[SGW] Oefencross Lunteren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:54

Hé jammer ik zat bij de 80 cm pony's. Nouja we zullen zien. :)

SusanneZiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:56

Amber_ schreef:
SusanneZiwan schreef:
Ziwan was met opzadelen en opstappen niet zo lief, kwam even flink omhoog. }>
Voor de rest wel lekker gereden, alles gesprongen, maar wel 2 weigeringen helaas.
Ondanks alles super tevreden en trots op hem. :o

En Amber wat is Toot gaaf zeg, ookal mag Fjordy er ook zeker wezen! <3

Van Fjordy zeker afgekeken haha :)) !!
Vond het er heel goed uit zien hoor, je moet vaker komen joh ! :D

Haha dat zal wel, me vader moest erg lachen om die hengst van jou, hij vond hem wel mooi, met zijn paardenverstand :+
Haha ja eigenlijk wel he? Heb alleen geen startkaart op dit moment en het is allemaal niet zo heel dichtbij vanaf Otterlo, dus moet het hebben van de oefencrossjes. ;) Maar als er weer is iets dichtbij is en ik kan, ben ik zeker van de partij!

Leuk om al die verslagen te lezen! Volgens mij heeft iedereen er van genoten, het was in ieder geval in de middag lekker weer! :)

Spookie

Re: Oefencross Lunteren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:21

Ik heb ook de 60 gereden bij de paarden, en heb lekker gereden! Losrijden ging niet zo best, Moniek was behoorlijk heet, bleek later ook aan dr hartslag bij de keuring. Maar vanaf de start in de cross ging ze super, alles gesprongen(zelfs de dingen die ik dacht eng te vinden :D ) Alleen een stop op de laatste waterbak, terwijl ze normaal nooit wat geeft om water. Denk dat ik dr zelf wat te makkelijk op afreed.. Maar heerlijk gereden en trots op mn kleine stippie!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:26

Goed hee Spookie :))

Tootje deed water ook goed, na paar keer !
Afbeelding

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:28

Klinkt goed alle verslagen! :)

Leuke foto's ook alweer!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:35

Amber ik zag jou volgens mij nog wel bij die tent met je fjord, wat een ontzettend leuk dier! :D

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:39

gefeliciteerd iedereen met fijne crossen ;)
@rianceles14 ik zag jullie ook staan, dacht nog van go is er geen plaats meer op de parkeerplaats ;)

bij ons in de 100 cm ging het super.

We hadden in totaal 2 echte weigeringen en een weigering bij de bielzen die eigenlijk een verplichte doorgang was.

We hadden een weigering bij de tweede punt van 4. hij snapte het niet helemaal was ook de eerste keer dat hij een punt sprong. De andere twee hadden als reden dat hij weg moest bij de andere paarden en gewoon niet aan het opletten was en dus overvallen werd door de sprong.

Veder een heerlijke cross gereden eigenlijk bijna overal goede afstanden.
Was heel tevreden over hem, Hij had het veder heel goed gedaan.

Ik heb het heksenoog niet gesprongen, ik vond het nog steeds geen fijne sprong en had er geen lekker gevoel over en ben er daarom langs gegaan ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:40

rianceles14 schreef:
Amber ik zag jou volgens mij nog wel bij die tent met je fjord, wat een ontzettend leuk dier! :D

Dank je wel :))

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:42

Chartje: Ja klopt er waren ook al mensen langs die zeiden: Is de parkeerplaats hier? Vond het wel vervelend want er stonden allemaal auto's en trailers te wachten toen we midden op de weg stil stonden, maarja we konden er niet zoveel aan doen. Fijn dat je lekker gereden hebt!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:57

Kan ik me voorstellen van de mensen.
Nee je kon er ook niks aan doen.

Fijn dat jij ondanks alles ook lekker gereden hebt.

Ik was wel beetje geschrokken van die pony in de 80 cm die maar op drie benen wou staan na een val.
Heb het niet gezien maar wel wel gehoord, pony werd weg gereden met de trailer van af de cross.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:02

O jakkie dat heb ik niet meegekregen, wel erg vervelend.
Chartje was jij trouwens degene op het paard die zei: Mijn paard is een beetje paardschuw? :P Of dat was iemand anders haha.

SusanneZiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:03

@Chartje, dat heb ik niet mee gekregen? Jeetje wat vervelend zeg, denk je leuk te gaan crossen. Hopelijk gaat het goed met de pony en ruiter...

hier een foto van het losrijden. :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:04

hahah ja dat was ik :P

voor de 100 cm begon heeft de cross even stil gelegen daar door.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:07

haha oke, wist niet eens dat jij het was anders had ik nog wel even wat gezegd! Je had wel een erg leuk paard, ook al is het een beetje een raar, en paarschuw paard haha!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:10

Ik zat op Fjordy haha, ik ben wel superblij met de foto :D op dat moment vond ik het minder grappig maar dankzij melanie ging de cross verder goed!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:11

WIe was jij dan. Zat je toen ook op een pony/paard of stond je er naast.

Ja af en toe heeft hij rare buien, maarja daarom vind ik hem juist ook zo leuk :P
Hij is niet paardschuw als hij gewoon met andere paarden op de wei staat :Y) (raar paard)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:14

Ik was dat meisje in het rood/blauw op die vos pony , die een beetje moest lachen omdat je paard zo opeens weg sprong van een ander paard, toen zei je ook dat ie paarschuw was haha!

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:15

Leuk om alle verslagen terug te lezen!
Ik heb ook echt genoten van vandaag. Tik Tak pakte het super op, wel wat problemen op het water maar verder alles in één keer gesprongen. +:)+

Ik vond de wedstrijd ook erg goed georganiseerd. :j Gisteravond al even de cross gelopen met begeleiding, heel leerzaam. Vandaag door onbekende reden kwam ik op het laatst zo'n 15 minuten te kort en kon ik een half uurtje later starten. Na de cross had mijn paard 2 wondjes, deze zijn netjes ontsmet door de dierenarts.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom er vooraf zoveel opwinding was over het terrein. Ik heb een heerlijk ritme gehad, mede door de begeleiding bij het lopen wist ik welke lijnen ik moest nemen en kon ik alle hindernissen goed aanrijden. Door de vriendelijke opzet, (met elkaar starten, langs mogen rijden, hulp bij water en hindernissen) vind ik het een super wedstrijd voor beginners.

Ik ben helemaal tevreden, op naar Renswoude!!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:15

haha ok tja hij is soms gewoon beetje raar }> maar wel heel leuk <3

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:18

Er staan al leuke foto's op! Fijn dat volgens mij de meesten wel goed gereden hebben, net als ik! uitslag is er snel hoor, maar ik weet toch zeker dat mijn tijd 00:07:53 ipv 00:17:53 is :7 Zo lijk ik wel heeeel langzaam :+

Ik vind het ook zeker wel een cross voor beginners, vooral als je kijkt naar de hoogte, dat stelde helemaal niks voor. Alleen na zo'n afsprong moest je over een steiltje zonder grondbalk en in het donker, die vond ik wel wat minder.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:30

Wat leuk om alvast foto's te zien hier :)

Spookie, ik heb jouw gezien (opvallend paard natuurlijk ;) ).. Je ging behoorlijk makkelijk rond maar die laatste bijd e waterbak scheelde niet veel volgens mij ;) Daar werd je echt verrast door je paard, je reed er zelf inderdaad erg makkelijk op aan :) Maar toch nog gelukt en tevreden zo te lezen, fijn :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:33

Ik heb ook wel fijn gereden, maar Bon was zo giga sterk dat ik bij de driesprong de 3e niet kon nemen dus ze trok zo giga hard dus maar weggestuurd mede, ging gewoon ff niet.
Daarna even flink boos geworden en m wat tikken verkocht op de hals. Ging wel iets beter maar alsnog zo sterk...

Sprong ook per ongeluk die waterbak in daar achter toen je over dat lage boompje moest zegmaar het bos in, ze sprong zo rechtdoor de waterbak in, had al verwacht, water in zicht... dan is ze weg :+

Maar desondanks wel goed gereden en 2e geworden.

Oja, wil degene zich hier melden die mijn commentaar over het parcours heeft uitgeprint en zat te zeuren bij organisatie en heeft meegenomen? Kinderachtig hoor! :n

Werd even 'mee'genomen na prijsuitreiking, begint mevrouw ineens:

'Ja jij had wat negatief commentaar over de hindernissen neergezet op bokt en dat vinden we niet leuk, en wij doen er ook moeite voor en iedereen vrijwillig etc, *verder is niet blijven hangen >;) * '

En ze zei ook nog:
'Iemand heeft het uitgeprint en hier laten zien en die was teleurgesteld'

Sneu gewoon ook. :+

Ja dus, mooi toch dat jullie er zoveel tijd in steken, maar volgens mij is Bokt een openbaar discussieforum, en ik zeg mijn mening ja.
Ging het ene oor maar in en andere uit.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:36

Echt waar, dat is wel een raar verhaal Melanie.. Dat iemand commentaar van een forum meeneemt en dan naam/ toenaam eraan hangt en doorspeelt :?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:36

Guusjuh schreef:
Overigens begrijp ik niet helemaal waarom er vooraf zoveel opwinding was over het terrein. Ik heb een heerlijk ritme gehad, mede door de begeleiding bij het lopen wist ik welke lijnen ik moest nemen en kon ik alle hindernissen goed aanrijden. Door de vriendelijke opzet, (met elkaar starten, langs mogen rijden, hulp bij water en hindernissen) vind ik het een super wedstrijd voor beginners.

Niet denigrerend bedoeld, maar als je wat meer ervaring hebt een aantal officiele wedstrijden hebt gereden en dus wat meer kijk hebt gekregen op wat wel en niet fair is zul je het ws wel begrijpen.
Je kunt echt wel aannemen dat de personen die hebben gezegd dat SOMMIGE hindernissen in lunteren niet fair zijn, genoeg ervaring hebben om dat te weten/zeggen.

Maar, heel fijn dat het bij jou zo goed en lekker ging! Veel plezier in Renswoude, misschien komen we elkaar daar wel tegen. Ik start er 2 paarden.

* edit * Mel! Dat meen je niet! Dat is echt wel enorm achterbaks van diegene zeg! Hopelijk is diegene ook zo dapper zich te melden. Per pb want openbaar hier in het forum zal dat wel niet gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Sim op 17-07-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:36

Heeft serieus iemand dat uitgeprint en bij de organisatie neergelegd Melanie? Zal vast wel vaker voorkomen dat mensen punten van kritiek hebben op een bepaalde wedstrijd, en vind dat dit ook gewoon gezegd mag worden.. Kan de organisatie toch alleen maar weer dingen mee verbeteren.