hoe kom ik ooit op mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 07:23

marleen_usar schreef:
Hij luisterd erg goed maar hij heeft een tijdje stil gestaan, en hij loopt zo ie zo erg graag.

Een paard dat uit zichzelf begint luistert dus niet goed.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:11

Ik zou als ik jou was ook een opstapje gebruiken. Ik heb ook een boomloos zadel gehad en dat schuift inderdaad vrij makkelijk, dus opstappen via de beugel was altijd lastig. (moest erop springen, ging niet altijd even makkelijk. :D) Een opstapje creeeren bij de schuur waar je opstapt zou een goede investering zijn, vooral met een boomloos zadel. En natuurlijk leren je paard stil te laten staan, al denk ik wel dat je daar even met zijn tweeen voor moet zijn.
Begrijp ik goed dat het de bedoeling is dat je jezelf alleen kunt behelpen? Anders zou je man je gewoon een voetje kunnen geven? Of is dat ook te pijnlijk voor je? Als dat zo is, zou ik zeker voor het opstapje gaan. Veel succes!

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:13

vraag of ieman je paard wil vasthouen, en dan met een krukje of trapje opstappen. zo'n uitklapbeugel kan ook, maar dan kun je net zo goe je beugel langer maken

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:08

misschien kan je het op bouwen of bijvoorbeeld iets dat net lijkt op een zadel dat je je voet daar neer moet zetten en je zelf op trek :)
als je dan steeds hoger probeerd dan gat het misschien wel makkelijker met opstijgen? :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:10

marleen_usar schreef:
Als het te lang duurt gaat mijn paard lopen,en ik moet aan de weg opstappen.Vanuit de wei zo de straat op is niks want dan zie ik niet of er een auto aan komt? En om nou met een trap aan de weg te gaan staan? Wat ik wel kan doen is opstappen naast de wei en iemand laten kijken of er iets aan komt,maar dan kan ik niet alleen gaan rijden.Mijn paard is nm erg voorwaarts en loopt zo de straat op.

aan beide kun je natuurlijk wat (laten?) doen... een paard kan prima leren stil te staan. en ook prim leren zijn baas te gehoorzamen...

Nimue

Re: hoe kom ik ooit op mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:03

Als je paard zo hoog is dat je sowieso altijd al moeilijk moet doen om erop te komen (tegengewicht, jezelf optrekken) lijkt dit me eerlijk gezegd de pest voor de rug van je paard. Dan zou ik toch echt wel op zoek gaan naar een andere mogelijkheid.

Andere mogelijke opties: in de wei met trapje opstappen en in de wei blijven rijden. Of in de berm met stevig opstapje opstappen, en dat gewoon in de berm laten staan. Of is er ergens op het begin van je route misschien een hekje of iets anders dat je als opstapje kunt gebruiken?

En niet akelig bedoeld hoor, maar er worden hier tips gegeven en je roept alleen maar waarom het allemaal niet kan. Wat wil je dan horen? Dat je moet oefenen tot je er zonder handen op kunt springen? Dat je maar een kleiner paard moet kopen? ;)

Of wil je vooral je verhaal even kwijt dat het nu zo moeilijk is om op te stijgen, en dat je ervan baalt dat je afhankelijk bent van je man? Want dat kan ik me best goed voorstellen, maar daar is niks mis mee toch, en dat mag je dan ook gewoon zeggen vind ik. :)

miriampanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:11

opstap beugels is echt heel handig!

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:20

ja ik zag ze ook laatst voor het eerst in mn leven, die opstapbeugels, wat handig zeg! Vroeger maakte ik de beugel een stuk langer, erop en dan weer korter maken. Je zou die kunnen proberen, en dat schuiven vh zadel, wandel ff aan de hand en singel dan weer opnieuw aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:34

Gisteren de beugel lang gemaakt maar toen ik op wilde stappen maakte ik met mijn arm toch een verkeerde beweging,ik ging door de grond.Dus ik stond half in tranen, en toen zag ik opeens een man aan komen,dat is een man die altijd voor iedereen klaar staan.Dus ik riep he Piet zou je me een zetje willen geven, en toen zat ik er meteen op.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:15

Vervelend zeg. Misschien is het gewoon even geen optie om zonder hulp op te stijgen. Het lijkt me ook niet handig dat je jou zere plekken elke keer zo belast. Belemmert het genezingsproces misschien wel. De onafhankelijkheid komt vast wel weer.

Rebecca83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:32

ik wil niet heel bijdehand gaan doen, :+ maar is het verstandig om met slijmbeursontsteking te gaan rijden?
ikzelf heb chronische slijmbeursonstekingen in mijn schouder en heup, en als het echt weer flink "bezig" is laat ik het wel uit mijn hoofd op mijn paard te stappen. niet alleen omdat het daardoor alleen maar erger wordt (tenminste IK moet altijd rustig aan doen van de artsen) maar ook omdat ik dan door de grond ga van de pijn! |(
het zou idd fijner voor jezelf EN het paard zijn als je hem leert stil te staan als je opstijgt zodat je dat rustig kunt doen. (en gewoon via een opstapje op kan stappen) anders forceer je waarschijnlijk nog meer. een paard kan fris zijn dan nog moet hij gewoon stil kunnen staan als jij dat wilt. JIJ bent de baas toch?
verder is het ook niet echt lekker voor de rug van je paard als je aan het zadel hangt en je zo omhoog trekt natuurlijk, maar dat daarbuiten gelaten.. :+

heel veel sterkte met je slijmbeursontsteking, ik weet helaas hoe je je voelt. hoop dat het snel weer beter gaat met je!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 13:05

Mijn dochter heeft gisteren gereden en ze zat er in1 keer op,die is altijd erg bang geweest maar nu ging het super.Dus zei gaat vaker rijden,dat scheelt weer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 13:06

Die schouder speelt al 4 maanden en ik kan hem geen 4 maanden stil zetten.

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:05

Inderdaad een opstap krukje misschien erg handig.
En anders vragen of iemand je een kontje kan geven :) ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:35

marleen_usar schreef:
Mijn dochter heeft gisteren gereden en ze zat er in1 keer op,die is altijd erg bang geweest maar nu ging het super.Dus zei gaat vaker rijden,dat scheelt weer.

Het lijkt mij niet heel erg verstandig om een angstige ruiter te zetten op een paard dat niet stil kan staan bij het opstappen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:03

In het dorp is hij altijd heel braaf daar buiten niet dus zijn we in het dorp gebleven ze heeft lekker gestapt en het is haar voor de 1e keer zeer goed bevallen.