Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en voor het inrijden van alex hebben we een compromis gesloten, hij wordt engels/nh/western ingereden zegmaar, dus met elementen van verschillede stijlen (alleen beendruk wanneer nodig, teugels niet constand contact, veel op stem, beetje freestyle noem maar op. niet 'klassiek engels' dus..) maar we gaan er een keer met iemand over praten die echt in het western wereldje zit.. wat ik denk dat ik uiteindelijk echt western wil rijden. maar dat duurt nog wel even voor het zover is dat alex oud genoeg is enzo.
engelse zadel snijden zo in je onderbeen en je zit zo.. gedwongen door die wrongen. maar daar moeten we nog even over praten. en mijn moeder moet van het idee af dat western niet verzamelt is... en natuurlijk dat western niet helemaal anders is dan engels en dat ik altijd voor 'niks' engels gereden heb.. maar dat komt nog wel
)
ik heb wijnig kijk op hoe een westernpaardje er uit moet zien, of in iedergeval geschikt zou maken voor de westernsport, maar dit bericht doet me goed:j
daar heb ik echt geluk mee. hun manier van lesgeven is trouwens niet klassiek dressuurgericht, ze geven meer dressuur met een tintje nh erin. de enig westenles mogelijkheid is de mill ranch en esther de vries, maar we hebben geen trailer en het is te duur om er een te huren enzo..
Ik ben sinds augustus ook een Hafbezitter (naast een aantal Quarters die dus de "ahum echte" westernpaarden zijn) En het Hafje doet het niet slecht (understatement of the year
) Ik heb nu 1 wedstrijd met mijn Hafje gereden, en heb daarmee direct massa punten gehaald. Zoveel zelfs dat het Hafje al over moet naar de volgende klasse. Nou heeft dat grapje ook te maken met de klasse waarin ik eigenlijk hoor
maar dan nog. In 1 wedstrijd 10 punten halen is toch niet verkeerd en helemaal voor een paard wat in augustus nog engels liep
Een echt klassiek engels gereden paard verschilt kwa basis niet van een westernpaard. Hetgene wat er nu als "klassiek engels" wordt omschreven is echt ammenooitniet klassiek engels. Dat in de kruk trekken en maar schoppen bij elke stap is niet zoals het vroeger geleerd werd
Ik kom uit de oude klassieke school, en echt dat is heel wat anders dan wat nu als engels wordt beschouwd. (zo ze stapt weer van dr krukkie
)Paintless schreef:wist je dat er vorig jaar een haflinger ned kampioen is geworden bij de Wran? zeg dat maar tegen je ouders!