[SGW] De pittigste/zwaarste cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:16

Dat klopt simmie, maar ik vind het dan persoonlijk weer jammer dat er toch nog zulke verschillen zitten in twee B crossen. We willen het niveau van de nederlandse eventingsport omhoog brengen, dus dan moeten we beginnen met alle crossen op gelijk niveau te bouwen.

Lielle

Re: De pittigste/zwaarste cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:20

daar ben ik een heel groot voorstander van, de verschillen zijn nu echt nog te groot. VP of Barchem in het B (of L), daar zit nu gewoon een klasse verschil tussen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:22

billy1 schreef:
Dat klopt simmie, maar ik vind het dan persoonlijk weer jammer dat er toch nog zulke verschillen zitten in twee B crossen. We willen het niveau van de nederlandse eventingsport omhoog brengen, dus dan moeten we beginnen met alle crossen op gelijk niveau te bouwen.

Eens. Het niveau mag (moet) omhoog en meer gelijk getrokken worden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:12

Dat was ook een deel van de reden dat ik dit topic wilde starten, ik was benieuwd of iedereen met dezelfde crossen zou komen of met een andere, maar het is nu wel duidelijk dat de meeste stemmen naar Barchem gaan, en Vrouwenpolder als erg makkelijk wordt beschouwd.

Dat het niveau overal eigenlijk gelijk zou moeten zijn ben ik het ook wel mee eens, alhoewel het wel handig kan zijn om bijv. een makkelijkere cross te nemen om over te stappen naar een hogere klasse.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:16

Mijn 1e officiele cross was in Heino en mijn 2e cross in Barchem,en vond daar toch (te) veel verschil in zitten en vind idd ook dat alles veel beter gelijk getrokken moet worden..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:35

Barchem was de laatste van het seizoen en vond het fijn dat die moeilijker was. Kun je kijken of je klaar bent voor de L.
Er zaten naar mijn mening crossen in de B bij waar weinig tot geen bijzondere dingen tussen zaten of de sprongen erg laag waren...
Dan is de stap naar het L groter

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:20

Ik vond Hattem altijd de zwaarste. Die heb ik gereden in de M pony's. Maar ik heb nooit de zuidelijke crossen dus daar kan ik het niet mee vergelijken.
De makkelijkste vind ik denk ik Westerbork (maar die heb ik nog nooit gereden)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:47

Westerbork is lekker makkelijk om mee te beginnen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:38

Ja klopt. Hopelijk kan ik daar mijn debuut maken met de zwarte :)

Ellen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:33

Iemand ervaringen met de sgw Markelo begin april?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:42

Ik vond Westerbork helemaal niet makkelijk! Best wel veel lastige (onlogische) lijnen.
Markelo is ook erg bochtig, daarom vind ik het als eerste cross niet erg geschikt.
Ik vind Maarsbergen een goede cross om mee te beginnen. Niet al te eenvoudig, maar wel duidelijke lijnen voor het paard. Het maakt voor het paard niks uit of de hindernis 10 of 20 cm. hoger staat, wel of hij/zij de hindernis begrijpt en kan overzien in een korte tijd.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:09

De beste opbouw zou natuurlijk zijn dat naar het einde van het seizoen de crossen steeds iets zwaarder/techniser zouden worden.Een opbouw zal ik maar zeggen.Voor de hoogste klasses is dit zeker nodig willen we een beetje aansluiting vinden

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:28

Ellen001 schreef:
Iemand ervaringen met de sgw Markelo begin april?

De cross vind ik zelf goed te doen. Alleen de hoge bulten zijn best zwaar!