Meer bokkers die (half) blind zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Meer bokkers die (half) blind zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:15

Ja dat klopt zeker.
Dat is met alles zo.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 16:42

nou volgens mij is dat van mij nog niet zo erg als ik dat van jullie hoor!

Ik mag nu een hele tijd weg blijven bij de oogarts,
gelukkig :D

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:25

ik ben vrijdag 2 weken geleden halfblind geworden aan mijn rechter oog.
van het een op het andere moment zag ik even niets en later een stukje maar weer.
ik heb een gezichtsveromogen van net 40% dus 60% is weggevallen.
loop nu in het oogziekenhuis rond om te kijken wat het is.
(zeer waarschijnlijk is het zo dat mijn hersenen de singalen van mijn ogen niet door geven naar de plek van bestemming)
ik rij ook gewoon nog steeds paard.
wel iets voorzichtiger omdat ik tog een stukje mis.
vind het ook wat enger om te rijden maar door het te blijven doen gaat het steeds beter.
ben er inmiddels ook aan gewent een deel te missen in mijn zicht.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 06:33

Storm76 schreef:
Ja, dat is goed :)
Dank je wel alvast

Ik ben zelf in het ziekenhuis in Leiden geweest (LUMC) daar kom ik al vanaf ik 5 ben, ben nu 34.

heb er een 2 dagen durende discussie met mijn baas over gehad!
hij zegt dat als je ogen nooit hebben leren samen werken op jongere leeftijd het nu ook nooit meer zullen gaan doen! wel is het zo dat ze het dan wissels wijs van elkaar over nemen! hij heeft daarvoor mij zelf als voorbeeld gepakt! ( ik heb 2 gewoon goeide ogen maar die hebben nooit geleert samen te werken! )
wel zegt hij door middel van chatract operatie wordt het zicht normaal! het zou denk ik wel een andergeval zijn als je ogen nu samen werken maar met heel weinig zicht leek hem die kans nihil!

na een phaco komt de staar niet meer terug hooguit klein beetje na staar maar dat is weg te laseren!

even in een noten dop wat er besproken is :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:06

Dank je wel Eefje!!
Het is eigenlijk hetzelfde wat jouw baas zegt als wat ik van de oogarts gehoord heb. Ik kan met mijn rechteroog niet focussen. En mijn ogen werken dus niet samen. Ik denk dat een operatie weinig zin heeft dan. Maar heel erg bedankt dat je het hem hebt gevraagd! Er is namelijk maar weinig info over te vinden op internet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:21

ik reageer even

mijn zoon heeft ook 2 niet met elkaar samen werkende ogen
ik zag het al heel snel, met 3 maanden al bij de oogarts en vanaf 6 maanden is hij afgeplakt tot 2.5 jaar
toen had hij 2 goede ogen die alleen niet samen werken
met 7 jaar is hij geopereerd omdat hij het oog waarmee hij niet keek zo apart wegdraaide, lees gruwlijk scheel keek

het voordeel van 2 goede ogen is dat de ogen elkaar afwisselen, bij mijn zoon zelfs in een enkel gesprek al, al ziet een ander dat nu niet snel meer vanwege die operatie
zo is hij minder vermoeid aan het eind van een dag als dat één oog al het werk zou moeten doen
ik kan dat heel goed vergelijken met mijn man die een lui oog heeft en daar weinig mee kan zien

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:30

hier nog iemand, ben met mijn linkeroog voor 95% blind. Heb er alleen last van dat ik van links niets zie aankomen en dus op moet passen bij bijvoorbeeld keukenkastjes. Ik rij ook gewoon paard en doe alles, alleen mijn rijbewijs halen weet ik niet of dat kan..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:38

Storm76 schreef:
Dank je wel Eefje!!
Het is eigenlijk hetzelfde wat jouw baas zegt als wat ik van de oogarts gehoord heb. Ik kan met mijn rechteroog niet focussen. En mijn ogen werken dus niet samen. Ik denk dat een operatie weinig zin heeft dan. Maar heel erg bedankt dat je het hem hebt gevraagd! Er is namelijk maar weinig info over te vinden op internet.

hier ben ik het dus niet mee eens als ik heel erg eerlijk mag zijn! want door een operatie heb je kans op 2 ogen die wel 100% zien maar helaas niet samen werken! het lijkt mij in het dagelijksleven dus wel prettiger met bv lezen en tv kijken! en de staar kan niet meer terug komen!

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:48

Who Line18, dat is wel heel onverwachts. Dat zal wel even schrikken zijn :( Maar er is wat mij betreft goed mee te leven hoor, alleen moet je nog wel wennen om je er aan aan te kunnen passen.
Volgens mij voelen paarden het heel goed aan, kijken ze best voor 2 :D

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:47

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik had wel een collega die aan een oog volgens mij nog 5% zag(beweging?).
Die reed ook gewoon paard, en reed ook gewoon op alle tractoren etc.
Hij heeft trouwens ook gewoon een rijbewijs.
Volgens mij is die er wel mee geboren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:54

Ik ben geboren met maar 20% zicht... Ze hebben het nog op kunnen lappen, maar het is inmiddels weer achteruit aan het gaan. Ik kan sowieso geen diepte zien, nooit gekund ook, dus springen zit er niet in.
Ik denk dat ik nu op 70% zit en het gaat best snel achteruit... Fijn om te lezen dat er dan toch nog veel mogelijk blijft.

Toevoeging, ik had hier overheen gelezen:
spatter schreef:
met 7 jaar is hij geopereerd omdat hij het oog waarmee hij niet keek zo apart wegdraaide, lees gruwlijk scheel keek

Dit heb ik dus ook, zo'n oog, alleen hier valt niets meer aan te doen. Ik vind het niet erg, kan me wel voorstellen dat sommige mensen het raar vinden.

Ik kijk mensen niet aan, omdat ik wil voorkomen dat ze me raar vinden of uitlachen.

Drekidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:28

Hoi,

Ook ik ben slechtziend en heb veel paard gereden. Misschien dat ik het binnenkort weer oppak. Ik heb een pendelnystagmus - dus mijn ogen gaan steeds heen en weer, komt ook uit de hersenen. Ik zie 15% met beide ogen en ook ik zie geen diepte, dus helaas, ook voor mij geen springen. Maar er is wel het e.e.a mogelijk qua rijden gelukkig!

dieuwke10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:49

hoi,

ik ben net weer begonnen met rijden ik heb opticusatrofie (=oogzenuw sterft af)en zie met beide ogen 20%.

ik heb daarbij ook een verlamming van de oogleden. die worden omhoog gehouden met haakjes aan mijn bril. als die afzakt, gaan de luikjes dus dicht.

tot slot heb ik externe ophtalmoplegie, wat wil zeggen dat mijn ogen niet zo goed draaien.

daardoor en door de opticusatrofie heb ik ook een klein gezichtsveld en moet mijn hoofd flink draaien om dingen te zien rechts en links van mij.

ik denk dat ik niet moet gaan draven of galopperen. soms interpreteer ik dingen verkeerd waardoor ik nogal eens schrik.