Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mo_van_dijk schreef:Dit is de volledige lijst met de minimale eisen:
L2 dressuur + 1 (>12 bij pony's en >14 bij paarden)
L springen +1 of M SGW +1 (en >14 jaar)
Voor het mennen geldt alleen de 14 jaar eis
Voor endurance klasse 2 (met goedgekeurde km's) en > 14jaar
Voor mendurance klasse 2 (met goedgekeurde km's) en > 16jaar
Citaat:11. In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het kalenderjaar
waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur
klasse L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M.
Voor een menstartkaart bij een hengst geldt alleen de bovenstaande leeftijdseis. In
de discipline Endurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een
deelnemer minimaal 14 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd. In de discipline
Mendurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer
minimaal 16 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd.
love_nadesh schreef:En als je nou nog nooit L2 bent gestart en het je eerste oficiele wedstrijd is?
Ik ga mijn paard niet laten castreren om mee tekunnen doen aan officiele wedstrijden!!
kyrkelover schreef:Het is inderdaad wel zo dat je hem goed de baas moet kunnen en anderen niet stoort.
Maar dat vindt ik niet meer als normaal, als je je hengst niet de baas kunt moet je mijns inziens niet starten.
Karin schreef:Heb jij de andere reacties wel gelezen voordat je je bericht plaatste?
Het juiste antwoord was namelijk al gegeven.
Citaat:Voor endurance klasse 2 (met goedgekeurde km's) en > 14jaar
Citaat:In de discipline Endurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een
deelnemer minimaal 14 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd.
Citaat:Dus, voor een endurance startkaart dien je minimaal 14 jaar te zijn en al een keer geklasseerd te zijn in de bovenstaande klassen. Het maakt niet uit of dit nu in de dressuur, springen, SGW of endurance is geweest. Deze klasseringen verjaren niet.
Karin schreef:Dus: mag je in de endurance met een hengst starten als je geklasseerd bent in de L2-dressuur, en andersom: mag je in de dressuur met een hengst starten als je geklasseerd bent in klasse 2 endurance?
griebels schreef:Het gaat er om dat je bewezen hebt dat je een hengst ook op druk terrein de baas kunt.
Ik ben niet voor klassering maar voor een test om te bewijzen dat je een hengst aan kan
griebels schreef:Het gaat er om dat je bewezen hebt dat je een hengst ook op druk terrein de baas kunt.
Ik ben niet voor klassering maar voor een test om te bewijzen dat je een hengst aan kan
(niet Sjol dat is een lieve merrie!)
Inn schreef:MrTut schreef:Helemaal mee eens Griebels,als je alles moet doorlopen zoals ze het willlen,ben je over twee jaar nog bezig met je hengst, eerst de B dan de L-L1-L2 en dan mag je,en de rest van de tijd??? niks
Ja vooral omdat niet elk paard dressuurkwaliteiten heeft.