[WN] Zijn er eisen aan een westernhoed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:15

Gisela schreef:
Het grappige is, dat als je in Amerika naar een hoedenmaker gaat (bijv. Shorty's), je een 100% beverhaar hoed hebt voor de helft van de prijs van een 100% beverhaar Stetson. Je moet gewoon even weten waar je moet zijn Haha!

Groetjes, Gisela

Gisela, ik wordt nog eens stinkend jalours op je Knipoog

Ik heb n.a.v. dit item mijn nieuwe hoed tevoorschijn gehaald. Kreeg ik als commentaar dat ik met deze hoed niet in de regen kan rijden omdat hij van vilt is... Boos! Klopt dat?
(was trouwens ook bij Steco!)

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:31

Het gaat om het totaalplaatje, de kleuren van je outfit moet in z'n geheel bijelkaar passen en het mooist is een bijpassende pad op je paard.
Als je een vilten onderpad hebt, kun je voor niet te veel geld een leuke kleur "kleedje" erover doen.
Veel mensen gaan voor de basis in zwart en combineren dat met een andere kleur. Bij een Haflinger zou ik uitkijken met te felle kleuren, wat heel mooi staat is inderdaad zwart, donker paars of mauve, donkerblauw.

En oh ja, de hoed....in de hoedrand moet een leren (of kunstleren) rand zitten, die blijven nl. veel beter op je hoofd zitten. De voorbeelden van Cassidy zijn heel goed en dat hoeft zeker geen Stetson te zijn, er zijn nl. veel namaak Stetsons te koop (ook in Nederland). Kintouwtje is "not done". Succes!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 13:40

Henriette schreef:
En oh ja, de hoed....in de hoedrand moet een leren (of kunstleren) rand zitten, die blijven nl. veel beter op je hoofd zitten. De voorbeelden van Cassidy zijn heel goed en dat hoeft zeker geen Stetson te zijn, er zijn nl. veel namaak Stetsons te koop (ook in Nederland)

Dat is de hoed waar ik dus over schreef. Knipoog

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:52

Tsja, ik weet alleen dat de 100 x gewoon in de regen gedragen kan worden. Na het rijden voorzichtig (in verband met de "shape" van de hoed) in de hoedendoos leggen, paar dagen laten drogen, daarna een fijn, zacht borsteltje eroverheen en klaar.

Groetjes, Gisela

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 21:28

Henriette schreef:
hoeft zeker geen Stetson te zijn, er zijn nl. veel namaak Stetsons te koop (ook in Nederland). Kintouwtje is "not done". Succes!

Enig idee waar ik dat in NL kan kopen?
Ik heb al op Ebay rondgekeken, maar durf eigenlijk geen hoed te kopen die ik niet vooraf kan passen.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:33

Op wedstrijden!
Misschien bij de WIC die 29ste waarschijnlijk ook op de Greup zal komen

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:54

Koop inderdaad nooit een hoed die je niet gepast hebt!
Ik heb destijds mijn hoed bij een stand op een wedstrijd gekocht. Kijk eens bij de westernwinkels die als sticky staan en bel ze gewoon eens op om te vragen wat ze zoal hebben en wat de prijsklasses zijn.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:56

Buitenzorg"]
[quote="Trinity schreef:
Maar leuk dat je dat gaat doen wat voor keuring ja best gaand rijpaard maar welk ras enzo.

28 Juni is de haflinger en trekpaarden keuring van afdeling Zeeland.
Ik doe mee met de haflinger keuring en rij ook western bij bestgaand onder het zadel met mijn haflinger.
[/quote]

Leuk hoor!
Mag dat trouwens in Western outfit?? Ik doe nl. 12 July met de keuring mee in (afdeling friesland/flevoland), maar ik dacht dat daar alleen instond dat het engels moest zijn. Als dat anders is, dan wil ik ook wel meedoen met bestgaand!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:59

Ja, dat mag...Buitenzorg heeft er voor gebeld Lachen

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:01

XoNo schreef:

Heee, dan ga ik toch ook eens bellen met onze afdeling, dan gaan we de haflinger onder het westernzadel promoten! Haha!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:03

Judibo"]
[quote="XoNo schreef:

Heee, dan ga ik toch ook eens bellen met onze afdeling, dan gaan we de haflinger onder het westernzadel promoten! Haha!
[/quote]

Hee dat zou gaaf wezen Judith Knipoog
Dan gelijk maar een promotie team samenstellen met allemaal westernhaflingers?
Het engelse rijden wordt al genoeg gepromoot dacht ik zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:50

Kunnen we het weer bij de HOOFDzaak houden Lachen