Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romkabouter schreef:Miryamk schreef:Geen papier wil niet zeggen dat paps en mams geen Quarter zijn, zoals bij Paintless het geval is.
Euh, geen papier zegt dat paps en mams misschien paps en mams niet zijn
Romkabouter schreef:Miryamk schreef:Geen papier wil niet zeggen dat paps en mams geen Quarter zijn, zoals bij Paintless het geval is.
Euh, geen papier zegt dat paps en mams misschien paps en mams niet zijn
. lovemyladie schreef:Ik kan alles met mijn Quarter. Rij haar zonder zadel de bossen in, ook in het verkeer, langs vrachtwagens, tractors en motorcrossers. Stapt zo door. Hoef geen teugeltje bij te pakken, heeeerlijk.
Mayflower schreef:Tja, het is net als bij mensen: je hebt drukke en rustigeMaar dat geldt toch voor alle rassen? Je hebt ook rustige Arabieren en drukke Haflingers, maw je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren.
Je zult toch elk paard zelf moeten ondervinden, ongeacht ras. Het is puur een kwestie van individueel karakter.
lovemyladie schreef:Hoe bedoelen jullie ineens ontploft? Ook onder het zadel? Noem is een situatie. Heb het hier namelijk nog nooit meegemaakt.
Shoufshouf schreef:lovemyladie schreef:Hoe bedoelen jullie ineens ontploft? Ook onder het zadel? Noem is een situatie. Heb het hier namelijk nog nooit meegemaakt.
Onze quarter kan weinig druk met werk aan....dit betekent dat als hij het zat is hij abnormaal hard gaat bokken en dat heeft nog niemand uit kunnen zitten!!!
Shoufshouf schreef:lovemyladie schreef:Hoe bedoelen jullie ineens ontploft? Ook onder het zadel? Noem is een situatie. Heb het hier namelijk nog nooit meegemaakt.
Onze quarter kan weinig druk met werk aan....dit betekent dat als hij het zat is hij abnormaal hard gaat bokken en dat heeft nog niemand uit kunnen zitten!!!
Chidais schreef:Ik ben het er mee eens dat de "coolness" veel afhangt van de bloedlijnen waar hij naar gefokt is.
Cutting quarters en paints zijn in mijn mening echt niet zo cool...
Ja als het op werk aankomt staan ze er, maar je kan ze ook zo een half uur ergens in de bak parkeren. Shoufshouf schreef:Je moet wel een beetje op de bloedlijn letten, want de bloedlijn van onze quarter staat er toch wel een beetje om bekent dat het geen makkelijke paarden zijn.....we kennen zijn volle zus en een half zus....
hobbelheks schreef:dat kon ik met mijn arabische merrie ook , dus zegt niets over het ras imo
kijk vooral naar het individuele paard is mijn advies.
net als bijv kwpn of fjord of he een huis tuin en keukenpaard zijn er nogal verschillen tussen individuele paarden en kijk vooral of het geschikt is voor jou en wat jij wil cq kan
superpony schreef:Ik zeg weleens tegen mensen: als jij rustig bent, is het paard dat ook ( erop of ernaast ). Doe jij druk, maak je het paard ook druk. gaat niet altijd op, maar wel vaak genoeg als mensen het paard de schuld geven.
Dus vandaar dat al mijn paarden altijd enorme drukke, vrolijke, energieke beesten zijn!

Shoufshouf schreef:Onze knalt gewoon als hij te hard moet werken maar hij heeft zijn lichaamsbouw dan ook niet mee!! 1.72!!!! Ja het is een echte!!!
Osteopaat heeft hem nagekeken, zadel is opgemeten en tandarts komt ook!! Dus hieraan ligt het niet!! En wij zijn ook eigenlijk wel relaxed. Ook huisvesting is in orde, stal met uitloop elke dag op de wei....Ook geven we hem niet extreem veel voer ed....dus ja....dan is alles wel uitgesloten en zit het gewoon in het paard!!
superpony schreef:Pilletje voor Jeddah d'r pony's............
Maar serieus, ik zie mensen heel gespannen bezig en dan staan de paardjes ook niet lekker stil met poetsen en opzadelen bv. Of als mensen gespannen gaan zitten, voorover hangen en vooral schreeuwen tegen hun paard, wordt het van kwaad tot erger.......
Ik ben tegenwoordig wel in staat als die van mij eens wegspringt, een bokje geeft of zich 2 tellen opwind, rustig te blijven en gewoon door te rijden. Is het snel over hoor......
Daar tegenover stond ons quarter merrie rustig een tijdje op de achterbeentjes, heb ik quarters gezien die nietnormaal vast staan, stil staan en relaxed zijn met rijden. Je kan je dan afvragen waar het dan het meeste door kan komen. Heet mogen ze wel zijn, maar een goede opvoeding, fijne huisvesting, goed voeren, passend zadel, fijne ruiter etc zullen echt helpen.
Mijn NRPS vroeger was druk, maar 300% betrouwbaar.
En @ Jeddah, ik ben als klein meisje van een van die lieve fjordjes afgevallen toen ik een proefritje moest rijden, toen we net verhuisd waren naar de polder.......hahahahahahaha Ben toen op mijn oude manege gebleven ietsje verder weg.
Mijn eerste pony, een Fjord, gedroeg zich als een arabier op buitenrit, dribbelen, gek doen, kop schudden, steigeren...
Maar ik vond dat leuk 

wég met dat enge haar!!
ze staat dan te snuiven alsof het haar nog nooit overkomen is

Hier in onze straat liggen er 4!! Ssssst!! Niet zeggen hoor, maar na 10 jaar hier wonen vertrouwd Jed ze nog niet...