[WN] waar en wanneer western bekijken in friesland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:55

Paintless
Ik vind het helemaal niet jammer dat er in de l5 geen reining wordt verreden namelijk omdat deze proeven in de draf en stap zijn. Als je genoeg punten heb mag je l4 rijden en dan eerst eens een galopje in de trail en pleasure/horsemanship dan weer proberen genoeg punten en dan jawel de L3 de reining nou kan je eens een beetje gaan trainen voor een reining proefje ik vind het dus helemaal niet jammer dat de reining later wordt uitgeschreven eerder is de ruiter in mijn ogen er helemaal nog niet aan toe!

Paintless

Re: waar en wanneer western bekijken in friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:26

nou ja, zo kan je het ook bekijken.
alleen niet iedereen wil zijn paard in de pleasure/hms uitbrengen.
en als ik een goeie reiner had gehad dan had ik daar ook geen pleasure aan willen besteden.

niet voor niets hebben ze in Amerika voor elk onderdeel, een apart getraint paard.

pleasurepaarden zijn heel andere paarden dan reiners.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:40

Paintless ik snap je punt wel maar tja het is nu eenmaal een regel dat je onderaan moet beginnen. En de ruiters bij de wran hebben toch echt bijna allemaal een paard die niet alleen reining is en zeker als je net begint ;) . als kapster begin je ook krullen te vegen voordat je mag knippen wat je eigenlijk veel liever wilt!

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:36

calemity_jane schreef:
Paintless ik snap je punt wel maar tja het is nu eenmaal een regel dat je onderaan moet beginnen. En de ruiters bij de wran hebben toch echt bijna allemaal een paard die niet alleen reining is en zeker als je net begint ;) . als kapster begin je ook krullen te vegen voordat je mag knippen wat je eigenlijk veel liever wilt!

dat vindt ik knap sneu voor de pleasure ruiters

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:31

Want??? Ik ben een echte pleasure ruiter en ja met pleasure paard rij bij de wran en ben echt niet sneu!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:13

Paintless schreef:
nou ja, zo kan je het ook bekijken.
alleen niet iedereen wil zijn paard in de pleasure/hms uitbrengen.
en als ik een goeie reiner had gehad dan had ik daar ook geen pleasure aan willen besteden.

niet voor niets hebben ze in Amerika voor elk onderdeel, een apart getraint paard.

pleasurepaarden zijn heel andere paarden dan reiners.

Als je een goede reiner hebt kun je ook gewoon bij de rassen associaties starten. Ik ben heel blij dat ik zo nog eens met mijn tinkertje een reinig proef (op twee handen met een gewoon bitje) mee kan pakken zonder van de lijst geblazen te worden door de `reiners`in de L3. Wat mij betreft is dat het kenmerkende van de WRAN. Daar is het nieuwe systeem op gebaseerd.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:36

jeps. ben ik met je eens. en er zijn ook niet quarter rassen die heel goed kunnen zijn in de reining.

ik ben alleen van mening dat de reining ook wel in de L4 getoont kan worden.
dat er dan door de jury iets minder op schoonheidfoutjes gelet wordt oid.

nou ja, het hoe en wat weet ik niet, daar verdiep ik me ook niet in, maar ik vind persoonlijk de L3 wat laat.
als ik met mijn paard alleen maar reining zou willen rijden, omdat ik dat leuk vind, dan kan dat niet omdat ik eerst punten in iets anders moet halen voor ik mijn paard mag laten zien. snappie nog?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:02

En ik ben van mening dat een paard ook wat anders moet kunnen dan alleen reining

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:10

eigenlijk is het heel simpel paintless als je kijkt naar de verichtingen lijst.
in de l4 mag geen opergang stilstaan- galop of galop-stilstaan gevraagd worden
hoe wil je dan een reiningproef maken? :?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:37

Paintless schreef:
jnou ja, het hoe en wat weet ik niet, daar verdiep ik me ook niet in, maar ik vind persoonlijk de L3 wat laat.

Goh, misschien moest je je er dan toch maar even in verdiepen. Dan weet je waarom ;)

Paintless schreef:
als ik met mijn paard alleen maar reining zou willen rijden, omdat ik dat leuk vind, dan kan dat niet omdat ik eerst punten in iets anders moet halen voor ik mijn paard mag laten zien. snappie nog?

Nee hoor, je kan in de DRHA gaan starten, daar punten halen en dan in de L3 instromen :)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:54

susan schreef:
.....hoe wil je dan een reiningproef maken? :?
In draf! :))

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:21

reining proef in draf is geen slecht idee (ik heb het lachende smiley wel gezien ;) (
Maar ik denk dat Paintless zich daar ook niet in wil verdiepen...

Reining in de L4 is als een galoppirouette in de M dressuur.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:53

Paintless schreef:
jeps. ben ik met je eens. en er zijn ook niet quarter rassen die heel goed kunnen zijn in de reining.

ik ben alleen van mening dat de reining ook wel in de L4 getoont kan worden.
dat er dan door de jury iets minder op schoonheidfoutjes gelet wordt oid.

nou ja, het hoe en wat weet ik niet, daar verdiep ik me ook niet in, maar ik vind persoonlijk de L3 wat laat.

Wat is nou het probleem Michelle? :? Als je zo graag reining wilt starten, er is altijd nog DRHA en AQHA ;) Of is dat nou net iets te hoog gegrepen? ;)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:33

Ben eigenlijk wel benieuwd of de TS nu naar Oosterwolde is geweest en wat ze ervan vonden ?????????????

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 18:28

Helaas was ik geveld door de griep.
Ben niet geweest, kon pas afgelopen woensdag weer aan het werk, had het dus zwaar te pakken.
Ik hou het even in de gaten wanneer er ergens in de buurt iets is.