kosten en ik denk dat ik er zo eentje aanschaf

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:00

je kan ook teugels proberen met een stokje ertussen, Dit is meer voor eenhandigen. maar stokje vasthouden is vast fijner dan dunne teugelsa

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:02

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:48

het stokjes gedoe gaat zeker voorbij omdat het veel te dun is voor haar handen. ik heb vandaag gezien bij de fysio therapie van haar dat
1 stokjes zijn te hard
2 zijn niet buigbaar
3 gaan na 5 min zeer doen

daarom heb ik met de fysiotherapeut van haar overlegd wat voor haar het beste is touwteugels daar in tegen mag absoluut niet dit word door meerdere mensen afgeraden die ik heb gesproken die haar lichamelijk in de gaten houden.

er zijn dus 2 optie's geworden of 2 springteugels op elkaar maken of een lussen teugel gebruiken. nu ben ik alleen nog opzoek naar dat soort dingen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:35

Ik sprak afgelopen week met iemand die haar hand ook niet helemaal kon sluiten. Zij had daarvoor eventingteugels van Hulsebos, schijnen heel dik te zijn. Als je er meer over wilt weten PB dan even. (moest plotseling aan dit topic denken toen ze het vertelde dus vandaar dat ik hem weer opgeduikeld heb ;) )

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:36

Ik denk ook dat een lussenteugel voor haar wel handig zou zijn en er zijn ook klemmetjes voor waarmee je lussen op je gewone teugels kan maken