[WN] Wacht al 2,5 maand op paspoort paard! Quarter stamboek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:36

Ik heb het paspoort van mijn Quarter vorige maand naar NQHA in Garderen gestuurd (ik weet het, lekker laat aangezien ik mijn paardje sinds feb 2007 heb :+ ), vrij snel de rekening gekregen, geld overgemaakt en gisteren kon ik hem bij tnt ophalen (was niet thuis toen de postbode voor de deur stond).

Durfde hem niet eerder op te sturen omdat ik ook alleen maar slechte verhalen daarover hoorde %)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:41

Zamora schreef:
Ik kreeg vandaag een mail dat het paspoort allang was verzonden, heb dus niks binnen gehad. Vroegen ze of het adres het zelfde was als de andere die op mijn naam staat..ik heb toch echt het juiste adres vermeld op het chipformulier.......

Hebben ze het niet aangetekend verstuurd??
Ik moest me gisteren legitimeren en een handtekening voor ontvangst zetten voordat ik het paspoort kreeg

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:57

Hallo,

Ik wacht jullie reacties nog even af. Tot eind dit jaar.
Dan print ik alles uit en neem het mee om na te vragen aan Holstud, Jorgen van de Holst?

fanci_mike

Re: Wacht al 2,5 maand op paspoort paard! Quarter stamboek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:06

Ik zit ook op een mail terug te wachten, na informatie aanvraag over het aanvragen van een paspoort voor m'n appaloosa veulie. Heb al drie maanden gezeur met amerikaans stamboek achter de rug, en hoopte eigenlijk dat dit soepel zou gaan. Zit ondertussen al weer een week te wachten... ZUCHT.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:06

Pff ik heb een jaar gewacht ;) Best even bellen, dat zetten ze er opeens vaart achter, was bij mij toch zo. :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:43

ik heb vorige week een email gestuurt (voor dit topic) en had meteen een dag later reactie terug.

mijn aanvraag voor passpoort gaat vandaag op de bus, met exacte vermelding zoals NQHA hier heeft geschreven.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 12:56

NA de laatste reactie van Holstud dat ze zouden uitzoeken hoe dat kan heb ik NIKS meer van ze vernomen...wacht dus nog steeds op mijn paspoort. Ik heb 5 oktber betaald, nu bijna 3 maanden geleden..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:19

Staat er niet ergens een telefoonnummer of zo van hun?

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:30

Heel apart, ik stuurde de mijne op en 3 weken later kreeg ik hem terug,

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:12

Ik heb mijn kopietjes en het chipformulier klaarliggen in de envelop.
Nu duimen dat alles verloopt zoals het hoort :P

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:22

Hallo,
Ik heb contact gehad met Jorgen van de Holst. Er zijn idd een aantal mensen die geen paspoort hebben ontvangen. Er is wat fout gegaan met de bezorging. Willen diegene even contact opnemen met Jorgen. info@holstud.nl.
Ik weet niet jullie namen, dus dan is het op deze manier even net zo makkelijk. Scan de papieren die je hebt in en stuur deze mee aan in de email aan hem.
Groetjes,
Antoinette

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:13

ik heb ook al ettelijke mailtjes naar de belgische en nederlandse appaloosa afvaardiging gestuurd zonder reactie.

Probleem : heb een appaloosa met APHC papier , omdat die bij de stamboekwerking in Belgie geen paspoorten mogen uitgeven een stamboekloos paspoort.
Kan ik via het nederlands stamboekwerking wel een officieel paspoort aanvragen voor mijn paarden (ras paard),

Graag jullie antwoord aub

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:37

tyfoon nee, dat kan volgens mij niet

ik heb een paspoort van het nederlands appaloosa stamboek, niet te verwarren met de nederlandse afdeling van de ApHC
daarin staan wel de bloedlijnen vermeld, maar een paspoort zoals in Belgie hebben we hier ook niet

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:20

@tyfoon, je kunt toch gewoon een equipas aanvragen?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:26

Ik heb gisteren dan eindelijk het paspoort van mijn paard ontvangen. Helaas staat er wel een knullige typfout is, eerste letter van mijn initialen is een P i.p.v. een F... en op het factuur staat het wel goed dus snap niet dat het niet gecontroleerd wordt.
Maar van de week gaat er nog aanvraag uit voor paspoort, hoop dat ik deze sneller binnen heb haha.

Meer mensen die het paspoort inmiddels al binnen hebben?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:37

geen problemen gehad allemaal prima verlopen. passpoort binnen, geen fouten kunnen ontdekken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:44

Dat is fijn, vorige keer had ik ook alles op tijd. Maar het gaat er hier om mensen die dus niet hun paspoort tijdig hebben ontvangen en eerder ook geen contact konden krijgen met de instantie ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:50

sorry ik wist niet dat topic alleen was om slechte reacties te posten.
ging ervanuit dat we eerlijkheidshalver ook positieve reacties over deze instantie kwijt konden. stom van me!
(die van mij vlak voor kerst aangevraagd, deze week paspoort binnen).

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:52

Nee hoor, alle reacties zijn welkom hoor... :D

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:23

Ik vraag elk jaar ongeveer 8-10 paspoorten aan bij Jurgen en nooit problemen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:15

Hartstikke fijn natuurlijk. Ik doe van de week mijn volgende aanvraag de deur uit en hoop dat die wel sneller gaat :=
Hoop ook dat het bij de rest die nog op hun paspoort aan het wachten waren ook opschiet of ze al binnen hebben :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:42

Hebben jullie ook ervaring met papieren aanvragen? Ik heb nl in Oktober de aanvraag voor stamboek (registration application)naar Amerika (APHA) gestuurd, geld is van mijn rekening afgetrokken maar heb nog niks gekregen. Wel mijn lidmaatschapspasje ontvangen dus het goede adres hebben ze wel, is het normaal dat dat zolang duurt en maak ik me zorgen om niks of moet ik ergens aan de bel gaan trekken? en zo ja waar?

Tario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:15

Mijn vriendin wacht ook al bijna 2 jaar op haar papier,
De papieren waren een aantal keer teruggestuurd, en nu zijn ze weer onderweg naar AMerika,

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:36

Hallo,
Ik heb een kleine opmerking en een aanvulling:
Gisteren ontving ik van het KNHS een stapel paspoortaanvragen. Houd er aub rekening mee dat wanneer je je papieren naar het KNHS stuurt dat zij dan de papieren weer naar de NQHA en vervolgens de NQHA de papieren weer naar Jorgen van de Holst moet sturen of brengen.
Alles gaat aangetekend en hierdoor kan het gebeuren dat de papieren dan weer overal langer blijven liggen, aangezien je niet altijd optijd bij een postkantoor kan zijn als je met je werk bezig bent. Er zaten nu aanvragen bij van mensen van 18 december 2009. Kerstpost ed moet je dan ook nog meerekenen. Stuur dus aub je paspoortaanvraag met ALLE papieren rechtstreeks naar de NQHA of naar Jorgen van de Holst. De adressen kunnen jullie vinden op de website van de NQHA.
Overigens nog een kleine aanvulling, er zijn mensen die het nummer van de transponder met de hand invullen. Wanneer dit niet door een DA is gecodeerd wordt er geen paspoort voor gemaakt. (wanneer er geen stickers worden meegeleverd)
Tot zover weer.
Antoinette

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:58

Hier ook een positief verhaal.Heb de papieren opgestuurd ( rechtstreeks),kreeg binnen een aantal dagen de rekening en 2 weken later heb ik het paspoort al in de bus,zonder fouten.