[WN] in training of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:46

Ik denk dat je voor jezelf moet afvragen of je daar de energie kan en wil insteken om het zelf op te lossen met begeleiding, als dat lukt, dat is ook nog de vraag. Naar mijn mening moet het klikken met amazone en paard, niet elke combinatie past bij elkaar helaas....

trickywonder

Re: in training of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:16

he paintless erg herkenbaar. ik had ook een paardje dat erg dominant was. ze viel mijn instructrice aan en liep gewoon dwars door mijn hulpen heen.
we hebben inderdaad heel veel grondwerk en join up gedaan.
het hielp een tijdje en dan begon het weer van voren af aan. altijd grenzen zoeken.wat sonja zegt, dat is geen hobby meer...dat is keihard werken.
ik heb na 2 jaar vechten besloten dat iemand anders vast beter bij haar zou passen en ik beter bij een heel ander type.
een moeilijke beslissing, want het voelde toch als opgeven.
maar uiteindelijk is het voor alle partijen de beste keuze geweest.
tricky is gelukkig bij mensen die haar begrijpen en niet onder de indruk zijn van ge hittepettit en ik ben dolgelukkig met mijn "nieuwe ponypark slagharen pony" ;)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:21

@ unicum hoi! :)
vooral aan het werk zetten, afwisseling zodat ze niet weet wat er gaat komen. niet ie hoefslag blijven volgen, ga voor slangenvoltes, gebroken lijnen, cirkels, reverses enz enz.
overgangen rijden. gaat ze te hard? meteen terug naar een langzamere gang. dus van draf naar stap, terug naar halthouden enz. pas als ze weer rustig is opnieuw voorwaarts rijden. dat belonen.
of wat ook hielp bij mijn race draver voltes rijden. pas van de cirtkel af als ze gecontroleerd/ rustig liep. ze kreeg een gruwelijke hekel aan die voltes. rechtuit is veel makkelijker. en dus gaf ze zich dan vaak wel over. toch maar voor ide samenwerking kiezen...

maar ik zag dat je zelf ook al lekekr bezig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:22

Maar misschien ben ik wel teveel hobbyruiter voor dergelijke dingen hoor.
Ik had een geweldige Paint, superdier. Liefste paard dat ik ooit gehad heb ook. Maar hij vond het helemaal niet leuk om met mij te werken. We waren dol op elkaar zolang we samen 6 pootjes op de grond hadden, maar zodra het er 4 werden hield het op. Hij dééd het wel hoor, hij was hartstikke braaf. Maar zo zonder passie, ik had er echt totaal geen lol aan...
'k Heb 'm verkocht aan iemand die er nu heerlijk mee door het bos rijdt, maar óók serieus mee in de bak lest. Bij haar vindt hij het wél leuk. Zelf weer een fjord gekocht, toch een oude liefde. Iedereen blij.
Desnoods maar geen NKmedailles meer, jammer dan. NK is maar 1x per jaar, maar ik ben dagelijks op stal en in de bak. Drie keer raden wat ik belangrijker vind... ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:25

ja sonja is zo. maar je hebt toch bepaalde dingen in je hoofd. en die wou ik graag met haar doen.

ik heb besloten dat ze eerst lekker bij back up gaat logeren. misschien dat zij de laatste basisknopjes er op kan zetten en haar wat meer aan het werk kan zetten.

eigenlijk wou ik haar helemaal niet kwijt. t is echt mijn poppie, maar buiten is ze te onzeker en wil ze alleen maar naar huis crossen. met of zonder mij. in de bak gaat het deze week echt super goed. ze geeft na en ze steigert bijna niet meer. bokken wel nog zo nu en dan, maar dat is uit te zitten.

ik wil wel dat er wat "in" zit, maar het moet niet continu een strijd zijn.
ik geef haar wat meer andere aandacht. gewoon even lekker niets. een aaitje hier en daar en daar is ze toch wel gevoelig voor. (wist ik wel, maar door de oorlog vergeet je dat wel eens)

nog een kansje voor mijn meid. helaas voor iedereen die haar ook wel leuk vond en dr eventueel kopen wou. :P

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:13

Dapper van je dat je het toch wil proberen! :j

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:02

We gaan gewoon eens kijken hoe het gaat bij ons op stal
Verkopen kan altijd nog !!!!!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:49

kijk samen kom je er altijd uit! wie weet klikt het straks wel. verkopen kan altijd nog. nog een pepper op stal dus :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:22

jeps.. 1 mei komt ze er aan :j
hoe laat weet ik niet. heb de hele dag om in te laden. maar die rooie wil er ook in dus de mijne ook wel :P

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:39

Paintless schreef:
jeps.. 1 mei komt ze er aan :j
hoe laat weet ik niet. heb de hele dag om in te laden. maar die rooie wil er ook in dus de mijne ook wel :P

Heb er helemaal zin in :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:04

ik kan het me voorstellen :P

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:06

Veel succes! Hopelijk hebben jullie hier alle 3 profijt van +:)+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:23

tot nu toe gaat het goed. ze vond de trail gister erg leuk om te doen. alleen het geduld van haar kant mist nog een beetje. (ik was gespannen.. goh.. waarom zou ze geen geduld hebben :P )

maar ik geloof dat ik iemands topic over neem. is ook niet helemaal de bedoeling.

carla bedankt. ik hoop het ook.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 09:27

paintless dat maakt niet uit hoor. ben ook wel benieuwd en hoop voor je dat het strak beter gaat.
dus ik zou zeggen lekker blijven posten ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:08

haha

nou ja we liepen gewoon allebei toevallig tegen het zelfde aan.
ik hoop wel voor je dat je een keuze hebt kunnen maken. of nog gaat maken. :j

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:48

Paintless schreef:
tot nu toe gaat het goed. ze vond de trail gister erg leuk om te doen. alleen het geduld van haar kant mist nog een beetje. (ik was gespannen.. goh.. waarom zou ze geen geduld hebben :P )

Geduld is een schone zaak, mij is het ook gelukt met mijn paard, en mijn geduld is heel erg vaak op de proef gesteld door mijn paard
Ik hoop dat het jou ook lukt met jou paard.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:09

zoals het nu gaat.. gaat het perfect. ik zal donderdag zelf weer even rijden als ik er aan toe kom.
Back up heeft dr nu een paar keer door gereden en ze heeft haar dominantie lekker laten gaan. nageven, volgen, likken. ge wel dig.

ik heb er weer alle vertrouwen in. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:23

Tof dat je 't weer ziet zitten met 'r Paintless. En ook leuk zoals dat gaat, gewoon een mederuiter die je even uit je dipje haalt. DIT is waarom het westernwereldje me ooit trok :j

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:30

ja.. vanaf dag 1 dat ze daar stond viel er een last van mijn schouders. ik hoef het niet meer alleen te doen. heerlijk.

en daardoor heb ik een andere houding, en dus breeze ook.

misschien blijft ze ook wel in sweins hoor. t is maar iets meer dan een half uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:47

Leuke stalgenoten en motiverende factoren zijn belangrijk :j
Ik mis dat wel eens op het Engelse bedrijf waar ik sta. Niet de leuke stalgenoten overigens, die heb ik genoeg. Maar in de trainingen ben ik letterlijk altijd alleen en dat vind ik soms wel jammer... Niemand om je aan op te trekken of eens met je mee te kijken want ze hebben geen flauw idee wat ik aan het doen ben.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:50

helemaal met je eens. bovendien waar ik stond.. was ik vaak letterlijk alleen. dus best saai dan.

oei, ik moet weg. tijd vergeten.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:28

Alleen is maar alleen en dat vind ik ook niet (altijd) leuk. Ik les in een groep, dat vind ik leuk en je motiveert elkaar ook en thuis rij is soms alleen en soms met mijn vriendin, die haar paard bij mij heeft staan. Dat motiveert ook heel erg. Als ik bijv. eens geen zin hebt, zegt zij: kom op! we gaan lekker een buitenritje doen en dan is het altijd weer dikke pret :D

Vooral als jij het wat moeilijk hebt PL, dan zou ik ook kiezen voor een stal waar je hulp en advies kunt krijgen als je dat wilt.