Hoe doelgroep bereiken voor proefles huifbed rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:23

Ik zou inderdaad gewoon contact opnemen met die instellingen. Veel begeleiders hebben goede contacten met de ouders, dus dat komt wel goed.
Verder kun je contact leggen met instellingen in de buurt, bijv. Reinarde of Abrona.

@Lammie: Zozijn is hiervoor erg ver weg. Wel jammer, want het is een erg leuk initiatief (werk zelf in Wilp)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:25

Ik woon op een instelling voor geestelijk en verstandelijk gehandicapten, als het telefoon nummer wilt of iets dergelijks kun je me een pbtje sturen...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:31

Ik heb gewerkt met een zwaar gehandicapte die graag op een huifbed wil.

Ik denk dat je deze doelgroep het beste via PGB sites (wordt vaak vergoed uit een PGB potje), activiteiten centra`s, scholen voor speciaal onderwijs en op gehandicapten (logeer)huizen kan berijken.

Succes met dit geweldige plan!

Marigold

Re: Hoe doelgroep bereiken voor proefles huifbed rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:54

idd zoals Shadow zegt, via de kdc's en mythil tythil scholen.
als je flyers maakt kunnen de begeleiders van de groepen elk kind een flyer meegeven in het schriftje wat mee naar huis gaat, en zo komt het de ouders wel onder ogen.
erg leuk initiatief!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:32

loekie schreef:
Ik zou inderdaad gewoon contact opnemen met die instellingen. Veel begeleiders hebben goede contacten met de ouders, dus dat komt wel goed.
Verder kun je contact leggen met instellingen in de buurt, bijv. Reinarde of Abrona.

@Lammie: Zozijn is hiervoor erg ver weg. Wel jammer, want het is een erg leuk initiatief (werk zelf in Wilp)

ok...dat had ik even niet in de gaten...ik werk ook in wilp dus...
ik heb bij sheerenloo trouwens bij de lokatie in ede (viel onder wekerom) gewerkt...

Lidwien_Walf

Re: Hoe doelgroep bereiken voor proefles huifbed rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:57

Je zou ook nog in revalidatiecentra een flyer kunnen ophangen en een berichtje op de site van ouderverenigingen plaatsen (BOSK) en je activiteit melden bij stichting MEE in je regio.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:13

Wij bieden via onze website (gratis) proefritten aan op het huifbed.
Vaak komen deze mensen via anderen die al bij ons rijden. Mond-op-mond reclame dus.

Toch gebeurd het regelmatig dat personen niet geschikt zijn voor huifbedrijden.
Te onrustig, of dat het niet goed bevalt; te inspannend.
De eerste rit letten we altijd goed op op dat laatste; genoeg is genoeg. De eerste keer een half uur, is meestal vrij lang. We bieden daarom ook wel eens twee gratis ritten aan. Gewoon om uit te proberen.
Deze kosten dragen we zelf (maar alle kosten worden uiteindelijk door sponsoren en donaties gedekt).

Een aantal mensen van sHeerenloo (voorheen Waalborg) rijden ook bij ons.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:40

Op een MKD maak je weinig kans denk ik, daar zitten heel weinig kinderen met zo'n ernstige lichamelijke handicap.

Ik denk dat je deze kinderen/ouders het beste bereikt via revalidatiecentra, KDC's, Tyltyl/mytylscholen en logeerhuizen. En zeker websites als die van de BOSK.
Mooi initiatief!!

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:35

ik zou eens navragen op de scholen en dagopvang voor deze gehandicapten kinderen. Misschien is er een zorgcentrum bij jullie in de buurt voor aangepast wonen?
Bij onze rijvereniging wordt ook huifbed gereden voor meervoudig gehandicapten. Misschien kan je eens contact opnemen met www.stichtingdupla.nl en kunnen jullie wat ervaringen uitwisselen.