Paar dingetjes die me opvallen:
* Alle westernruiters rijden ook licht hoor, dat is zeker niet iets wat je af moet leren.
* Je handen wat meer naar voren houden, voor je pommel
* Meer impuls van achter er inrijden. Op de foto waar je met losse teugel rijdt, treed je paard mooi onder maar op de andere foto's verliest hij alle impuls van achteren en loopt hij meer op de voorhand. Hier zijn hele handige (western) oefeningen voor.
* Je beugels zeker niet korter! Eerder een gaatje langer

spatter schreef:nu zit je af en toe teveel in stoelzit, dan zul je ook merken dat je beugels echt niet korter hoeven
Die stoelzit komt door het zadel, een boomloos ( en uit ervaring vind ik dat dit met een Barefoot helemaal het geval is) geeft je snel een stoelzit.
Enne, wel even een spijkerbroek gaan kopen hoor

Succes samen!
.
Das echt een slechte gewoonte om naar beneden te kijken of men paard wel goed loopt. Terwijl ik dat eigenlijk gewoon voel haha. Das nog iets dat ik heb meegenomen van de manège vrees ik.
Vandaag zie ik de pensionhouders en ga ik even vragen of er al nieuws is voor een andere laag... Anders ga ik even vragen of ik een stukje wei kan gebruiken ofzo, want ik rijd idd geen oefeningen in deze bak, ik blijf op de hoefslag vooral. We oefenen tijdens een les dan ook enorm veel op overgangen en rust, maar eerlijk, ik wil wel eens wat anders doen ook hoor
komt ze weer hoor dat vervelende mensch