[WN] Western duur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:31

Bedankt voor de comments tot nu toe.

Nog even ter toevoeging dan :D ... Ik weet al dat ik qua rijden reining wil gaan doen, en als hij / zij nog jong is is halter ook leuk. Dus de richting weet ik al.

Ik kies juist voor een jong beestje en nu al, omdat ik het gewoon prettig en leuk vind om van jongst af aan een band op te bouwen met het dier. En als ze jong zijn is de aanschaf ook nog niet zo duur. Qua onderhoud heb ik eigen ( nou ja m'n ouders dan ) stal en land.

@ QuarterH: m'n dressuur zadel was nog een stuk duurder.

De spullen voor het rijden kan ik idd nog voor sparen... Ik heb al een paar hoofdstellen .

Misschien is een kruising ook nog wel wat om mee te beginnen.. Alpenquarter? Lach me niet uit hoor, maar dat is dan een haflinger of kruising haflinger met quarter ? Ik heb inmiddels ook al een paar handige tips via PB gehad.

Zit er aan te denken om les te nemen bij de JD Ranch in Beets / Noord Holland...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:34

Alpenquarter is gewoon een andere benaming voor haflinger ;) omdat ze het over het algemeen heel leuk doen in de westernsport.

JD Ranch is een aanrader +:)+

Anoniem

Re: Western duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:36

En Jos heeft een aantal verrekte mooie veulens... ;)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:42

Ja zij zit hier toch ook op Bokt?

En nog iets ... Waar en wanneer is er een leuke show hier in Nederland? Kan ik ook even de sfeer opsnuiven.. Als er niet teveel stof is :P ..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:50

voor reining: weekend van 6/7 augustus in Veldhoven. een DRHA show (dutch reining horse association).
dus als je echt reining wil zien (aangezien dat is wat je wilt gaan doen) moet je hier wezen. zie je ook alle levels voorbij komen.
zul je ook zien dat een quarter of paint echt geen overbodige luxe is als je deze tak van de sport wilt gaan beoefenen.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 07:14

Thanks quarterH! Ik denk dat het wel wat leuks is om heen te gaan. Wie van jullie gaat daar ook heen?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:20

Ik waarschijnlijk!!! Als wij dan niet toevallig ons vrijgezellendagje hebben ;-)

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:27

Waarom pas je niet op een arabier? Die zijn toch niet zo groot? En als je een western paardje wil dat wat goedkoper is kun je ook kijken naar een SPB, kort gezegd een paint zonder vlekken. Deze zijn doorgaans ietsjes goedkoper dan een paintje of quarter (geheel onterecht maar tsja). En gewoon veeeel lessen. Een trainingshoofdstel hoeft ook geen 200 euro te kosten, de mijne was 100 euro(incl alles) en gaat al weer een aantal jaren mee. Een pad haal je van Ebay en een zadel is idd een aanschaf maar een goede gaat dan ook jarennnnn.....eeuwen mee:) Om te trainen kun je ook prima van die beschermertjes van 15 euro van de divoza halen, rij ik ook altijd mee en beschermd prima bij de spins ook.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 07:48

Heuh uh SPB??? Dat is ook een paint.. Solid Part Bred ofzo? :o :o

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:34

Honeys schreef:

SUPER Paint Bred! :))

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:44

Wranglerbutt schreef:
Honeys schreef:

SUPER Paint Bred! :))

Iemand houd me denk ik voor de gek :+ :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:49

Guilty as charged :P
'n Painthorse met te weinig wit/geen vlekken is een Solid Paint Bred :)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:51

Rebel_Gloe schreef:
Waarom pas je niet op een arabier? Die zijn toch niet zo groot? En als je een western paardje wil dat wat goedkoper is kun je ook kijken naar een SPB, kort gezegd een paint zonder vlekken. Deze zijn doorgaans ietsjes goedkoper dan een paintje of quarter (geheel onterecht maar tsja). En gewoon veeeel lessen. Een trainingshoofdstel hoeft ook geen 200 euro te kosten, de mijne was 100 euro(incl alles) en gaat al weer een aantal jaren mee. Een pad haal je van Ebay en een zadel is idd een aanschaf maar een goede gaat dan ook jarennnnn.....eeuwen mee:) Om te trainen kun je ook prima van die beschermertjes van 15 euro van de divoza halen, rij ik ook altijd mee en beschermd prima bij de spins ook.

ben het niet helemaal met je eens.. spb,s kosten tegenwoordig net zoveel als een quarter of paint..
of je moet een paint hebben met een super vlekkenpatroon, maar anders :n

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:55

Ik zou toch eerst effe proberen, ik ging ook reining doen! en rij nu pleasure :) past veel beter bij me :) veel succes met je zoektocht. Ik heb een 1.5 jarige quarter gekocht voor 2500 euro... heb nu een schat van een paardje en loopt super onder het zadel! Western is ook duur maar daar ga je zo ver in als je wil! Ik reed dressuur en had 20 pads met bijhorende bandages en peesbeschermers, enz... dus...

Ik heb ook moeten sparen en heb nu een quartertje, een mooi nieuw zadels, beenbeschermers (1 paar), een gewoon hoofdstelletje, 4 pads en ik heb genoeg nu! als we gaan showen kan er nog wat bij maar dan sparen we weer wat (en voor verjaardag en kerst enzo vragen we gewoon wat spulletjes!)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:57

Wranglerbutt schreef:
Guilty as charged :P
'n Painthorse met te weinig wit/geen vlekken is een Solid Paint Bred :)

Aha.. Leuk profiel trouwens...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:36

@Honey: thanks :)

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, trouwens :j
Mijn trainingshoofdstelletje kostte bv. maar $15,- en de (super zware kwaliteit) teugels waren €29,- tijdens de Christmas Sale bij Arthur's.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:41

zal ik maar niet onthullen wat mijn "trainingshoofdstelletje "kostte. :P
@unicum:volgens mij begrijp je het verkeerd : je zei dat een spb niet goedkoper is als een q of een paint. een SPB is een paint! een SPB is wel goedkoper als de gevlekte paint.ik weet 2 hengstveulens in dtsl. voor 1000 euro p.st. scheelt dus aanzienlijk. en qua rijden zijn ze niet minder als een met vlekken.een app zonder vlekken is nog goedkoper. moet je wel een amerikaan hebben, geen nappie.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:15

nee ik typte het verkeerd ;) ik begrijp het wel

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 18:03

Nog een vraagje..

Jaren terug ben ik wel eens bij de JD Ranch geweest met een vriendin, toen der tijd stond er ook iemand met 2 Welsh Cobs waar ze western mee reed.

Vinden jullie Welsh Cobs ook geschikt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:00

Geschikt waarvoor? Voor de reining heb je een iets ander paard nodig dan voor de pleasure, maar Cobs zijn zeker ook geschikt voor het allround werk hoor.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:04

GreaseMonkey schreef:
Wat dacht je van een alpenquarter?

Inderdaad ik heb er ook een waar ik heel leuk western mee rijdt. ;)

vaughane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:27

Honeys schreef:
Nog een vraagje..

Jaren terug ben ik wel eens bij de JD Ranch geweest met een vriendin, toen der tijd stond er ook iemand met 2 Welsh Cobs waar ze western mee reed.

Vinden jullie Welsh Cobs ook geschikt?

Let heeeel goed op met Welsh Cobs !!! Er zitten echt super-paardjes tussen, heel mooi om te zien, maar er zijn ook heel veel beestjes die speciaal gefokt zijn voor de marathon. Daarin doen ze het namelijk ook heel goed. Met deze laatste kan je echt niets anders dan marathon rijden (sjezen). Er zitten hele brave western-paardjes tussen, maar let alsjeblieft op de bloedlijn waaruit het paardje komt.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:22

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:17

ik vind het western wel duurder, maar omdat het me meer aan het hart gaat, heb ik het geld er voor over.
ik heb overigens een reinertje zonder papieren. dus vet goedkoop. kan er alleen wel minder wedstrijden mee starten, maar dat wist ik bij de koop. ik heb heel bewust voor het paard gekozen, en niet voor haar papierwerk.
ik heb een 2e hands zadel voor 700 euro, zit en ligt als een huis, dus je kan het wel zo duur maken als je zelf wil.

showkleding krijg ik van familie uit Canada.. die zelf de pleasuresport beoefenen dus is goedkoop en Wrangles draag ik altijd al.

probeer het gewoon eerst eens even joh, en kijk ondertussen lekker om je heen. het paard moet ook bij je passen.
maar ik waarschuw je wel.
als je eenmaal een Quarter of Paint gehad hebt.. wil je echt nooit weer anders. :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:33

Ik denk dat Western wel duurder kan! zijn.

Paardrijden is luxe, en in alles wat jij het meer 'bijzonder' maakt, wordt het duurder, over het algemeen.
(Want: aanbod anders)

Zo simpel is het imo. :)