troi schreef:Even profiel gespiekt, mooi paardje!!
thanx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarcR schreef:Als je western sporen draagt hoor je steeds een zacht gerinkel van de wieltjes en dit gerinkel is meestal al voldoende voor de paarden zodat ze beter opletten.
.

*dierenbeul8 Vera schreef:Maar ik heb nog nooit zoiets stoms (sorry) gelezen hoor!
Buikspieren aanspannen gebeurt zodra je je paard verzamelt en rondrijdt, niets als je je sporen in zijn zij zet
Mijn visualisering was dan ook een grapje omdat ik het zo'n ' bijzondere' manier vind....
Snap dan alleen niet waarom die van mij dat wel doet. Zal wel een uitzondering hebben.troi schreef:Het zal waarschijnlijk niet het gerinkel zijn maar het is wel zo dat paarden erg goed weten wanneer je sporen om hebt en zomaar ineens een stukje beter reageren (tenminste dat is mijn ervaring).
Funnygirl schreef:Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. Ben dan ookSnap dan alleen niet waarom die van mij dat wel doet. Zal wel een uitzondering hebben.
MarcR schreef:troi schreef:Het zal waarschijnlijk niet het gerinkel zijn maar het is wel zo dat paarden erg goed weten wanneer je sporen om hebt en zomaar ineens een stukje beter reageren (tenminste dat is mijn ervaring).
Inderdaad zit het zo, ik dacht dat dat wel duidelijk was. In het vervolg zal ik alles tot naaltje en draadje uitleggen.

FindingJack schreef:Over het horen van de sporen......mijn vorige paard, Jrs Claim Jumper, was een zeeeeer ervaren showpaard toen ik hem kocht. Als ik zonder sporen aan kwam lopen en zo opsteeg was hij absoluut niet bij de les. Hoorde hij dat ik ze wel droeg had ik ze niet eens nodig met rijden.![]()
Hij wist dus wel degelijk het verschil!
Maar het was dan ook wel een hele aparte!!
[/quote]