[SGW] KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:28

Carmen85 schreef:
@gr_roos, over 6 jaar doe ik ook weer mee hahaha (zul je zien dat er een enorme koe van een veulen uitkomt....)

Hoop het toch niet zowel voor jou als voor mezelf. Mama is een heel fijn paard halfzus van een ex-paard van Digo, wil der eigenlijk klonen. Heb nu Roven als vader uitgekozen, dus ik hoop niet op een koe. Ben wel een beetje huiverig voor een vos met brede bles en 4 witte benen :+

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:35

gr_roos schreef:
Carmen85 schreef:
@gr_roos, over 6 jaar doe ik ook weer mee hahaha (zul je zien dat er een enorme koe van een veulen uitkomt....)

Hoop het toch niet zowel voor jou als voor mezelf. Mama is een heel fijn paard halfzus van een ex-paard van Digo, wil der eigenlijk klonen. Heb nu Roven als vader uitgekozen, dus ik hoop niet op een koe. Ben wel een beetje huiverig voor een vos met brede bles en 4 witte benen :+

De half zus van Twister!! Nou dat moet goedkomen!!!! Twister springt nu Z! Met roven lijkt me een mooie combi!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:40

Mij ook :D Ad vond het denk ik een beetje vreemd, maar die hoeft niet zo nodig een eventer ;)

Zal je als je interesse hebt tzt wel inlichten, ze is 1-4 uitgerekend.

Knap van Twister, vermiogen hebben ze allemaal wel, nu alleen nog baasjes die het Z springen of hoger aandurven :D

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:49

gr_roos schreef:
Carmen85 schreef:

Geen nare dingen over vossen met brede blessen en witte benen hoor.. hahaha... Die zijn toppie. :D

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:14

gr_roos schreef:
Carmen85 schreef:

Mede om die reden heb ik Albaran xx als vader gekozen ;-) Nee onzin natuurlijk, de lijnen pasten super bij elkaar. Maar toch, kleur en aftekeningen speelt wel een heel klein beetje mee.

Wel grappig dat jij ook voor volbloed kiest! Op naar de nieuwe generatie eventers! Zie je over 6 jaar wel in de ring in Ermelo :+

BuenaVista

Re: KNHS/KWPN Kampioenschap vijfjarige eventingpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:30

Ik zou ook meedoen, maar heb mij helaas af moeten melden. Dröpke is dan nog niet terug.
En over dat versneld promoveren en wel of niet L startgerechtigd zijn. Daarover heb ik ook gemaild met de KNHS.
Ik ben 4x L gestart en 1x M, mag dus elk paard in de B of L starten. Ben dus automatisch L geklasseerd.
Vind het wel erg jammer dat ik niet mee kan doen. Het dressuur en springen is zeker wel te doen, maar de cross is niet kinderachtig. Niet dat ik bang ben, maar er staat best wel wat.
Ga waarschijnlijk wel kijken. Moet btw wel bekennen dat ik het maar wat weinig deelname vind..

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 15:48

ja vind het ook maar een kort lijstje! Jammer dat je niet mee kunt doen! Waar is je paard heen?

Vorig jaar heb ik in de verte te cross gezien omdat ik toen in een stand moest staan op het hoofdterrein. Maar kan me niet meer zo heel goed herinneren wat voor hindernissen er stonden. Ik weet nog die hagen etc en die dikke boomstammen en de sprong de dressuurbaan in. Maar zijn er nog speciale hindernissen die ik even moet gaan oefenen?

Ben zondag al in Ermelo geweest en de waterbak etc gaat inmiddels wel goed daar. Maar ga waarschijnlijk a.s. woensdagavond nog een x, dus dan kan ik er nog een paar meenemen. Zaten er vorig jaar bijv. lastige smalletjes of punten in?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:19

Vorig jaar had je een paar smalle, hogere hindernissen op het grasveld staan. Je moest toen ook de bak uit springen over een heg en anders ook. Via het gras, over de heg de bak in.

Dröpke heb ik weggebracht nabij Frankfurt. Hij wordt daar doorgetraind door een prof Italiaanse springruiter. Als het goed is komt ie half augustus thuis.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:17

Naast de smalletjes stonden vorig jaar wel gewoon een rij boompjes zodat een een inloop krijgt zeg maar. En de wal op over de heg de bak inspringen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:52

Carmen85 schreef:
Wel grappig dat jij ook voor volbloed kiest! Op naar de nieuwe generatie eventers! Zie je over 6 jaar wel in de ring in Ermelo :+

Die keus was vorig jaar al gemaakt, helaas toen niet gelukt. Ik wilde vorig jaar kijken naar de Roven nakomelingen, alleen moest ik toen afrijden voor mijn VW rijbewijs. Wie weet volgend jaar.

Digo, pb je morgen terug

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:51

Ik heb vorig jaar lang getwijfeld of ik mee zou doen. Had toen ook alleen wat oefencrosjes gereden. Achteraf gezien was ik blij dat ik niet mee gedaan heb. Ik ben wezen kijken en ik had daar echt geen punten gescoord als ik gereden zou hebben. De cross vond ik niet heel zwaar, wel wat dikkere sprongen (goed L niveau) maar niet echt technisch. Volgens mij twee iets smallere sprongen en er mocht te paard verkend worden.
Het viel me toen op dat er veel paarden mee liepen die al behoorlijk ervaren over kwamen. Gingen lekker grettig en voorwaarts door het terrein. Die paarden kregen ook de puten, die lekker door wilden galoperen en gretig aanpakten. Zo was die van mij echt niet rond gegaan.
Dus ik zou als ik jou was lekker trainen op voorwaarts door het terrein gaan. Succes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:19

Ik ga wsl wel kijken, lijkt me leuk.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 08:31

Gelukkig is voorwaarts door het terrein gaan geen enkel probleem. Ze is helemaal in haar element als ze mag gaan en gaat echt "liggen" als een prof-eventer ;-) En krijgt ze een hindernis in het zicht dan moet het ook echt gebeuren!

Smalletjes hoop ik wel dat ze een beetje aangeleund zijn, net als vorig jaar. Maar hoogte zal ook niet zo moeilijk worden. Op zich heb ik er wel vertrouwen in, anders zou ik ons ook niet opgeven natuurlijk! Paard is in super conditie en kan het lichamelijk aan, vind crossen heel leuk en heeft al wat verschillende terreinen gezien (o.a. ook ermelo)

Maar ik verwacht niet bovenin te eindigen hoor.... de andere deelnemers hebben zoveel meer ervaring. En ik ben nog niet zo'n dressuurruiter, dus dat zal vast ten koste gaan van dressuurpunten.

Ik zie het als een mooie manier om mijn paard te laten zien en te laten beoordelen of ze er inderdaad zo geschikt voor is als ik zelf denk. Daarnaast zal het een super ervaring worden om daar mee te rijden. En gaat het niet? Nou ja, dan zijn we een illusie armer en een ervaring rijker. Ik ga m'n paard niet kapot rijden, dus voelt het niet goed dan stop ik.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:24

ik had ook heel graag mee willen doen maar ik heb ook een buitenlander.. |(
(ben wel super tevreden met mijn in duitsland geboren-opgegroeid in belgië-wonend in nederland multicultureel talentje hoor!!)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:19

Ik moet nog een jaar wachten.... :D Ik wilde dolgraag kijken en uitgerekend in die week werk ik maandag... :( ...en vrijdag ook, maar ja, helaas net die discipline op de die dag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:00

Madelene, Ik kan jou de hand schudden, alleen mijn combi is Duits - Deens - Nederlands ;)
Bianca, Wil jij volgend jaar mee doen met Bull?

Ik wil eigenlijk kijken, maar om nou een dag vrij te nemen voor 18 combinaties vind ik ook een beetje zonde!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 15:11

20 combinaties inmiddels :P
twee meer, dus nu wel reden om vrij te nemen? hihi

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:11

Mootje schreef:
Bianca, Wil jij volgend jaar mee doen met Bull?
Ik wil eigenlijk kijken, maar om nou een dag vrij te nemen voor 18 combinaties vind ik ook een beetje zonde!

Inderdaad met Bull ja, ik heb geen ander paard ... :P helaas....dan zou ik eerst een rijke vent moeten zoeken die er nog 1 voor me betaalt.. :D
Ik zat ook te denken om mijn werkdag te ruilen etc, maar aan de andere kant. Ik ken het terrein en ken de wijze van dressuurbeoordelen, had ik nu met de echte pavo 65,5 voor, en het springen ken ik ook, daar rijd ik nu de oefenparcoursen. Dus vind het idd ook teveel gedoe voor zo weinig combi's. Beetje zonde van mijn duurzame verlof... ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:34

uhm misschien maar eens kijken hoe het dit jaar is..die van mij is nu 4 maar kent op cross gebied nog niks.. wil er volgend jaar wel mee starten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:32

De reden die sfranken noemt was voor mij een reden om te gaan twijfelen om mee te doen.
Mijn paard heeft de looks en gangen om hoog te scoren in de dressuur, springt geweldig, maar in het terrein kan ik hem nog niet hard door laten lopen. Dan wordt hij onzeker en gaat hij alleen maar nog harder. Ik wil dus niet een gesjeeshd rondje neerzetten, aangezien ik niet geloof dat dit goed is voor zijn opleiding.
Had dus de intentie om mij af te melden. Ondertussen ben ik bijna bedreigd erover dat ik zelfs maar dacht aan afmelden :P Kennelijk zien mensen er wat in :Y)
Mijn paard loopt dus waarschijnlijk wel mee, maar gewoon in een rustig tempo zodat het vooral een fijne ervaring is.
Hij heeft meerdere (zware) L crossen heel goed gelopen dus ga ervan uit dat we geen modderfiguur slaan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:34

Ik kom je aanmoedigen PB! Laat je niet gek maken, jij weet zelf het beste hoe je je paard daar rond moet rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:47

Ja, is ook zo. Alleen je hoort dan weer allemaal verhalen van hoe dat ze echt voorgesteld moeten worden als soort van volleerde crossmachines. De moed zakte mij toen echt in de schoenen en had toen zoiets van ik wil ook niet mee doen en onderaan staan.
Maar goed heb ondertussen een paar preken gehad over ik mij niet gek moet laten maken en dat Amati vast niet het slechtste paard zal zijn wat erbij loopt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:49

Dat denk ik ook en je hebt zelf ook zat ervaring hoor! Je kunt er makkelijk tussen. En maat toont van zichzelf wel. Hoef je niet zoveel moeite voor te doen. Tis nou eenmaal een knapperd!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:50

PB, wat Simone zegt, laat je niet gek maken. Zijn opleiding is belangrijker dan een foto in de strengen en een lintje ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:54

Dat vinden wij ook. En m'n moeder zegt ook telkens wij weten wat hij kan en wij moeten het ermee doen. Dus als een ander hem niks vindt dan is dat jammer.
We zullen zien. Krijg van een hoop 'kenners' complimenten over hem.