Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nina_rex schreef:En je ziet zoveel paardjes strompelen op blote voeten, of net wat kort lopen, geen schwung. Ik denk dat veel ervan gebaat zouden zijn bij beslag...
Grapje hoor, ik snap wat je bedoelt!
Maar soms is het echt wel strompelen wat je ziet. Er hebben bij ons ook mensen zonder ijzers mee getraind, maar zo'n paard zie je dan toch constant de zachtere plekjes uitzoeken, in schuine, gladde bermen kruipen etc.
Niet echt relaxed en onbezorgd rijden zo. Ik vermijd de bermen sowieso, te gevaarlijk meestal, en ik moet zeggen dat de paarden ook altijd uit zichzelf het harde opzoeken.
.
.
. Jet schreef:Lijmen is inderdaad niet alles, vaak blijft het maar heel kort zitten en je moet wel een behoorlijk geduldig paard hebben, je moet het been toch een tijdje omhoog houden om de lijm te laten drogen.
Wel fijnd at hij nu weer ijzers onder heeft, ook al was hij niet zo braaf ermee. Is dat vaker zo, of was dat nu voor het eerst?
. 
Ze zijn nog nooit uitgevallen en ze loopt er ook niet anders op ofzo.
Dniez schreef:Mijn hoefsmid is gister ook geweest en bar verzette zich ook omdat het gevoelig was waarschijnlijk ,bar is in 2 maanden tijd van ijzer maat 2 naar 1 gegaandus zonder ijzers zetten doen we niet meer want ik was er nu op tijd bij.
Ideaal hoor! Dniez schreef:Mijn hoefsmid is gister ook geweest en bar verzette zich ook omdat het gevoelig was waarschijnlijk ,bar is in 2 maanden tijd van ijzer maat 2 naar 1 gegaandus zonder ijzers zetten doen we niet meer want ik was er nu op tijd bij.
bella24 schreef:Met hoefschoenen had ik dan toevallig mazzel?!