[WN] Unieke kans voor western liefhebbers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 01:43

Ja, en tikken ze de rand van die hoed nog aan als ze een lady tegen komen "bij deze dus!!"
Jua schreef:
Nou en of... Amerika is groot en heeft het een en ander leuks te bieden. Staten als Kansas en Texas, daar draagt men nog met trots zijn cowboyhoed!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 06:58

Citaat:
Ja, en tikken ze de rand van die hoed nog aan als ze een lady tegen komen "bij deze dus!!"

Doen ze bijv. in New Mexico ook ;) , hele aparte ervaring!

Jua

Re: Unieke kans voor western liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:55

Het woord ma'am hoort er dan natuurlijk ook bij!
Leuke gewoontes hebben ze hier in cowboy land, i like it!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:35

Inderdaad, wat doe ik eigenlijk nog hier in dit kleine, kikkerlandje!?

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:08

tja... Eigenlijk is het gewoon een kwestie van pack your bags and go! Alleen helpen de je omringende verantwoordelijkheden je waarschijnlijk vrij snel de weg terug te vinden naar de realiteit.

Maar eh...De achterhoek, da's toch waar alle Nederlandse cowboys wonen? Die echte die met trots hun klompen dragen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:14

Die Achterhoekse Cowboys heb ik hier nog niet gezien, maar ik ben dan ook eigenlijk een echte, verdwaalde, Amsterdamse ;) . Geef mij maar een echte cowboy, zonder klompen maar met boots en hoed!
Was het maar zo makkelijk, maar met 2 paarden, 5 katten en een eigen huis is die realiteit iets waar ik soms te snel in terug val 8-) .
Maar gelukkig kan ik op vakantie en binnenkort ben ik dan ook wel weer ergens in de USA te vinden!

Sixtoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:44

Ik moet de Achterhoekse 'Cowboy' ook nog tegenkomen... en durf heel voorzichtig wel te stellen dat de Achterhoek meer van de Iron-Horse-Cowboys is (Trucks etc) en de koeien meer te vinden zijn in Friesland, Groningen en Drenthe... needles to say dat daar de trotse 'cowboys' nog echt te vinden zijn, zonder enige regio of provincie te willen uitsluiten.

Maar on topic wordt deze 'whippersnapper' wel erg enthousiast. Ik zou het zelf wel erg leuk vinden om wat meer info te krijgen, al realiseer ik me dat een dergelijke trip er voor mij nog niet in zit...

Wanneer je (Jua) weer voet zet op NL bodem, dan schuif ik graag aan bij die informatie bijeenkomst.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:18

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:24

Dit lijkt mij een hele leuke ervaring maar mijn engels is heel slecht ik weet niet hoe dat bij jullie is?

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 14:57

@ Boemke, het feit dat je Engels niet zo goed is, dat hoeft geen probleem te zijn. Texas ligt naast Mexico en we hebben in onze wagon 19 groep ook een Mexicaans koppel waarvan de man geen engels spreekt. Toch is hij gewoon onderdeel van de groep en wordt overal bij betrokken.
Daarnaast rij ik zelf mee en vind het geen probleem om als tolk te fungeren. Nederlanders worden hier met open armen ontvangen, veel mensen hebben namelijk Nederlandse roots in de familie en voelen zich op die manier een beetje met je verbonden. En het woord "Amsterdam" heeft voor veel Amerikanen iets magisch...
Op de trail hoef je niet bang te zijn dat je buiten de groep valt en met schuine ogen bekeken zult worden. Texas is wat dat betreft open, vriendelijk en gastvrij.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:40

oh wat ontzettend gaaf is dit,gewoon onvoorstelbaar maar voor wanneer gaat dit gebeuren of heb ik er over heen gelezen....
groetje`s Edith

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:19

Jua schreef:
tja... Eigenlijk is het gewoon een kwestie van pack your bags and go! Alleen helpen de je omringende verantwoordelijkheden je waarschijnlijk vrij snel de weg terug te vinden naar de realiteit.

Mmmmm, dat klinkt wel erg gemakkelijk allemaal. Zo makkelijk kom je Amerika toch helemaal niet in?? Hoe is het jullie gelukt? Hebben jullie een Green Card?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:53

Wauww dit lijkt me echt super gaaf :oo

Echt een droom :oo

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:44

Tass schreef:
Wauww dit lijkt me echt super gaaf :oo

Echt een droom :oo

en die droom is best betaalbaar!

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 07:03

@ flying high, mijn man is een Nederlander die sinds zijn 18de al als een expat elders werkte (persoon die in het buitenland werkt) en leefde in Singapore toen ik hem leerde kennen. Ik ben hem naar Houston gevolgd. Een internationaal bedrijf staat garant voor hem en dan is het een stuk minder moeilijk om de States binnen te komen. Op dit moment zijn we met de greencard aanvraag bezig, voorheen hadden we een L1/L2 visum.

@ arabian woman, de trail word jaarlijks gereden eind februari. Texas ligt tegen Mexico aan, dus het weer is in februari heerlijk zonnig en over het algemeen rond de 20/25 graden.
Begin maart is de rodeo van Houston, een van de grootste van de States duurt drie weken en met miljoenen bezoekers, en de rodeo is zeker een bezoekje waard na de trail. Zelfs mensen die helemaal niets met paarden hebben raken enthousiast van rodeo.
Maar ook los van dit evenement, voor gewoon een vakantie en trailrijden is Texas aan te raden en ik ben er zeker voor te porren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:06

Oud topic, maar als ik vervoer kan regelen van South Carolina naar Texas wil ik graag volgend jaar ook van de partij zijn!

Zal met m'n 15 jarige TWH worden dan <3

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:17

Echt hardstikke leuk zeg!! Echt heel gaaf. :):)

Ik zelf rij geen western, wel gedaan, maar mijn interesse ligt met name in de trektochten, endurance, etc.. en dit ook!! Oeeehh.. dit wakkert mijn avonturenhart toch wel weer aan :)) ..