Kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:19

Ja, je moet het lezen als in: paddocks maken overdag is gratis ;)
Op geen enkele wedstrijd zullen ze voor je klaarstaan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:14

Oké :D

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:57

Ik ben er als groom op de korte klasse 2, we blijven ook overnachten.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:00

Wordt gezellig met overnachten dan geloof ik^^

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:58

Waar overnachten jullie dan allemaal eigenlijk? Gewoon op terrein daar?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:21

Jup, paddockje maken, trailer ernnaast en klaar!

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:51

Ah ok! In elk geval 1 van de mooiere omgevingen om wakker te worden ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:19

wij gaan definitief NIET ;( . helaas geen auto om de trailer te kunnen trekken en wat andere organisatorische probleempjes thuis. Dus nog even niet.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:42

wij overnachten gewoon thuis :+

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:26

Ik start klasse I. Heb er zin in en we zijn er helemaal klaar voor!

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:46

Ik ga ook! klasse 1, ik heb alleen nog geen groom met een rijbewijs. Heb wel hulp maar die kunnen niet autorijden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 08:39

Karrimh schreef:
wij overnachten gewoon thuis :+

Wij ook hoor, slaapt toch net even lekkerder :Z , en ik zit er niet zo ver vandaan.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:25

Ik kom ook maar voor mij de 1ste keer en zou met mijn vriendin rijden die het 2 jaar doet maar nu is haar paard kreupel :( .
Lichte paniek hoe ga ik het nu doen........
Maar het zal wel goed komen we hebben een kaart,paard en een mond dus moet het goed komen :j

Heeft iemand nog ideeen ze zijn altijd welkom _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 08:16

gewoon lintjes volgen, kan niet misgaan :D

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:42

Ik heb me ook ingeschreven :P , met mij lieve spiritje <3
Ik had nog een vraag: Is er toevallig iemand hier die mee wil rijden met mij?
Ik ben 13 en mag dus nog niet alleen rijden :(

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:35

Ik heb het programma boekje net in de bus gekregen. Er is me weer een hoop duidelijk geworden. Nu heb ik alleen nog een vraagje. Stel je voor dat ik pas om 10 uur aankom. Kan ik dan nog naar de voorkeuring? Want in het boekje staat dat deze om 8.45 uur is. Of is dat een vanaf tijd? Dus zeg 10 uur kom ik aan en om 11 uur ga ik naar de voorbespreking, zeg dan om 12 uur starten. Is dit dan in orde of zie ik het helemaal verkeerd? Als het wel in orde is, denk ik dat ik het eindelijk snap :D Heb er zin in...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:55

Pregini, je snapt het :D . Maar je kan ook eerst voorkeuren en een starttijd aanvragen en dan naar een voorbespreking gaan. ( Eerst natuurlijk betalen en je hesje en vetkaart ophalen). Als er teveel laat willen starten komen ze misschien in de knoei en dat is ook niet handig. Dus bv. 10 uur aankomen, betalen, hesje ophalen etc., paard ophalen bij de trailer en voorkeuren, zonder paard starttijd ophalen bij de start, 11 uur voorbespreking, duurt meestal 10-15 minuten, naar de trailer en paard opzadelen en daar je starttijd op baseren. Heb jij 10 minuten nodig om op te zadelen, dan kan je half 12 starten, heb je langer nodig of wil je echt rustig aan doen, start je na half 12. Het is wel een stukje lopen steeds op dat terrein weet ik uit ervaring, daar mag je echt wel rekening mee houden, helemaal als je alleen bent en je paard niet even door iemand kan laten vasthouden.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:19

Dank je wel Jet. Het is me nu helemaal duidelijk. Handig ook om te weten dat je wat afloopt. Daarom wil ik het RUSSSSSTIG aan gaan doen :D. Mag de startkaart aanvragen, betalen etc. ook door iemand anders gedaan worden, of ben je verplicht jezelf aan te melden. Anders kan ik naar de voorkeuring en me vriend betalen. Daarbij lees ik op het forum dat je je paard onderweg buiten het koelen en water geven om, ook eten moet geven? Is dit voor een kenningsmakingsklasse al echt nodig? Als ik hier een buitenrit maak van 3/4 uur doe ik het ook niet. Drinken doet ze ook niet (alleen uit plassen of meertjes).

Wat ik eigenlijk precies bedoel. Ik als dressuurmuts, had 3 weken geleden een dressuurdip en heb in 1 dag besloten (ben heel impulsief ;-)) om endurance te gaan doen voor een x. Even om uit mijn dipje te raken. Meer omdat ik het buitenrijden leuk vind en in wedstrijdverband ook. Zat te twijfelen tussen Endurance en Trec. Dat laatste vond ik helemaal ingewikkeld om te begrijpen dus begin met endurance. Nu is mijn meisje in topconditie en ik heb het idee dat ieder getraind paard met gemak voor een keer een buitenrit kan maken van 4 uur. Maar denk ik hier nou te makkelijk over (omdat ik daarbij echt niet nadenk over voeren, hartslag, turgor etc.) Ik als endurance-leek, ben ik hier voor de eerste keer TE makkelijk in. Of voor de kenningsmakingsklasse maakt het dan niet zoveel uit dat ik nog zo denk?

Ik zie het als dressuurmuts: Een leuk uitje hebben, lekker buiten rijden en wat van de endurance proeven.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 18:24

Ik denk dat je het net iets te makkelijk ziet.
Het is nl wel van belang om je paard onderweg te laten drinken en evt appels en wortels (zit ook wer vocht in) te voeren. Je wil nl. na de rit ook nog goedgekeurd worden toch? anders doe je het voor niks.
En een buitenrit van 3/4 uur is nog niet een endurance rit van 31km, die je met een minimale snelheid van 8 km/uur (kennismaking) of 9 km/uur (klasse 1) wil afleggen. Het komt er op neer dat je veel draaft tijdens de rit en je paard hierdoor veel vocht verliest en dit wil compenseren. En idd ieder paard met enige basisconditie moet een klasse 1/kennismaking kunnen rijden, maar hou daar dan ook in je tempo rekening mee.

Wat betreft keuren en betalen. Je moet eerst betalen, dan krijg je je vetkaart en dan kan je pas keuren (vergeet je paspoort niet!)

veel succes en misschien komen we je tegen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:25

Maar Pregini, jij bent niet een echte dressuurmuts, want jij rijdt ritten van 3-43 uur buiten ;) . Je moet er alleen wel om denken met de minimum snelheid van 8 km. per uur voor de kennismakingsklasse, zoals hierboven ook al verteld. Dus niet al te veel stappen. En toch zien in te schatten of zijn hartslag laag genoeg is om te kunnen aanbieden, best wel lastig.
En voor het voorkeuren heb je je hesje nodig, voor de voorbespreking niet speciaal. Het is trouwens voor de organisatie fijn als je je startnummer weet, vaak liggen spullen op volgorde van startnummer, niet altijd, maar goed, je kan het maar weten...
En kijk nog even na in je paspoort of alle entingen echt in orde zijn. Een juiste basisenting en daarna steeds binnen de 366 dagen opnieuw geënt. En niet binnen de 7 dagen voor een wedstrijd. Ik weet dat er in de dressuur niet altijd even nauwkeurig naar gekeken wordt, maar bij de endurance zie je iedere wedstrijd mensen die niet mogen starten omdat er met de entingen iets niet in orde is. Dat is zonde van alle inspanningen vooraf en levert toch frustraties op, terwijl het nergens voor nodig is.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 00:25

@ Fannetje:
Thx voor je antwoord. Ik moet er dus niet te makkelijk over denken. Tuurlijk zal ik haar drinken aanbieden. Is het eten ook echt nodig (als ze niet drinkt, kan ik dus het beste wortels en appels geven voor de vocht)?

Verder wil ik natuurlijk mijn best doen, en me goed plaatsen. Maar ik ga wel met een instelling heen, dat ik het doe voor de lol met een ietwat serieuze ondertoon (de interesse in endurance). Maar als ik na 20 km denk, dat mijn paard of ik er geen plezier meer in heb, dan stop ik er zo mee, en bel ik me vriend op om me op te halen. Dit is natuurlijk wel het laatste wat ik wil, ik ga voor de 31 KM en hoop dat ik alle P/A's, keuringen goed doorkom en misschien nog een mooie tijd kan neerzetten. Maar wel met plezier voor mezelf en vooral voor me paard.

Ok, ik ga eerst betalen en aanmelden, dan maakt me vriend ondertussen een paddock en haal ik me paard van de trailer en laat haar voorkeuren (met vetkaart en paspoort). Dan mag ze de paddock in en ga ik een starttijd aanvragen. Dan naar de voorbespreking en dan starten maar :D (NU ZIE IK HET HELEMAAL GOED TOCH ;-))

@ Jet:
Ok, ik ben misschien meer een onofficiële omgekeerde dressuurmuts :D (ipv dat ik bang ben voor het buitenrijden, zit ik even in een minifase dat ik het eng vind om in de bak te rijden ;-))

Paspoort is helemaal in orde (daar let ik heel goed op).

Alweer bedankt voor de antwoorden, en wie weet kom ik er een aantal tegen (alhoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dat ervaart, want paarden in de verte vind ze eng). Kan ik trouwens nog andere dieren verwachten in Kootwijk, en is een vliegenspray al handig om mee te nemen?

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 07:34

@ Pregini. Bedoel je met andere dieren in Kootwijk los lopend wild? Loopt hier genoeg aan herten en zwijnen tegen. Meestal als wij het bos ingaan dan komen we wel wat tegen! Vooral herten die je tegen komt op het moment, schijnt dat er namelijk teveel rondlopen officieel.
Als je paard er bang voor is, scheelt het dat ze meestal zich weer snel uit de voeten maken ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:16

O ja, Pregini, ik weet niet of je met rijschoenen of laarzen rijdt, maar met schoenen moet je een duidelijke hak van 1,2 cm. hebben staat nu in het boekje, daar moet je ook op letten. Of anders met veiligheidsbeugels of beugels met een kap rijden, maar die heb je misschien niet.

En de dieren in het bos kan je inderdaad tegenkomen, maar vaak als het zo druk is in het bos zijn ze al een eindje uit de buurt...

Overigens is dat niet in de bak durven rijden ook heel bekend, ik heb met mijn paard hetzelfde gehad, die was een tijd lang langs de weg veel normaler dan in de bak, nu maakt het op het moment gelukkig niet uit en rijd ik dus ook weer wat regelmatiger in de bak.

PlezierenJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:40

Ah zo jammer, ik wou eigenlijk mee als groom, maar aangezien ik binnenkort tentamens heb. heb ik er voor gekozen om toch maar even op mijn studie te focussen.

Nouja veel plezier iedereen! :)

Volgende keer beter. haha

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:07

Bedankt iedereen voor de antwoorden. Heb er helemaal zin. Ben erg benieuwd hoe mij en mijn paard dit gaan bevallen

En wat dieren betreft, ik hoop dat ze een end uit de buurt blijven, want herten en zwijnen kennen we hier niet :D.