Dutch Mountains Endurance 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 08:48

MirjamN schreef:
Hoeveel kilometer is zo'n kennismakingsklasse eigenlijk (of is dit al een domme vraag)?

Onze kennismakingsklasse is net als de klasse 1 28 km.

MirjamN

Re: Dutch Mountains Endurance 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:25

Dankjewel voor je snelle antwoord! Ik ben wel bang dat de snelheden voor mij veel te hoog zijn, maar uitrijden is belangrijker. Of kan ik uit de wedstrijd worden gehaald als ik te langzaam ga? Dat zou jammer zijn... Ik moet snel tijd maken om de reglementen enzo eens door te nemen!

Zodra het weer het toelaat ga ik in ieder geval trainen!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 11:57

De minimumsnelheid in de kennismakingsklasse is slechts 8 km/u. Als je bedenkt dat een paard al snel 6 km/u of nog harder stapt, zie je dat het erg meevalt. ;) Het is makkelijk te halen als je regelmatig langere stukken draaft (dat moet je wel trainen, daar hoor je o.a. tijdens de infomiddag meer over) en af en toe een stuk stapt.
Ik geloof ook niet dat we al kennismakers hadden die buiten de tijd binnenkwamen, trouwens.

Als je buiten de tijd binnenkomt ben je gewoon niet geslaagd (maar er is verder toch geen klassement in de kennismaking), je wordt niet tussentijds eruit gehaald ofzo hoor. Als je vantevoren denkt of weet dat je heel langzaam gaat rijden is het wel raadzaam om vroeg te starten, zodat niet allemaal mensen onderweg nog speciaal op hun posten moeten blijven voor jou, of dat iedereen langer op de uitslag moet wachten.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:28

Ik heb vanuit de TREc wel wat ervaring met snelheden, dus kan me bij 8km/h wel iets voorstellen. Mijn paard stapt slechts 4,5 km/h, maar draaft dan weer 11km/h, dus wordt een beetje middelen! Ik ga gewoon lekker met het trainen aan de slag en tegen die tijd weet ik wel of we het gaan halen. Zo niet, dan geef ik aan een langzame ruiter te zijn!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:00

Ik heb 2 jaar over moeten slaan omdat de wedstrijd samen viel met andere wedstrijden maar dit jaar ge ik er weer voor.
Zoals het nu gepland staat rij ik samen met Lotje in klasse 1, lekker gezellig genieten van de mooie omgeving.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:32

Hé leuk! Dan zien we elkaar vast onderweg nog (als jullie mij voorbij stormen);-)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:59

Nou voorbij stormen?
Gewoon netjes aanroepen en dan op aangepaste snelheid passeren, mag dat ook?
Lijkt mij iets socialer :P

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:30

Haha, gelukkig wordt er bij ons niet zoveel gestormd, daar leent de ondergrond zich niet echt voor. ;)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:06

Gilbey schreef:
Nou voorbij stormen?
Gewoon netjes aanroepen en dan op aangepaste snelheid passeren, mag dat ook?
Lijkt mij iets socialer :P

Tuurlijk, was ook maar bij wijze van spreken! Je weet toch hoe Hans reageert als een paard voorbij stormt (althans, dan wordt dan een poging, want dan zet Hans ook de sokken erin!). Nu we het erover hebben; dat wordt misschien nog wel de grootste uitdaging...!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:55

Nina_rex schreef:
Haha, gelukkig wordt er bij ons niet zoveel gestormd, daar leent de ondergrond zich niet echt voor. ;)

In 2007 heb ik net de min snelheid gehaald, denk dat stormen zeker een veel te heftig begrip is voor die omgeving.
Maar de omgeving maakt deze wedstrijd wel zo uniek +:)+

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 14:30

Klopt, en de uitdagende omgeving heeft als bijkomend voordeel dat mensen rustiger en voorzichtiger gaan rijden, dus relatief weinig uitval! :) Vorig jaar hadden we bijv. 100% uitrijders in de klasse III, dat is erg mooi. En er komt toch altijd íemand als eerste aan. :D

JoyRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:39

Hee Nina,

Heb me weer aangemeld als vrijwilliger *\o/* tot de 15e +:)+ +:)+ +:)+

groetjes cynthia
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 22-02-10 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vetgedrukt > normale tekst.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 09:22

Wat leuk, ik wist niet dat je ook hier zat. :D Leuk dat je er weer bij bent! +:)+

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:12

Ik kwam er gisteren achter dat je je via de DER site al kon inschrijven, heb ik dus direct gedaan :D

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:29

Hey Nina, zag dat het eerste stukje van klasse 1 toch anders is tot achter bruisterbosch?

Moet ik ff in m'n koppie printen ;)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:51

Klopt, het begin is veranderd in alle klassen. :j De start en finish lopen nu over aparte paden.