LovesBo schreef:Hallo, ik ben een doof meisje van 19 jaar.
Leuk dat er een topic is geopend over doofheid en paardrijden.
Zelf ben ik doof maar ik ben opgegroeid in de horende wereld, ik kan dus erg goed praten. Maar mijn vader gaat altijd mee als 'tolk'. De paardrij-instructeur zegt niet veel, maar als het nodig is vertaalt mijn vader het.
Maar omdat ik best goed (volgens hem) rijd, zegt hij niet veel...
Met wedstrijden is het ook geen probleem want ik heb een eigen manier ontwikkeld om de proeven te volgen die ook is goedgekeurd door het KNHS.
Als er anderen zijn die ook proeven willen rijden maar het niet helemaal uit de hoofd kunnen leren, dan kunnen jullie voor vragen bij mij terecht.
Bij mij doet mijn broer dat of paar vrienden! Ik ken ook iemand die wedstrijden doet in dressuurrichting maar van springrichting ben ik voorlopig de enige??? Is er iemand die ook springt? en liefs in belgië?
Ik vind doofheid echt geen zware handicapt ivm paardensport. Vroeger was ik de winnaar van Belgian "coming men thophy Junior". Das een beker van België voor Junioren. en die mensen daar waren wel echt verbaasd dat ik doof ben
. Meeste jury's kennen me ondertussen al. Vroeger moest mijn moeder altijd gaan verwittigen dat ik de bel niet hoor
. Het is al paar keer voorgevallen dat ik tijdens de proef met 2 fazen (parcour + barrage aangesloten) de barrage ineen rijdt omdat ik de balken niet hoor vallen. maar ik ben nochtans blij dat ze wel rekening houden met mijn doofheid hier in Belgie!