[WN] prijs voor amerikaanse appie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:30

Voor de wedstrijden verjaart het paard op 1 januari, dus als je geen wedstrijden rijdt is dat helemaal niet belangrijk!

Mychinook, ik denk dat je er nog eens goed over na moet denken, hoe ouder je kindje wordt hoe makkelijker het ook wordt. Je moet nu je weg er nog een beetje in vinden, maar ik zou echt niet zomaar je hobby opgeven!
Zoals gezegd, zoek een leuk, goedkoper plekje (misschien heb ik makkelijk praten ik zit in het noorden...) waar je paard iig overdag lekker buiten/op de wei staat. Een bijrijder is ook een goed idee, maar is ook wel moeilijk. Zelf heb ik iemand via bokt gevonden en heb het erg getroffen! Maar heb wel langere tijd moeten zoeken.
Veel succes in ieder geval!

Paintless

Re: prijs voor amerikaanse appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:00

jannie was me net voor, maar dat van het verjaren is niet helemaal zoals MSQ zegt.
als je paard in 2009 geboren wordt is het 1 jan. een jaarling, t jaar daarop 1 jan een 2jarige en ga zo maar door. maar echt een jaar ouder wordt ie op de dag dat ie geboren wordt.
paarden zijn dus 2 keer per jaar jarig. 1 jan en hun geboortedatum. :P

ik zou mijn paard ook niet kunnen verkopen. en verplaatsen naar een andere stal zou ik zelf ook moeilijk vinden. maar als je daar kunt besparen dan zou ik die kans aan grijpen.

10 weken is natuurlijk nog hartstikke jong en je moet nog aan alles wennen. maar inderdaad. er zijn mensen zonder kids die nog geen tijd hebben voor hun paardje en mama's en papa's die meer tijd doorbrengen met hun paardje.

ik heb wel altijd respect voor ouders met paarden. er gaat al zo veel tijd in zitten. in beide..