[SGW] Oefencross 7/8 augustus wieringerwerf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: Oefencross 7/8 augustus wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:31

Prima te doen hoor manic! Het is wel fijn dat je aanleuning hebt in het bos, dat maakt het iets makkelijker.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:34

@carmen85: valt best mee hoor (vind ik dan). Als je bij Zwolle woont kun je daar zo de snelweg op, en via Heerenveen naar de A7. Het crossterrein ligt "naast" de afrit op de A7, direkt na de afsluitdijk.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:26

hmm je hebt me toch nog weer aan het twijfelen gebracht texelse! Maar m'n paarden staan nog iets achter zwolle, dus we zijn dan bijna 2 uur onderweg met de trailer. Nog maar even overleggen met m'n groom (mijn vader ;-)) of hij zo gek is om mee te gaan :-D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:46

Die kun je prima overtuigen met de woorden:

"Pap, jij wilt toch ook dat ik gelukkig ben??"

Succes!!!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:24

:+ lijkt me een goed argument

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:58

@carmen85: + dat je je paard zijn half broer wil zien!
Leukerd ook die van jou! en even oud ook als amaretto

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:43

ik heb al zere knieen van het smeken... tot nu toe weinig resultaat. Antwoord "om de hoek is een springconcours, ga daar maar heen"

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:24

die man snapt er niets van!!!! Het is zo leuk, 's morgens onder begeleiding alle hindernissen oefenen, en alle grooms wandelen dan gezellig babbelend mee, en 's middags individueel een rondje, en dan mag hij gewoon wachten tot je terug komt.

Jammer hoor,

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:28

Ik sta geloof ik nu ook ingeschreven... Ahem. Even kijken of ik iemand kan scoren die mee wil.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:07

Als je er ook zaterdag ben kan mijn groom je wel een handje helpen hoor!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:11

Helaas toch maar besloten naar dat "springconcours om de hoek" te gaan. Op zich wel met een hele goede reden: dan ga ik mijn andere paard voor het eerst op concours starten! Als ze dat een beetje oppakt mag zij binnenkort ook mee naar crosstraining. Daarna maar weer een keer een oefencross rijden bij Alice. Misschien heb ik dan wel 2 paarden voor de SGW :-) Sowieso in Neede m'n 1e B cross, dus voor die tijd nog maar ergens oefenen.

@beli: Een tijdje geleden ben ik een topic begonnen over kreator nakomelingen. Zou het heel leuk vinden om een beetje op de hoogte te blijven van de vorderingen in SGW (en andere concoursen) van die van jou!

Succes allemaal die wel naar wieringerwerf gaan!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:05

Ik rij 8 augustus ook een oefenrondje mee. Doe niet mee met de instructie. Dit is mijn 'thuis'cross, train hier regelmatig. Maar omdat het bos daarna 2 weken dichtgaat, maak ik toch nog even een laatste rondje ;)

Merel_Claire schreef:
De officiele cross heb ik af moeten melden, want heb mijn merrie drachtig.
De oefencross doe ik mee op zaterdag met een ander paard.

Vond de DA het niet verstandig om dan te gaan crossen, Claire?
Je kunt in principe toch gewoon doorrijden? Of is crossen en springen not done? :o

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:11

Het kan in principe wel, zolang er maar geen stress bij komt kijken. Toch is ze altijd wat gespannen met de cross, meer vanuit opwinding. Ze wil zo graag :D Ik heb besloten om niet met haar te crossen omdat ik toch het risico te groot vind. Stel je voor dat ze het veulen verwerpt daardoor. Dat vergeef je jezelf nooit.
Ik vind het wel onwijs jammer! Ik hoop dat ik volgend najaar nog wat kan crossen en anders het jaar erop.
Springen zal ik straks wel weer wat gaan doen, maar ook niet te veel.

Gaat met jouw merrie alles goed? Kun je alweer opbouwen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:14

Oké, dat is dan heel begrijpelijk!!

Ja, Nudine is (eindelijk) weer rad. Ben haar rustig aan het opbouwen aan de longe en met buitenritjes (ik op de fiets, iemand anders erop). Ben niet van plan om haar weer onder het zadel op pakken omdat ik bang ben dat ik dan weer teveel doe, maar wie weet... Alles voor een gezond en levend veulen dit jaar!

Nu weer on topic: ik hoop dat ze de slootjes iets laten leeglopen, de laatste keer dat ik (alleen) was, waren ze wel heel breed en diep, was wel een beetje link.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:50

Wie weet na het veulen Noor! Ben het helemaal met je eens, alles voor een gezond veulen dit jaar. Zeker voor jou na de pech van vorig jaar.

Ontopic :D : dat is wel beetje tricky als de slootjes zo vol staan. Maakt het meteen een stuk lastiger.

Ben benieuwd hoe het paard gaat waar ik de oefencross mee rijdt. Is een flinke weigeraar, dus ga alvast zondag even zelf met haar heen om te proberen haar er een beetje doorheen te krijgen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:16

Wat voor hindernissen kan ik verwachten? Paard vind greppels, water en bandjes niks :D Eigenlijk springt hij alleen boompjes :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:20

Manic, dan kan je je lol op in WW. Er zitten een paar 'greppels' in (geen hindernissen maar gewoon de route). Met veel regenval zitten ze vol met blub.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:24

Als ik het me goed herinner, is er in ieder geval bij 1 slootje een alternatief, en bij de waterbak ook (in de B). Het andere greppeltje twijfel ik aan......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:25

Er zit sowieso een greppel naar de wal toe waar je overheen moet, want er is daar geen andere route!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:46

Ik rij gelukkig alleen het oefen! Ik kijk wel hoe hij het tijdens het instructie rondje aanpak en dan zien we wel weer verder.

Ik kan mijn lol sowieso op met die paard... die kan zo gruwelijk snel wegdraaien dat ik meestal erachter aan zweef :D

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:03

Ik hoop wel dat er wat water in de greppels staat en we er doorheen mogen. Want water vind ze nog heeel spannend. Voorral onbekend water. Dat is dus ook de reden dat we er heen gaan. Met mijn andere paard deed ik alleen conditie training want die paktte alles aan. Maar deze vind het allemaal nog heel spannend. :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:23

Hmm, ik begin te twijfelen of ik me hier al gemeld heb :o
Dus hierbij, ik heb me zowel voor de officiële cross als de oefen op zaterdag aangemeld. M'n zusje en ik komen met de volle broers langs :P

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:35

Ga morgen met het andere paardje even rondje door het Dijkgatbos maken. Eerst even in alle rust het rondje verkennen. Ze is qua crossen nog niet zoveel gewend en is ook beetje misgegaan met haar. Hoop het beter te kunnen krijgen en lijkt me een leuke uitdaging. Wel fijn om voor de oefencross nog een rondje met elkaar te rijden, dat maakt het voor haar alweer makkelijker.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:29

Net weer terug vanuit het Dijkgatsbos. Paardje deed het super. Moest wel even toegesproken worden in het begin, maar daarna was het goed. Water was wel beetje spannend voor haar, maar ging er daarna prima doorheen. Heel leerzaam geweest voor beiden.

Vivalajenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:53

<3 Ik ga op zaterdag met mijn pony