[WN] Omslag Engels western met pittig paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shoufshouf

Re: Omslag Engels western met pittig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:45

Nee, ik ken Regina, die heeft al langer problemen met haar gestel....weet niet precies wat!!! Ik denk dat Paulette dat kon afleiden aan haar rijden en haar door heeft gestuurd naar de Chiro...Dus niet door het lessen van Paulette dat je daarna door moet naar de Chiro....

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:34

Ik snap trouwens niet hoe mensen erbij komen dat je paard van western rijden rustiger wordt....heeft volgens mij niets met de rijstijl te maken!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:53

Van western rijden worden de mensen zelf vaak rustiger omdat ze dan wel kunnen ontspannen. En dat werkt door in het paard ;)

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:54

Oh is dat het!!! Nou ligt eraan welke onderdelen je doet, geloof niet dat je van barrel race en poule pending zo rustig wordt, trouwens ook niet van het spelen met koetjes....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:53

mantha81 schreef:
Ik snap trouwens niet hoe mensen erbij komen dat je paard van western rijden rustiger wordt....

ik denk dat dat komt omdat het 'perfecte plaatje' bij western een ontspannen ogend geheel is van paard en ruiter, een goed getraind westernpaard komt rustig en cool over, staat stil als je het vraagt en de steorste hengsten worden aangeprezen door er een kleuter op te zetten. Bij engels rijden is dat wel even anders. Het perfecte plaatje lijkt meer op een grote briesende, schuimenden en zwetende hengst met een ruiter erop die al dat natuurgeweld wel eens eventje onder controle zal houden door het zo hoog mogelijke pasjes te laten dansen.

Zó onlogisch is het nou ook weer niet dan mensen denken dat paarden van westernrijden rustiger worden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:32

De meeste QH's zijn lui, dus ja, dan denken mensen als snel dat het door het rijden komt.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:41

Mijn paard vond het vervelend om met haar hoofd omhoog te lopen. Bij het westernrijden mag ze wat lager met haar hoofd, dat vind ze fijner. Dus... ze is er wel ontspannener van geworden, gooit haar hoofd niet meer in de lucht als er iets gevraagd wordt.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:08

Romkabouter schreef:
De meeste QH's zijn lui, dus ja, dan denken mensen als snel dat het door het rijden komt.

Daar gaan mijn illusies, ik dacht dat onze paint rustig en cool was maar ze is dus gewoon lui.
Wat een teleurstelling. :D :D :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:28

MarcR schreef:
Romkabouter schreef:

Daar gaan mijn illusies, ik dacht dat onze paint rustig en cool was maar ze is dus gewoon lui.
Wat een teleurstelling. :D :D :D

Nah, lui valt wel mee, gemakzuchtig zijn ze ;)
Die van ons doet heel goed zijn best als je hem overtuigd hebt dat je echt meent dat er gewerkt moet worden. Maar als hij ermee wegkomt om jou als ruiter harder te laten werken dan dat hij doet...... :+
TS: klinkt alsof je betere les zou moeten zoeken, rijstel is hierbij niet van belang :P

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:25

nou, ik weet niet of het helemaal door westermijden komt, maar zins ik western rijd is mijn hafje echt wel rustiger geworden! maar het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat ik nu zelf rustiger ben geworden door western, en dat mijn hafje daar weer op reageert.
in prenciepe is er niet heel erg veel verschil tussen engels en western, natuurlijk wel een paar kleine dingetjes maar toch vooral de basis is het zelfde. dus echt een verschil in temprament zou niet te merken moeten zijn. of niet veel in iedergeval.

wat ik wel kan zeggen is dat toen ik nog engels reed ik erg veel bezig was met 'hoe loopt ze' (niet zaagen oid _-:( ) en nu denk ik 'schijd hoe ze loopt maar dat hoeft niet direct iets met western te maken te hebben.. kan ook aan mij liggen :Y)

dus het kan best zijn dat paarden iets relaxter worden door western, maar dat kan ook aan je eigen instelling liggen. (nu wil ik niet zeggen dat als je een druk paardje hebt het aan je zelf ligt :+ )

ik denk, het kan;)