Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romkabouter schreef:Omdat het officieel geen breedingstock meer heet, het is Solid Paint Bred.
Als zelf de eigenaren van de solids dit niet eens goed kunnen zeggen, dan zal het de rest van de paintmensen al helemaal aan hun bips oxideren.
Klimop schreef:Over 2 maanden komt ons APHA (breedingstock) veulen hier naartoe en ik zou graag willen weten wanneer ik haar kan showen. Bij de Wran bijvoorbeeld, moet het paard minstens 2 jaar oud (had ik ergens gelezen?) zijn om ermee in de Halter te kunnen verschijnen, maar hoe zit dit bij de (DPHA) rassenshows? En kan ik (als 15-jarige) haar ook gewoon showen?

wrang schreef:sliding schreef:Sorry hoor, maar als je een spb hebt gekocht wil dat echt niet direct zeggen dat je dan ineens alles weet over de paint.
That,s the problem.men koopt iets en dat was het dan vaak.
Ten eerste, het paard is van mijn man en hij heeft hem nu ongeveer een half jaar en we maken hem binnenkort zadelmak.Romkabouter schreef:Klimop schreef:Over 2 maanden komt ons APHA (breedingstock) veulen hier naartoe en ik zou graag willen weten wanneer ik haar kan showen. Bij de Wran bijvoorbeeld, moet het paard minstens 2 jaar oud (had ik ergens gelezen?) zijn om ermee in de Halter te kunnen verschijnen, maar hoe zit dit bij de (DPHA) rassenshows? En kan ik (als 15-jarige) haar ook gewoon showen?
Je Solid Paint Bred dus
Bij de wran is geen halter. Halter is voor rassenshow.
Wel heb je Showmanship at halter. Daar voer je je paard aan de hand. De leeftijd daarvan is 2 jaar of ouder.
In rijonderdelen is dat 4 jaar of ouder.
De wran is een ruitervereniging
Daarnaast heb je nog de rassenvereniging: De APHA en de nederlandse 'versie' daarvan: de DPHC.
Daar heb je wel halter. Voor het rulebook kun je het beste even kijken op http://www.apha.com

Romkabouter schreef:Klimop schreef:TS ook weer iets geleerd, de ene zal nog steeds breedingstock zeggen en de ander solid, wat hij zelf leuk vind, klaar
euh nee, het is Solid Paint Bred
maar dan nog zullen veel mensen Breedingstock zeggen, ook al IS het eigenlijk een Solid Paint Bred

) vandaar dat deze term is aangepast naar Solid Paint Bred.

DubbelDun schreef:Tuurlijk moet je ergens een grens trekken qua toelaatbaar wit, maar het zegt niets over het Solid of Regular zijn.
Als 2 Solids (met witte beentjes/blessen) een mega-Sabino toelaatbare Regular kunnen geven, moet er toch een 'bont'patroon aanwezig zijn.
Dus niks Solid