Elles schreef:[Op PP had iemand wat geplaats over een nieuwe serie bitten die de familie Pessoa had bedacht. Kwamen eerst heel veel van die "oh wat sneu" en "ah wat zielig" reacties op (terecht trouwens), en toen kwam iemand met een link naar Toklat of Myler, die natuurlijk helemaal volstond met martelwerktuigen... want het waren immers westernbitten
[/quote]
Hoi Elles, ik ben degene die de link naar Toklat had geplaatst! Voornamelijk voor de westernbitten met die achterlijk hoge A-poort, dat zijn nou eenmaal martelwerktuigen, in welke sport je je ook begeeft. Ik zit zelf in de dravers, nou, daar zijn ook een aantal fraaie bitten in omloop hoor, en die staan óók op de Toklat-site. Ik sluit mijn ogen daar niet voor - in mijn sport is ook zat mis, maar er gaat ook zat goed - wat dacht je dat ik voor vooroordelen over me heen kreeg?
Het beste is om niet in discussie te gaan, maar wat fout is moet je ook afwijzen vind ik. Bij ons op stal staan een aantal westernruiters, en er zat 1 rotte appel tussen. De rest wordt daar gelukkig niet op aangekeken.
Zelf doe ik ook nog eens aan Parelli Natural Horsemanship, ook al zo'n bevooroordeeld iets.... zou zweverig enz zijn - maar mijn draverhengst wint wel koersen, dus wie heeft er nou gelijk? Westernruiters moeten zich niet in de verdediging laten dringen, maar gewoon door hun rijden laten zien wat er positief aan western is
!