[WN] Cuttin-working cow les en wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:37

Johanna59 schreef:
Dat klopt. Zei ik ook al, dat ik uit ervaring sprak.
Het zorgt wél voor veel stress.

Als ik de foto's van de clinics zie (die regelmatig hier op western foto's te zien zijn) zie ik vooral dieren die zich prima vermaken. Regelmatig vertikken de koeien het zelfs om op zij te gaan, dat is niet echt een reactie van een gestressd dier..
Misschien vinden ze het niet super geweldig leuk en zullen ze naar de wei lopen als je ze de keuze geeft door de deur open te zetten, dat zou kunnen maar laten we eerlijk zijn zoals alle dieren moeten ook zij hun kostje verdienen. Ik moet ook regelmatig dingen doen die ik eigenlijk niet heel leuk vindt. Zolang dat verantwoord gebeurt heb ik daar echt geen moeite mee. Kijk kalveren vangen en over de grond slepen met een lasso dat vindt ik verschrikkelijk maar dat wordt in Nederland daarom dus ook niet gedaan.

Nederland begint een een beetje een poedelland te worden waarbij het alleen maar toegestaan lijkt om dieren enkel en alleen dat te laten doen wat ze het liefste doen en het minste beetje inspanning of moeite waar ze eigenlijk niet zo gek veel zin in hebben dierenmishandeling te noemen (tenzij het natuurlijk achter gesloten deuren gebeurt en we het resultaat enkel onder plastic in de supermarkt tegen komen want als we er niet in ons gezicht mee geconfronteerd worden is het ineens geen probleem). :z

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:13

Onlangs mee mogen doen met cow-work... de koeien hadden er enorm veel lol in en waren zeer nieuwsgierig naar de paarden, maakten vreugdebokjes, stonden toet-aan-toet met de paarden.
De koeien lagen heerlijk relaxed te herkauwen totdat ze ffkes met een vreugdebokje hun rondje moesten doen.
De paarden zat (in het begin) veel meer stress in hoor :P

Fantastisch toch dat van nature vrij avontuurlijke en nieuwsgierige dieren gelijk koeien ook een uitje mogen hebben en daar zichtbaar plezier in hebben?!

CDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:02

racinggirl schreef:
Hoi,

Weet iemand misschien waar je les kunt krijgen?? Cutting of working cow horse. :D

En is er ook een organisatie voor wedstrijden, ik kwam namelijk wel een cuttingbond tegen op google maar daar is volgens mij al heel lang niets aan de site gedaan ;)

Alle tips en info is welkom :D ook via pb

De nieuwe site van de NCHAN ( national cutting horse association nederland ) is www.nchacutting.eu

MidnightPSan

Re: Cuttin-working cow les en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:08

Is die NCHA(n)L (De nieuwe site van de NCHAN ( national cutting horse association nederland ) is www.nchacutting.eu)
Zeker alleen mogelijk mee te doen als je in Limburg woonachtig bent, lekker makkelijk voor de meeste nederlanders, zo goed als alles is daar beneden, of zelfs nog ver onder Brussel, zijn bang voor niet limlanders zeker,wat een aanfluiting zo n assocation.