[WN] Witje in the picture (mijn eerste stop-foto !!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 09:57

capopjekop schreef:
Wat gaaf dat je op zo'n mooi paard mag rijden. Ze ziet er fijn rijdbaar uit. Je houding is nog niet altijd even goed, maar ik weet dat het lastig is. Lekker blijven lessen en het komt vast helemaal goed. Stopfoto ziet er stoer uit, mss is de tip van birdybirdy wel wat, ik heb het even uitgeprobeerd. Bij whieee gaan je mondhoeken idd omhoog :D

Had deze opmerking nog even over het hoofd gezien :D Ze is inderdaad (als je d'r eenmaal voor je heb gewonnen, wat bij haar aardig lang kan duren :+ ) heel fijn om te rijden, maar absoluut niet de makkelijkste, ze kan je echt enorm uitproberen := Maar gelukkig zijn dat ook de paarden waar je het meest van leert, hihi :P

Miryamk schreef:
Dat stof geeft wel een mooi effect :D
Mooie poown btw 8-)

Nadoesh schreef:
wat een power! en wat een mooi paardje, echt een westernpaard !! leuke combi

Ze is inderdaad echt een reining-paardje in hart en nieren ~~}> En kan heeuuull hard :Y)
Dankjulliewel :D

Paintlinger

Re: Witje in the picture (mijn eerste stop-foto !!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:09

Superstoer!!
Afgezien van je houding af en toe zit het er heerlijk uit!! :j

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:16

GAAF !!!
vooral die stopfoto :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:12

Paintlinger schreef:
Superstoer!!
Afgezien van je houding af en toe zit het er heerlijk uit!! :j

TS zegt net zelf al, wat is er dan niet goed aan haar houding. Je kan wel commentaar geven (niet negatief bedoeld deze zin), maar dan kan je het beter onderbouwt geven met tips en wat er dan niet goed is.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:16

Dat zou inderdaad fijn zijn, kan ik een stuk meer mee :P dankjewel :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:29

Ik had de indruk dat TS zelf erg goed weet wat er niet goed is aan haar houding....ze weet het bij elke foto goed te benoemen. :j

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 19:53

Paintlinger schreef:
Ik had de indruk dat TS zelf erg goed weet wat er niet goed is aan haar houding....ze weet het bij elke foto goed te benoemen. :j

Oh oke, dan weet ik inderdaad wat je bedoeld :P Had ook gekund dat er nog andere dingen waren die jullie opviel, vandaar dat ik het me even afvroeg ;) Ik zal er de volgende keren meer op gaan letten en proberen te verbeteren :j

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:06

Ziet er super uit!! Qua houding denk ik dat je met wat langere beugels beter kan zitten, nu druk je jezelf achter in je zadel.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 21:24

crazycactus schreef:
Ziet er super uit!! Qua houding denk ik dat je met wat langere beugels beter kan zitten, nu druk je jezelf achter in je zadel.

Eigenlijk dacht ik daar zelf ook al aan, maar nu moet ik mijn instructrice er nog van overtuigen :Y) Zij vind dat m'n beugels alles behalve langer moeten, maar zij zit zelf vaak ook best wel 'kort', vind ik zelf :P Maar toch denk ik dat ik ze volgende keer een gaatje langer maak, om kijken of het dan beter gaat ;) Bedankt voor de tip!

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:50

ja idd beugels langer!
gewoon doen joh. jij bent toch de baas over je eigen paard/zit/hobby. niet je instructrice.
en één gaatje is niet genoeg hoor.
probeer eens een rondje te galopperen met je voeten uit de beugels. voel j het verschil zo.
ga je vanzelf echt "zitten"

verder ziet het er echt gaaf uit.
veel plezier samen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 22:13

dunnit schreef:
ja idd beugels langer!
gewoon doen joh. jij bent toch de baas over je eigen paard/zit/hobby. niet je instructrice.
en één gaatje is niet genoeg hoor.
probeer eens een rondje te galopperen met je voeten uit de beugels. voel j het verschil zo.
ga je vanzelf echt "zitten"

verder ziet het er echt gaaf uit.
veel plezier samen.

Mijn eigen paard is het niet :Y) maar ik vind het sowieso een goed idee om volgende keer met langere beugels te proberen en voelen hoe het dan gaat, dus dat ga ik zeker doen! ;) Hoewel ik dan altijd bang ben dat het er raar uit ziet omdat m'n benen te ver onder haar buik hangen? Aangezien ze al niet zo'n groot paardje is... maar dat zal ook wel een beetje aan mij liggen denk ik }:0
Een keer zonder beugels is ook geen slecht idee, niet alleen om m'n zit te verbeteren... maar ook vooral bij Whitney is het belangrijk dat ik leer om goed, diep te zitten (juist bij de snelle cirkels) aangezien het bij haar niet werkt om meer te gaan 'staan' in je beugels als je harder wilt, ze zal dan juist alleen maar meer op haar voorhand gaan hangen.. vandaar dat mijn instructrice me er ook steeds aan helpt herinneren om niet te veel naar voren te hangen, maar juist in het zadel te blijven zitten, en das nog altijd moeilijk :D
Bedankt, hier kan ik ook wat mee! :)

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:43

Gave stopfoto hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:50

Wat een leuke foto's zeg :) en ik herken precies de dingetjes die jij ook doet qua houding, haha. Wat een fijn paardje is dat, rij je altijd op haar of ook weleens op andere? Succes nog!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:59

Ffortuna schreef:
Wat een leuke foto's zeg :) en ik herken precies de dingetjes die jij ook doet qua houding, haha. Wat een fijn paardje is dat, rij je altijd op haar of ook weleens op andere? Succes nog!

Dankjewel ;) Grappig dat jij tegen dezelfde dingen aanloopt (of beter gezegd, rijdt :D ), ik heb vanaf het moment dat ik naar western ben overgestapt steeds met Whitney gelest, aangezien zij alles al 'kan', maar niet zomaar 'doet', en dus een super leerpaard is :j Sinds een paar maanden, vanaf het moment dat ik een beetje van de fase 'het paard leert mij' (wat natuurlijk altijd wel zal blijven) naar de fase 'ik leer het paard' ben gegaan, rijd ik nu ook zo nu en dan een paardje bij van iemand anders bij ons op stal (ook een quarter merrie) die vergeleken met Wit, juist nog niet helemaal 'bevestigd' is, en waar je dus echt nog aan moet werken en dingen leren/verbeteren. Als haar eigenaresse bijvoorbeeld weg is vraagt ze mij wel eens om te rijden, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind want op die manier kan ik steeds meer ervaring op doen en van dat paardje leer ik ook heel veel, aangezien zij ook nog veel kan leren :)

Hier zijn een paar foto's van haar (en heb ook ooit een keer een topic van haar gemaakt)

Afbeelding
http://img341.imageshack.us/img341/746/img1672r.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/2308/img1656ww.jpg

_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:22

Je zou om dieper in het zadel te zitten,
achterover gaan zitten en door je rug heenzitten

(ja misschien staat dit eral maar ik heb de tijd niet alles door te lezen (A) )

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:47

_daan schreef:
Je zou om dieper in het zadel te zitten,
achterover gaan zitten en door je rug heenzitten

(ja misschien staat dit eral maar ik heb de tijd niet alles door te lezen (A) )

Wat bedoel je precies met 'door je rug heen zitten'? Misschien weet ik wel wat je bedoelt maar noem ik dat anders... zegt me niet zo veel namelijk :o

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:54

De lengte van je beugels moeten in principe geen invloed hebben op of je wel of niet achterin t zadel zit gedrukt want je moet zoiezo je benen niet uitdrukken maar gewoon relaxt laten hangen. Als je ze gaat uitdrukken heb je niks over voor de stops bv. Gewoon ff weekje zonder beugels rijden en dan zit je als een huis!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:12

Rebel_Gloe schreef:
De lengte van je beugels moeten in principe geen invloed hebben op of je wel of niet achterin t zadel zit gedrukt want je moet zoiezo je benen niet uitdrukken maar gewoon relaxt laten hangen. Als je ze gaat uitdrukken heb je niks over voor de stops bv. Gewoon ff weekje zonder beugels rijden en dan zit je als een huis!

Daar ben ik het gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet mee eens... ik denk dat de lengte van de beugels wel invloed heeft en dat het moeilijker is om diep te zitten als je 'te kort' zit. Maar het is inderdaad zo dat als je je benen uitdrukt tijdens op de rechte lijn voor de stop, hij sowieso nooit 100% zal zijn, en dat heb ik zelf ook wel eens ervaren :+ Daarom heb ik ondertussen ook geleerd om tijdens de rundown juist meer achterover en dieper te zitten (wat ook nog een tijdje heeft geduurd, aangezien ik het altijd moeilijk vond om tijdens de rundown 'mee te gaan' met de beweging.. omdat het dan zo hard gaat, dat je 'achter' de beweging komt te zitten, vandaar dat ik altijd onbewust toch iets verlicht ging zitten, maar dat heb ik mezelf nu dus afgeleerd :P ), maar op de een of andere manier is me dat op de cirkels nog niet gelukt om af te leren :o
Ik zeg ook niet dat het aan de beugels ligt, want het ligt natuurlijk vooral bij mezelf, en ik moet daar inderdaad meer op gaan oefenen ;)
Iig bedankt voor alle tips :D

wildheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:33

Die stopfoto is zeker mooi gelukt !
Bij mij is het altijd te laat , te vroeg of te bewogen ;(

SiggHorsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:56

cool!
mooi foto die laatste!
maar voor tips...
sorry, weet niet zo super veel van de
western af

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:00

Wat een ontzettend gaaf paard :9 !! Ik ken werkelijk niets van Western rijden dus daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen, al vind ik het er wel leuk uitzien. Veel plezier!

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:48

wat een heelleuk paardje heb jij! de foto's zijn ook vooral de laatste die is echt stoer.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 18:27

Wow, topic is ineens weer omhoog geschopt, blijkbaar := Dankjulliewel :D

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:16

Wat een mooi paard!
Wat een mooie stoere foto's!