[SGW] Adres gezocht verkoop paard voor SGW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:57

Kleine tip, controleer bij de goede eventingpaarden ook hoe hun dressuur is. Ik heb afgelopen tijd paarden gejureerd van enkele genoemde stallen en ik geloof best dat je een cross uitrijdt met die paarden maar dus niet vooraan eindigt owv hun dressuurcapaciteiten... en nee, ik wil geen namen noemen want ik wil niemand afkraken, alleen waarschuwen overal op te letten :o

En bedenk ook, goede paarden gaan meestal alleen weg als ze net niet goed genoeg zijn, zeker bij stallen van crossruiters. We zijn allemaal op zoek naar de "goeden" daarom worden de meeste SGW-paarden zelf opgeleid zodat je weet wat je aan een paard hebt...

Yolien

Re: Adres gezocht verkoop paard voor SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:25

Ja Ibonn, maar wat is een goed eventingpaard. Wil de TS een potentieel * of ** paard of een paard waarmee ze lekker in landelijk om de prijzen mee kan doen?

Ik begrijp je punt heel goed, en ik denk ook wel dat deze paarden voor genoemde stallen niet goed genoeg zijn (en ook nog andere redenen maar das nu niet aan de orde) maar ik weet of TS ook zulke internationale ambities heeft als menig profruiter.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:30

waldgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:43

jeetje je moet dus echt op heel veel dingen letten.
ik wil geen goed paard zodat ik prijzen win.
Ik zoek een goed paard om vooral mijn vertrouwen weer terug te krijgen.
Een paar jaar geleden heb ik voornamelijk jachten gereden en dat vond ik echt geweldig.
Maar omdat ik dus al 5 jaar niet meer actief ben geweest in de jachten en wedstrijden ben ik wat onzeker geworden en zoek dus een leer paard zodat ik weer volop kan genieten wat ik zo graag doe. Paardrijden zonder stress.

Sanne_Mayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:18

Hey,

Stal Kroes in Beek staat bekend om het fokken van hele goede jachtpaarden! Ik train daar zelf ook! En ga daar waarschijnlijk een endurance paard kopen!!!

www.stalkroes.nl

Succes!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:37

he Waldgraaf! Ben je al ergens weesten proberen?
Hoe staat het met de zoektocht?

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:15

Ja, hoe is het ermee?!
Ben ook wel erg benieuwd of je al wat passends gevonden hebt. :D

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:38

Je kan ook verder kijken naar een paard dat al wat meer springervaring heeft. Ik heb zelf een ervaren merrie gekocht die geen eventing-ervaring heeft maar wel Z gesprongen en koel in het hoofd/buiten.

En kijk ook eens bij www.stalvanroekel.nl

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:24

yvetjes schreef:
Je kan ook verder kijken naar een paard dat al wat meer springervaring heeft. Ik heb zelf een ervaren merrie gekocht die geen eventing-ervaring heeft maar wel Z gesprongen en koel in het hoofd/buiten.

Dat is een mogelijkheid, maar dat geeft je geen garantie dat het een goed eventingpaard zal worden. Daar moet je een beetje geluk mee hebben en (liefst) zelf ervaring met crossen.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:08

Als ik zo je ambities lees dan lijkt het me verstandig om vooral een braaf paard te kopen met wat ervaring. Het belangrijkste is inderdaad om vertrouwen te krijgen. Dat lukt vaak niet (ik bedoel in eerste instantie als je kennis wilt maken met de sport) op een heethoofd die misschien wel een 2* cross kan lopen. Gewoon een braaf beestje zoeken, die redelijk wat dressuur en springaanleg heeft en al ervaring in het terrein. En dan vooral heerlijk genieten van deze gave sport!
Succes ermee!

Ik ben het volgende paard al een paar keer tegen gekomen op internet. Omdat het exact dezelfde afstamming is als mijn vorige crosspaard trekt het me aan. Die was super braaf, koel in de kop en had genoeg vermogen. Ik zoek niets maar denk zeker dat het de moeite is om te gaan kijken.
http://www.stalweijdehoeve.nl en dan het paard Winner 7 jaar. Nassau x burggraaf.
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-01-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link aangepast

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:57

Sabien, je link doet het niet, tenminste ik kom op de site van Vistaprint....

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:07

Simmie schreef:
Sabien, je link doet het niet, tenminste ik kom op de site van Vistaprint....

:o? huhm...... het moet .nl zijn in plaats van .com...........
Maar ik zie dat hij bij "te koop" weg is maar nog wel bij de paarden staat. Heb er meerdere keren een advertentie van gezien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:37

MIsschien dat Maurice er zelf verder mee gaat.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:05

Stal Vrolijk in België?

Marije01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:01

Goede springpaarden zijn niet altijd geschikt voor SGW. Deze paarden durven geen hout of bosje ect aan te raken waardoor ze zich snel overspringen. En overspringen doen ze niet vaak want dan heb je ze in de stop. SGW paarden moeten vermogen hebben en snel van de grond kunnen komen. Iets onvoorzichtig is minder belangrijk.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:59

Marije01 schreef:
Goede springpaarden zijn niet altijd geschikt voor SGW. Deze paarden durven geen hout of bosje ect aan te raken waardoor ze zich snel overspringen. En overspringen doen ze niet vaak want dan heb je ze in de stop. SGW paarden moeten vermogen hebben en snel van de grond kunnen komen. Iets onvoorzichtig is minder belangrijk.

Nou, daar ben ik het toch niet mee eens. Wij hebben een heel voorzichtig springpaard en zij heeft heel snel geleerd dat je in de cross "vegen" kunt. Een niet-voorzichtig springpaard is een ramp in het springparcours; je bent dan steeds aan het hopen dat hij/zij er niet te veel balken af veegt, want dan kun je de cross vergeten.
Ik zou zoeken: een degelijk M/Z springpaard dat een nette dressuurproef rijden kan, niet te kijkerig is in het springparcours en veel buitenritjes gemaakt heeft.
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 01-02-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:03

Gert Lourens uit Borculo. Rijdt zelf jachten en heeft -dacht ik- ook paarden te koop.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:44

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:07

ik ben het met Merlijn eens (surprise ;) ) alleen zou ik geen overvoorzichtig springpaard willen hebben. Ze moeten ook niet over hun toeren raken van een foutje.