[SGW] SGW Barchem 2009 hindernissen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 00:43

Ik doe Lpony's en wat gebeurd er dan bij mijn klasse met hindernis 11? Gaat de boomstam dan 3 mtr naar achter?

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 00:45

Nee mel, de opsprong+boomstam (hindernis 11 dus) staat op een in uitje ;)
MelanieB schreef:
billy1 schreef:
Ik vind hindernis 11 echt te belachelijk voor woorden voor B / L paarden, dit is een combinatie die in een 1 sterren cross thuis hoort. Verder weer een erg mooie cross!

Is idd echt een rotcombinatie.
Aangezien dit mn 2e cross word ga ik lekker voor het alternatief, peps komt altijd wat terug op opsprongen en dan is de vaart voor die boom niet genoeg.
Die staat op 1 galopsprong of niet?

Edit: ook Mel is traag van begrip. :o Zie dat de stam naar achter gaat.
Nouja, ik kijk wel.

Lielle

Re: SGW Barchem 2009 hindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 05:05

@marsafuba, volgens mij gaat die voor het L pony's (net als B paarden) drie meter naar achteren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:02

Hindernis 11 is pittig, maar heb er nog nooit veel problemen gezien. 3 jaar geleden zelf rechtdoor gegaan en ging eigenlijk vrij simpel :j

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:30

Hindernis 11 staat er al een aantal jaren in. Het is pittig voor de B paarden. Maar dit is wel presies een hindernis waar je kan zien welke ruiters wel en niet goede controle over hun paard hebben. Toch ook wel weer een uitdaging :)). Allemaal makkelijke hindernissen is ook saai. Al hangt het er dan weer van af hoeveel crossen je al gereden hebt. hoeveel ervaring etc.
Ik vind het iig jammer dat ik deze cross niet mee rij ;)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:56

billy1 schreef:
Ik vind hindernis 11 echt te belachelijk voor woorden voor B / L paarden, dit is een combinatie die in een 1 sterren cross thuis hoort. Verder weer een erg mooie cross!

Dat vind ik nog wel meevallen. de opsprong stelt niets voor. en hij is goed te rijden. Vorig jaar zag ik tegen die hindernis ook erg op, maar het valt echt mee :)

De cross ziet er weer erg mooi en uitdagend uit. top!!

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:19

Caiitliin schreef:
Hee ik heb een vraagje hierover,
misschien een beetje dom maar ik vraag het me toch altijd af :P
kan een paard nou niet zen benen breken over die boomstammen?
licht alles los of ligt het gewoon vast en moet ie ze voeten maar optillen?

sorry voor de domme vraag (a)

xxxx

iemand? ik vraag het me toch wel af :+

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 14:42

Tuurlijk kan een paard z'n benen breken met een cross. Het is aan de ene kant een risico, maar aan de andere kant, je paard word getraint en heeft ook het nodige bescherming om. Bij een cross zoals Military in Boekelo kan eerder een paard z'n benen breken dan de crossen die je gewoon hebt. Onze Z hoogtes vallen nog best mee als je vele hindernissen wel is ziet. De ruiter voelt z'n paard aan en weet ook of hij het kan om de hogere klasses te rijden. De echt internationale crossen kom je wel is voor verrassingen te staan. Vooral brede hindernissen. Alles kan, breken, blesseren. Als je maar weet dat je paard het kan, en je goed op de hindernissen af rijd. Het is een sport met risico, maar 9 van de 10 paarden komen er gezond uit. Het zijn ook vaker de ruiters die wat overhouden dan de paarden. Sommige hindernissen zijn vast, maar er zijn ook veel breekbomen. Dat zijn bomen van een hard materiaal, dat als je er goed tegenaan knalt, dat de boom breekt. Eigenlijk ongevaarlijk dus. De vaste hindernissen zijn gewoon opletten en je paard goed erop af rijden. Hoop dat ik je genoeg heb geïnformeerd. ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:07

ben al weer terug van rijden zie uitslagen..
maar bij 11 heb ik toch wel het alternatief genomen.. ol heeft al 2 jaar daar een weigering gehad.. (was 2 jaar geleden dan wel mijn 2e cross maarja) wilde het risico nu niet nemen.. verder wel de puntjes op dat picknickveld gepakt en bij H4 ook het puntje dus wel genoeg pittige sprongen gedaan :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:25

Vond het echt een super mooie cross! Niet te makkelijk, maar wel een echte cross om te zien of je klaar bent voor een klasse hoger.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:44

Mijn planning is om nergens alternatief te pakken. Wil volgend jaar L starten dus overal rechtdoor. Ik hoop wel dat zij niet tehard gaat op 11 maar als ik links aan houst dan komt het vast goed.
Daarnaast hoop ik wel dat de hindernissen in het springparcours worden verplaatst want de bodem is daar niet best vooral een aantal gaten voor en na de sprongen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:37

billy1 schreef:

Dan heb je het vast over een hele lichte 1 *. Ik vind hem absoluut niet te zwaar :n Het is niet eens een echte opsprong en het boompje stelt weinig voor. Vertrouw je het niet, dan kun je simpel het alternatief pakken. K heb er overigens ook geen problemen op gezien (nog nooit overigens).

Hindernis 5 vond ik overigens wel heel erg stoer!! Water zien de paarden echt niet, maar hij s wel heel origineel gebouwd!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:41

Heb op hindernis 5 zoals de planning was het alternatief gepakt, vond hem wel erg hoog en ruig voor het M/Z. Was onze 2e M cross dus wilde wat dat betreft geen risico nemen en vertrouwen opdoen. Verder wel overal rechtdoor en de puntjes gingen echt met 2 vingers in de neus en superstrak :D

Hindernis 11(voor de B/L) lijkt erg moeilijk, maar wanneer je goed aanrijdt is ie prima te doen. Ben daar de andere 2 jaren ook gewoon rechtdoor gegaan.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:15

rowo schreef:
billy1 schreef:

Dan heb je het vast over een hele lichte 1 *. Ik vind hem absoluut niet te zwaar :n Het is niet eens een echte opsprong en het boompje stelt weinig voor. Vertrouw je het niet, dan kun je simpel het alternatief pakken. K heb er overigens ook geen problemen op gezien (nog nooit overigens).

Hindernis 5 vond ik overigens wel heel erg stoer!! Water zien de paarden echt niet, maar hij s wel heel origineel gebouwd!

Gelukkig zijn er meningen om daar verschil in te hebben ;) , ik heb er idd vandaag ook geen problemen op gezien maar meerdere (top)ruiters en cross parcours bouwers gesproken en die vinden deze hindernis allemaal echt niet kunnen voor L paarden. Ik heb hier dan ook het alternatief genomen omdat ik het niet fair voor m'n paard vond. Het beestje heb ik nog maar net en moet al ineens crossen. Ik vind dat deze hindernis voor zulke onervaren paarden echt te onoverzichtelijk is.

Rowo precies zo'n combinatie heeft in de CIC* van Strohen gestaan (opsprong ietsjes hoger) en in de CIC** van Hevoirt stond deze hindernis op 5 galopsprongen na een oxer, vandaar dat ik het over een 1 sterren sprong had.

Hindernis 5 daarentegen vind ik dus totaal niet imponerend :o

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:09

weet iemand de tijd voor de B paarden?

btw: 2 jaar geleden was de bovenste boom bij hindernis 11 veel breder dan nu

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:10

erg leuke cross, jammer dat ik hem niet kan rijden!
Misschien volgend jaar, maar dit jaar paste het gewoon niet in de planning.
Ben ook wel heel erg benieuwd hoe mijn paarden hindernis 11 hadden opgepakt, is in elk geval wel een uitdaging voor een B ruiter

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:38

Mooie cross jammer dat ik niet heb mee gedaan mischien volgend jaar :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:54

Hindernis 5 kon mij voor de B en L ook niet imponeren, maar was wel erg mooi. Ik vond alleen het verschil tussen de L en M/Z wel erg groot op die hindernis.

En hindernis 11 had eerder idd een boom bij B die wel 2x zo lang was.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:07

Ik vond hem super te rijden. Bij 11 kwam ik slecht op A teveel op de rechterkant van de boom. Ben het gevecht niet aangegaan en helaas alternatief genomen. Ik had ook het idee dat de boom niet naar achteren was gezet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:16

ze hadden de boom 2 meter
(ipv 3 naar achteren gezet wat ik gehoord heb)

maar echt een mooie uitdagende cross

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:22

de boom was zeker wel achteruit gezet ja. In de l stond ie er veel dichter achter.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:29

Wauw, mooie hindernissen.
Mijn oude pony deed ook met Cat. B Klasse B.
Ik heb hem verkocht en ik heb jammer genoeg nooit meer iets van hem gehoord.
Weten jullie site's waar ik misschien foto's kan vinden? Ben wel benieuwd hoe hij er nu uitziet :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:30