[WN] Op wedstrijd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:17

Jeff is niet werkloos geweest........dat bedoelde ik ermee

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 19:23

Nou ik vond het nog wel meevallen iedereen gedraagde zich netjes.
(Voor zover ik het gezien heb moest zelf ook aan de bak.)
Groetjes Trin

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:17

Wat betreft de irritaties betreffende het inrijden kan ik me als toeschouwer bij het bovenstaande aansluiten. Elkaar voor de voeten rijden zonder ook maar op of om te kijken en totaal geen rekening houden met het paard. Hoewel het toch vaak om dezelfde personen gaat. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om voor bv het inrijden regels te stellen. Niet eerder dan een uur voor het begin van je onderdeel te mogen beginnen met inrijden b.v. En, zoals nu dus al gebeurt, strengere controle uit te oefenen op hinderlijk rijden. Een paar keer iemand waarschuwen en/of wegsturen zal een goed voorbeeld zijn.
Wat betreft de conclusie dat de jongere, en naar mijn mening trouwens ook oudere, ruiters de basis niet beheersen vind ik te zwart / wit gesteld. Westernmaneges zijn dun gezaaid en organiseren niet maandelijks onderlinge wedstrijden zoals de "normale" maneges. Daar kunnen kinderen van jongs af aan door schade en schande wijs worden en ervaring opdoen, beginnend met de B proeven. De westernruiter moet er meestal het land voor in en in een vreemde omgeving ondergaat een paard zeker in het begin een gedaantewisseling waar je zelf ook helemaal door van slag kan raken. Daar ben je niet in een paar wedstrijden doorheen, zeker niet met de stress die er nog bijkomt voor reizen e.d.
Jammer genoeg heb ik nog nooit Duitse wedstrijden mee kunnen maken om te vergelijken maar zo te lezen kunnen we er lering uit trekken.

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 20:29

Ja dat is zo maar NL is gelukkig nog steeds aan het leren dus dat gaat denk ik helemaal goed komen.
En die regels voor die inrijbak vind ik een beetje vergaan.
Ik vind zelf ruiters leren zich maar gedragen.
Ruiters onderling leren maar eens respect hebben voor elkaars onderdeel.
Fatsoen hebben is natuurlijk wat anders.

Groetjes Trin

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:44

....... EN Trinity heeft een NIEUW PAARD tralalalalalalala Haha!

Wel in haar onderschrift te lezen maar nog niet als nieuwtje op Bokt verteld!!!!!

Vertel maar in een nieuw onderwerp Siempie, je mag er best trots op zijn.

Groetjes, Gies

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:26

Waar ik mij aan erger op wedstrijden is dat in de pleasure of het pleasure gedeelte van de horsmanship ruiters rijden die hun paard niet onder controle hebben en kunnen houden en er maar op los crossen met alle gevolgen van dien.
En meestal is dan een ruiter die weet hoe het hoort wordt daar de dupe van.

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 22:34

Ja ik ben er ook zonder meer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel trots op op mijn nieuwe aanwinst.

Groetjes Trin

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 22:35

ja dat is ook meestal het na deel van de Beg. vind ik
1 voordeel als je in de beg. goed kan rond komen en je rijd in de amateur en er gaat er een van door is een ding zeker en dat is dat de jouwer niet gaat.

Groetjes Trin

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 06:36

Trinity schreef:
Ja dat is helemaal irri. Mensen die dan lesgeven maar eigenlijk in de beginners horen.

Euh, dat is een onderwerp op zich Haha! .

Ik bedoelde het andersom. Mensen die zich voor trainer o.i.d. uitgeven en dan in de amateur of zelfs beginners starten.