Helchteren (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:36

Mmmm, mijn penny dingetje laat ik je nog wel eens zien (ben je in Banholt toevallig?) want ik ga helchteren afzeggen. Ik heb te veel twijfels nog en dan nog eens flink eind rijden met de trailer, dat is bijna vragen om moeilijkheden.
Op zich ben ik zo meutig niet maar Lady is nu 16 en moet nog 3 seizoen vol ertegenaan heb ik bedacht dus ik moet wel zuinig doen en niet per se willen als het eigenlijk nu even niet lekker voelt.

Waar train jij eigenlijk, Inn? Antwerpen is bij mij (Rotterdam) om de hoek.

Inn

Re: Helchteren (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:29

Ik train in het zuiden van Nederland nabij Roosendaal en Breda.
Banholt is op een zatedag en dan kan ik meestal niet.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:02

misschien leuk en handig als iedereen die in Helchteren gaat starten een foto van zich zelf met paard natuurlijk plaatst zodat we elkaar beter kunnen herkennen ;)

dit ben ik met Karrimh, wij zullen de 80km gaan rijden
Afbeelding

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:10

Wat een prachtige omgeving op die foto! :wow: :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:38

wat een prachtig resultaat was het, voor de 2e keer ;) is 3x ook scheepsrecht en win ik dan iets groots :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:40

[***] schreef:
Ik ben personeel :+

Heel mooi, 99% onverhard (er is een klein stukje dat je over de weg moet waar de auto's op rijden, maar daar kan je ook gewoon langs rijden dus eigenlijk 100% onverhard :+ ). Ondergrond is veel zand, in het begin zitten er wat "hardere" wegen bij maar ook die zijn niet hard in vergelijking met sommige wedstrijden ;) Als het veel regent op voorhand kan het wel wat modderig worden en wordt het zand erg zwaar := Maar volgens mij voorspellen ze tot nu toe best redelijk weer?

Heb 2 jaar geleden wat foto's getrokken voor op de website van de toen organiserend club .. Geeft je hopelijk een idee ;) http://www.rla.be/helchteren/terrein.htm

Hier vind je ook info van de organiserende club dit jaar ;)
http://www.endurance-elite.be/activitei ... n2010.aspx

die 2e link doet het niet, geeft de pc error aan... is er al ergens een startlijst te zien? zijn er veel Nederlanders?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:35

Ik heb nog geen foto van mij en Prosjah ze is van een andere ruiter die momenteel zwanger is en daarom staat Prosjah bij mij. Het is onze eerste wedstrijd samen. Maar mijn auto kan je niet missen een rode Nissan pickup met witte Fautras trailer dus kom maar langs.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:18

Karrimh schreef:
wat een prachtig resultaat was het, voor de 2e keer ;) is 3x ook scheepsrecht en win ik dan iets groots :D

We zullen er eens over vergaderen! :D

HeleenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:47

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:45

Mijn dochter en ik rijden in de 40 maar vreet op het gemakske door het gebrek aan training.
Tot zondag en succes aan allen !

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:53

Hier vandaag de eerste voorbereidende inpakwerkzaamheden gedaan.
Morgen trailer inpakken, tot zondag allemaal :wave:
Succes!
Ik heb er zin in :j Al wordt het wel een vroegertje, 6:45u nieuwe tijd vertrekken we met trailer :z :z

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:22

morgen de spullen pakken en de wagen... het is dichterbij dan ik dacht, maar 145km :P

wij zullen rond 06.00u vertrekken en op het gemakje die kant opkomen, heb er zin in...

houd er wel rekening mee dat de klok een uur vooruit gaat, dus een uur minder slapen :(:)

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:54

Volgens mij gaat het wel een gezellige wedstrijd worden, er gaan alleszins toch een hoop mensen precies! Voor ons is het super dicht bij dus we vertrekken pas om 10uur :-)
Veel succes en vooral veel plezier allemaal!!!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:45

Niet vergeten jullie horloge door te draaien ! Tot morgen.
Nu vlug de laadbak van de auto vullen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:16

Gelukkig gaat mijn gsm (= wekker) automatisch vooruit in tijd.

Alles is ingepakt. Paard staat klaar.
Morgen enkel vriendin/groom oppikken, trailer aankoppelen, paard inladen en vertrekken.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:30

Ik ben weer thuis :wave:

De 30km met 12,8 km/pu uitgereden.
Start hf was 40 en na de finish 50.. hij was wat opgefokt en wilde het liefst nog wel een rondje O:)
Helaas door de stress werd er slecht gegeten/gemest en dat resulteerde in een 1 voor darmgeluid bij de nakeuring. Die had ik wel verwacht :o
Verder was alles prima +:)+

Bij thuiskomst paardlief weer op de wei gezet, na grondig te hebben gerold.. rende hij naar zijn vriendjes om zijn verhaal te doen :D

Vanavond op tijd naar bed :z

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:01

Voor mij is de eerste wedstrijd ook geslaagd, enkel de 20km gereden en een gedeelde 2e plaats. 48 hartslag bij vertrek, 44 na aankomst. Ben nog maar enkele maanden met dit paardje serieus aan het trainen dus ben heel tevreden.
Fijn domein trouwens, gelukkig eerste stuk goed doorgereden zodat er in het zware stuk gestapt kon worden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:15

gefeliciteerd met jullie resultaat.

Vandaag naar Helchteren (België) geweest om samen met Veerle vd Ven op Ranger, de 80km te rijden. Dit zou haar laatste wedstrijd zijn die ze als CEN voor de CEI moest gaan starten. De gemiddelde snelheid moest echter wel onder de 16km/uur blijven. Dus lekker rustig aan gedaan, onderweg genoeg tijd genomen om te groomen. Karrimh was braaf en relaxed. In de vet-gate at meneer zoals nooit eerder (al vanaf vet-gate 1 :? ) Hij kreeg zelfs zoveel praatjes dat het het hooi uit Ranger zijn mond ging eten, die vond dit absoluut geen probleem en deelde dit graag met zijn vriend :P

Er stond wel een vies windje, nouja windje :roll: wind! Dus genoeg dekens om in de vet-gate en even wat eten (2min) en een rondje stappen. In de 3e ronde wat meer gegalopeerd en de mannen hadden het naar hun zin. Bij de finish ging het wat anders dan in Nederland, namelijk een vet-gate finish. Wie het eerst aanbood en goed was had gewonnen, maar was hij niet goed lag je er ook gelijk uit (zonder herkeuring dus). Ook hier lekker rustig aan gedaan, de mannen dronken en aten nog steeds super. Naar de vet-gate finish en beide mannen GOED :!: Dus Veerle mag nu CEI gaan starten, gefeliciteerd nogmaals. We hadden een gemiddelde snelheid van 14.01 en een 4e en 5e plaats. Janet Lam was 3e en Yara de Boer met Janet haar nieuwe paard 2e. De Nederlanders hebben het dus super gedaan. Alle 4 die gestart zijn zijn goed gefinished met een 2e t/m 4e plaats :mrgreen:

Bij deze wil ook onze grooms Ko vd Ven en mijn mannetje Frits Roest bedanken :wink: :wink:

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:19

Fijn dat het voor jullie ook een geslaagde wedstrijd was!

Ik zag dat er foto's onderweg getrokken werden, waar zouden die komen? elite site of elders?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:24

Smoske schreef:

Ik zag dat er foto's onderweg getrokken werden, waar zouden die komen? elite site of elders?

geen idee, wilde ik juist ook weten. had net een interviewtje met Karin Spanjersbergen en ik wil daar ook graag een foto bij....

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:24

Toppie Donna!!
... en ook Veerle en de rest natuurlijk !

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:31

montiesmama schreef:
Toppie Donna!!
... en ook Veerle en de rest natuurlijk !

Tanx Els, er waren denk ik bijna net zoveel Nederlanders als Belgen. volgens mij zijn ze ook nog eens allemaal goed gefinisht :D

Helchteren is een leuke wedstrijd en makkelijk te rijden, goede organisatie en parcours is goed aangegeven. Zeker voor herhaling vatbaar (Sera gaat volgend jaar mee) en een aanrader voor iedereen ;)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:49

Smoske schreef:

Binnen enkele dagen zullen die online staan door de fotograaf.
In Beernem zal iedereen onderweg gefotografeerd worden en de foto(s) digitaal toegestuurd krijgen :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:18

Ik was foto's aan het maken bij de controlepost (roze fleecejack, vrij herkenbaar denk ik zo :P), maar ben er nog niet uit hoe/waar ik die het makkelijkst bij degene krijg die ze hebben willen :o Krijg je met amateurfotograaf he :P Weet niet wat gebruikelijk is met dit soort dingen (copyright etc :P)

Donna, van jou heb ik zeker foto's en van iemand met zn lieveheersbeestjecap kan ik me ook herinneren.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:13

@Prairy: ik denk wel dat ik jou gezien heb, ik reed in een groepje van 3, allemaal zelfde blauw dekje (haflinger/groot donker paard en ikzelf op een vosmerrie/paint ) Maar ik kan me voorstellen dat je je dat niet meer herinnert! ;-) Moest je een foto van ons er tussen hebben zitten zou ik het wel leuk vinden!