Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Want wat moest dat wel worden onder het zadel
Het was (en is) er me 1. Ik heb dr ook echt niet zelf ingereden, tenminste de eerste paar keer is een vriendin van me erop gegaan die niet mijn angst had. Maar toen die eerste keer dat ik erop ging, wat een gevoel. Ze gedroeg zich als een volleerd manegepaard, en was volledig op mijn geconcentreerd dat ik maar niet zou vallen. 1 keer scheef hangen was al genoeg dat ze bleef staan. En echt dat was wel het laatste wat ik van haar verwacht had
Nu is dame draak 6 jaar en echt die gaat nooit meer weg, dat is mijn paard helemaal en onvoorwaardelijk.
laat haar eerst inrijden, voel en kijk dan hoe jullie band is en of jij die klik met haar dan wel hebt. Ze kan onder het zadel een compleet ander paard zijn. Verkopen doe je maar 1 keer
Hierdoor wel weer een deuk in zelfvertrouwen gekregen, maar komt wel weer goed. Weet precies hoe het is. Rationeel denk je van; "er kan niets gebeuren" en "gewoon rijden", maar het voelt behoorlijk anders. Gevoel kan je helaas niet uitschakelen en werkt meteen door op je paard. Ik neem als ik dat heb rescue remedy druppels. Hierdoor wordt het angstige gevoel wat vermindert.