[WN] Jiskefet (haflingerxfjord) @ western-outfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:35

emma525 schreef:
Singel ga ik nog naar zoeken, maar ik ben de rijkste niet dus....

Ik heb ook geen geldboom staan, maar heb enkel degelijk materiaal voor mijn paard. Heb ook lang moeten sparen voor mijn billy cook zadel, dat speciaal voor mijn paard past en niet makkelijk te vinden was en alles behalve goedkoop. Maar alles voor de gezondheid van mijn paard...
Je had beter geen geld verspild aan het kopen van dit zadel en singel, dit is pas geldverspilling....
Spaar toch even door voor degelijk materiaal...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:28

Kunnen jullie echt vanaf zon foto zien dat het zadel kwalitatief zo slecht is? Knap hoor.

@ts. Erg leuke pony heb je! wees er maar trots op.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:41

Dagmar_1995 schreef:
Kunnen jullie echt vanaf zon foto zien dat het zadel kwalitatief zo slecht is? Knap hoor.

Ja dat kunnen wij echt :D .
Nee geen geintje, echt waar. Ik weet niet of jij in de westernwereld zit of niet, maar de kwalitatief slechte zadels herken je echt zo... aan de vorm, de hoogte van de boom, de knop, de beugels, de singel die eraan hangt, de versiering, de kleur van de wol aan de onderkant.
En ook de prijs, als ze zegt dat het al duur is om een goede singel te kopen, kan ik al raden dat ze niet meer als 500 euro uitgegeven heeft aan een zadel. Om een echt goed zadel te kopen, moet je echt wel wat meer neertellen.
Ze zegt zelf dat het zadel schuift, past het dan? Ik denk het niet.... en laat dat nu net het belangrijkste zijn.
Je ziet ook gewoon, het is een breed paard, maar die brug is enorm hoog en smal, dat kan noooooit passen.
Na een tijd in de paardenwereld te zitten, zie je echt veel dingen alleen vanop foto's ;) hoe ongelofelijk jij dat ook vindt.

Kirrr

Re: Jiskefet (haflingerxfjord) @ western-outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:46

Nu snap ik pas goed waarom je deze reactie plaats, jou zadel komt van de zadelmarkt vandaan lees ik net.
Ik ken niet veel van dressuur en springzadels en dergelijk. Maar ik weet wel dat de westernzadels van de zadelmarkt echt héél slecht zijn, er zijn tal van topics over en iemand heeft zelfs zo'n zadel uit mekaar gehaald, verschrikkelijk om te zien hoe het zadel in mekaar zat.
Ik weet niet dat de Ts het zadel van bij de zadelmarkt heeft, dus ik ga me er ook niet over uitspreken.
Maar ik vind jou opmerking volledig onterecht, aangezien je niet eens western rijdt en zelf een zadel bij de zadelmarkt koopt. Wat dus betekent dat je niet al teveel kennis hebt over zadels.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:09

Echt een super coole pony ! ! ! ! !

Maar ik kan Kirr_ enkel maar gelijk geven hoor. Doe je paard dit niet aan. Spaar even door (doe een maand vakantiewerk? Dan heb je dat geld direct), en laat een fatsoenlijk zadel aanmeten.
Het is ongelofelijk zonde voor je paardje, die dit wonderbaarlijk gewoon toelaat, dus jullie band zal wel dik inorde zijn.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:12

Geniale naam! :D

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:13

Wat een gaaf beestje zeg!
Leuk dat dat eruit is gekomen :)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:56

@Dagmar
Ik vind het erg knap dat jij het niet ziet vanaf de foto :D
Maar als ik de reactie van kirr lees, heb je ook de balle verstand van zadels.
Dus dat scheelt dan weer.

Mijn paard heeft een moeilijke rug.. geen enkel standaard zadel paste hem.
Heb dus een zadel laten aanmeten, was even een rib uit mn lijf en heel veel werken.
Maar ik heb nu wel een paard wat graag werkt!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:01

Ik snap dat mensen mijn zadel niet leuk vinden, maar na 1 a 2 opmerking snap ik het ook wel!!!

nieuwe singel heb ik nu geregeld, als mensen het even willen weten.
Ik rijd er nu ong. 2 week mee en nog geen drukplekken of gevoelige rug.
Ik weet niet of dat nog komt..
Maar het zadel komt niet van zadelmarkt.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:03

@Emma
Die zadelmarkt opmerking was voor dagmar niet voor jou :)
Als zou deze er zo tussen passen helaas..

Ik vind het nogal naief dat je zegt, hij heeft nog geen gevoellig rug of drukplekken.
Meis je merkt het zelf wel als je de rug van je paard naar de kl*te in gereden hebt.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:08

Leuke kruising :D Ziet er goed uit op de foto's!

Zack heeft verder wel gelijk wat je zadel betreft... het hoeft geen drukking te zijn die je na 2 weken ziet.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:10

Zack schreef:
@Emma
Die zadelmarkt opmerking was voor dagmar niet voor jou :)
Als zou deze er zo tussen passen helaas..

Ik vind het nogal naief dat je zegt, hij heeft nog geen gevoellig rug of drukplekken.
Meis je merkt het zelf wel als je de rug van je paard naar de kl*te in gereden hebt.

Nee, weet ik maar ik zeg het gewoon er even bij. Ik vind het gewoon zo bokt dat iedereen zo reageert (verder wel goed maar kan het niet wat minder)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:16

@Emma
Kirr bedoelt dit echt niet banketstaaf (geloof me maar)
Ze heeft alleen het beste voor jou en je pony voor..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:20

Zack schreef:
@Emma

Snap ik maar ik vind het zo irri dat iedereen dan zo gaat doen... stuur dan idd even een pbtje.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:23

Emma, het is zeker niet de bedoeling om jou massaal aan te vallen. Het is allemaal goed bedoeld. Er komen wel vaker mensen op bokt hun western outfit showen, waarvan je duidelijk op de foto kan afzien dat het zadel niet geschikt is voor het paard, en de kritiek die gegeven wordt niet ter harte nemen.

We begrijpen wel dat je geen geldboom hebt staan, maar laat dit zadel voor wat het is tot je wel een geschikt hebt.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:28

Gleyla schreef:
Emma, het is zeker niet de bedoeling om jou massaal aan te vallen. Het is allemaal goed bedoeld. Er komen wel vaker mensen op bokt hun western outfit showen, waarvan je duidelijk op de foto kan afzien dat het zadel niet geschikt is voor het paard, en de kritiek die gegeven wordt niet ter harte nemen.

We begrijpen wel dat je geen geldboom hebt staan, maar laat dit zadel voor wat het is tot je wel een geschikt hebt.

Ik ben nu ook op zoek naar een anders, ik snap ook wel dat het niet speciaal op mij is maar ik voel me soms echt zo aangevallen. Maar dat is meer door jaren pestenrijen.
ik heb gewoon veel geld uitgegeven aan niks.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:56

Leuke foto's, en wat een super leuke pony om te zien.
En ik al die mensen die ik onderweg tegekom maar uitleggen dat ik rij op een haflinger, en als ze dat dan snappen, leg ik uit wat het verschil tussen een fjord en haflinger is, als ze jou zouden zien, gaan ze het helemaal niet meer begrijpen.
Veel plezier in het Western rijden.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:58

Dankjewel, ja ik heb al veel verwarring gezien/gehoord onderweg.

@ Mensen over het zadel!
Ik heb het zadel nu (geestelijk ben niet op de stalling) aan de kant gelegd

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:37

emma525 schreef:
Zack schreef:
@Emma

Snap ik maar ik vind het zo irri dat iedereen dan zo gaat doen... stuur dan idd even een pbtje.

Ik snap niet goed het nut van een pb, beter dat iederen het leest en zich bewust wordt van hoeveel slechte zadels er op de markt zijn.
Als ik persoonlijk iets me jou te regelen heb, dan zou ik je een pb gestuurd hebben, maar gewoon de gevolgen van een slecht zadel, die plaats ik toch echt wel gewoon in het topic. ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 23:17

Citaat:
Ik snap niet goed het nut van een pb, beter dat iederen het leest en zich bewust wordt van hoeveel slechte zadels er op de markt zijn.
Als ik persoonlijk iets me jou te regelen heb, dan zou ik je een pb gestuurd hebben, maar gewoon de gevolgen van een slecht zadel, die plaats ik toch echt wel gewoon in het topic. ;)

Ik zei het al ik voel me snel persoonlijk aangevallen en ik boosheid typ ik dan wat, dom van me zelf. Maar dan ga ik het ook niet meer weghalen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:09

Als je internet afspeurd en zelfs hier op bokt, zal je snel genoeg een kwaliteitszadel tegenkomen, 2de hands en met hier en daar een krasje, maar dat nog jaren goed te gebruiken is en dat tenminste goed is voor de paardenrug. Wel altijd het zadel laten passen door iemand ervaren. Ik denk, voor zo ver ik de rug van het paard op de foto's kan zien, dat je paard een redelijk moeilijke rug heeft, daarom is het nog belangrijker dat je zorgt dat je een zadel hebt dat past.
Ik hoop dat je echt héél weinig voor dit zadel hebt moeten betalen en dat niemand je kennis misbruikt heeft.
Succes nog met je leuk paard ;)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:15

Emma, vind, niettegenstaande dat het zadel niets waard is (maar daar wil ik het verder niet meer over hebben ;-) ), western je pony SUPER staan! Enorm stoer en schattig tegelijkertijd :-)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:18

Wauw gaaf peerd, is het niet gewoon een rodblakke fjord? Zie er weinig haflinger in nl :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:19

Vippie schreef:
Wauw gaaf peerd, is het niet gewoon een rodblakke fjord? Zie er weinig haflinger in nl :D

Ik zie er net meer haflinger in dan fjord :D De manen alleen al :+

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:27

tjeeeeee op en top de bokt K*te weer.. :? jullie kunnen ook iets over brengen op een aardige en vriedelijke manier.. met zo'n reactes als jullie nu geven....... :? slaat gewoon nergens op.. :? kan zijn dat dat niet jullie bedoeling is maar jeetje zeg.. als je je moet af reageren doe dat op iemand bij je thuis ofzo inplaats van hier op bokt iemand die het GOED bedoeld af te gaan zeiken..!!!! niet iedereen is de grote meester in het rijden en in het zien of iets goed ligt en als dan een instucteur zegt dat het goed is/ligt... dan geloof je dat.. dat is een heel normaal verschijnsel hoor..!! jeetje zeg.. :? niet iedereen is als een prof. geboren en dat zijn jullie ook nog lang niet.. dus als jullie commentaar hebben op de ts hou het dan vriendelijk inplaats van haar zo gigantish af te gaan katten.. !!!!

@ TS.. een super leuke kruising heb je zeg.. !!! en western staat jullie samen echt super..!!! veel plezier nog met het western rijden.. :D