Biieniie schreef:Het is iets van pas 2 weken (sinds ze hengstig is) daarvoor was ze juist erg moeilijk op rechts. Maar niet zo erg als nu op links.
Is ze al twee weken hengstig dan? Dat lijkt me ook niet helemaal normaal.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sann_e schreef:Nee vaak hebben ze alleen hun rug een beetje vast zitten wat vaak wel kan komen door een keer vast gelegen te hebben of te hard bokken!!
Maar wij willen iniedergeval een check hebben en daarbij het antwoord dat het goed zit.
Anders willen wij niet met onze paarden bezig!!
Ik vind het een fijn idee als ik zeker weet dat mijn paard(en) 100% gezondzijn.
Doormiddel van een bloedonderzoek voor de winter en na de winter, om de 8 weken mest onderzoek, 1x per jaar naar de ostheopaat en ieder half jaar naar de tandarts!!
rapido schreef:goeroe schreef:Waarom is 2 weken hengstig zijn niet normaal?Is ze al twee weken hengstig dan? Dat lijkt me ook niet helemaal normaal.
goeroe schreef:Een cyclus van een merrie duurt gemiddeld ongeveer 21 dagen, als ze dan twee weken hengstig zijn zijn ze meer hengstig dan dat ze niet hengstig zijn. Volgens mij is een dag of 5 normaal en een week kan ook nog wel, maar als ze twee weken hengstig zijn kan dat volgens mij een teken zijn dat er hormonaal iets niet helemaal gaat zoals het hoort.
*** Biieniie schreef:Dat zou eventueel kunnen. Vind het wel heftig om bij een paard van net 4 meteen een fysio erbij te laten komen. Maar als het niet beter wordt is het wel een idee. Het is iets van pas 2 weken (sinds ze hengstig is) daarvoor was ze juist erg moeilijk op rechts. Maar niet zo erg als nu op links.