GamblersCup schreef:Wat kunnen jullie western ruiters overdrijven zeg! Alsof dressuurruiters écht denken dat het een enge ziekte is, of denken dat het alleen maar rodeo rijden is... ik begrijp best dat jullie dat stoer vinden hoor, maar ik denk dat het een beetje overdreven is. En opmerkingen als "ze vonden onze paarden zo rustig"... eh sorry, maar er zijn zo veel "dressuurpaarden" en "springpaarden" die ook gewoon rustig en ontspannen zijn... ik krijg een beetje een "ze kijken altijd zo raar en denken dat ik heel gevaarlijk ben" gevoel... om even een voorbeeld te nemen van de gemiddelde Goth, die probeert Gothic te zijn.
Als je je stoort aan het feit dat veel mensen aan glitterpakjes, cowboyhoeden, country muziek en line dancing denken als je het over western rijden hebt, eigen schuld. Stomme wedstrijden ook: glitterpakjes, knalkleuren, zo overdreven mogelijk. Hoed verplicht, overal wordt country muziek gedraaid en vaak wordt er naast de bak aan line dancing gedaan, of ´s avonds zelfs in de bak.
Er zijn inderdaad "engelse" ruiters die denken dat "western" een ziekte is en dat het besmettelijk is.
Toen wij overstapte naar western en een jonge paint merrie kochten kregen wij van de eigenaar van de weide die we huurde te horen dat we weg moesten "omdat we western gingen rijden".
Nog een woordje over rustige paarden : ik moet nog het eerste dressuur of springpaard tegenkomen dat je in een piste zet, zijn halstertouw op de grond legt, "Wow" zegt, vervolgens wegwandelt en dat dan blijft staan tot je terug komt, zoals onze merrie en veel andere western paarden.