[WN] MUSTANG...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:16

Sonja schreef:
Dat heb ik dus inderdaad ook wel eens op tv gezien. Er zitten echt fantastisch mooie paarden bij (ook hele lelijke en veel ramshoofden, yuk!), maar ik dacht dat ze uberhaupt niet geexporteerd mochten worden.Vandaar.

Ik heb ook zoiets gezien, op discovery, een paar maandjes geleden. Er zaten echt prachtige dieren tussen. Die man die de mustangs temde deed dat wel heel makkelijk vond ik Haha! Echt zo'n 'paardenfluisteraar' Clown of gewoon een cowboy die goed met mustangs overweg kan.

Als je er mensen kent die een jaar voor je paard kunnen zorgen is natuurlijk wel fijn. Lachen Of kun je ze dan daarna nog niet meenemen? Maar ja dan zitten er natuurlijk ook weer een hoop kosten aan vast dat je net zo goed een ander ras zoals Quarter of Paint kunt kopen, lijkt mij.

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:32

het inporteren van een paard uit amerika is erg duur de reis kosten zijn al E 3500,00. dan komen nog de veterinaire kosten enz erbij

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:33

Er zijn in de VS ook vrij veel fokkers van de zogenaamde "Spanisch Mustang", bij hun kun je er gewoon een kopen...

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:36

klopt de echte wilde amerikaanse mustang is beschermd en mag dus niet uit amerika

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:38

trouwens jeddah, een vraagje die website uit jou profiel is dat bedrijf van jou?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:41

Nee, die is van een vriendin...

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:49

aha heb je nog enig idee of ze evt mensen nodig hebben voor op stal ed. moet namelijk nog 1 jaar op een bedrijf werken ivm mijn opleiding in deurne

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:20

maar ik heb dus een mustang zijn er mensen die ook een mustang hebben of iemand anders kennen met een mustang laat het me weten ben er nieuwsgierig naar!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:45

Nou, wij wachten nog steeds op een foto, velvet Tong uitsteken

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:56

ik heb momenteel wel een foto maar die is een beetje verknipt door mijn zusje maar je krijgt hem gauw te zien hoor

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:21

Bonnigje schreef:
Neeee.... Powell is Spirit!
En die is een New Forest dusss... Knipoog

aaaaaah wat een mooie valk heb jij zeg!!! hebbe hebbe Kwijl

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:16

Op zich is dit best een spannend topic.. Slapen we wachten nog steeds op de foto van je mustang!

celinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:41

Afbeelding

dit is ze toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:26

Helaas, kruisje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:35

Paarden met Freeze mark zijn in Nederland ook wel te vinden...
Ik ken een heleboel Arabieren die deze Freeze Mark hebben, en ik ben hem zelf nog bij een KWPN-er tegengekomen.

Om echt te kunnen zeggen of het een dier is uit Amerika zullen we toch echt het Freeze Mark moeten kunnen zien en ontcijferen. Kans is groot dat je namelijk gewoon gigantisch in de maling bent genomen, en het gewoon een Nederlands (c.q. europees) paard is.

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:16

ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het een echte mustang uit the usa is. Dit met behulp van het orginele papier wat erbij zit en omdat ik contact heb met diegene die hem uit amerika heeft gehaald.

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:41

voor iedereen die een foto van velvet surprise wil zien kijk het fotootje links: de mustang

celinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:57

Nu moet hij het doen:
Afbeelding

Deze is iets duidelijker dan je avatar Knipoog

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:39

Ik heb er een aantal in training gehad. Een 10 jarige ruin, super kinderpaard, bepaald niet lelijk en goed bewegen. Deze was dan wel al gevangen als jaarling en meteen gecastreerd, daarnaast had ie ook van nature al een heel cool karakter. Dus het is niet verwonderlijk dat ie zo braaf en tam is. Ik gebruikte hem voor de beginners lessen. En hij liep zo nu en dan een wedstrijdje. Hij was niet van mij en staat niet meer bij mij op stal, is helaas paar maanden terug verkocht. Verder nog een merrie die als 4 jarige gevangen was en een jaar in een wei had gelopen voordat ze bij mij op stal kwam. Hoewel ze dus wel al een jaar gevoerd was door mensen, was ze nog ontzettend schuw. Ze kwam pas naar de voerbakken als de mensen minstens 10 minuten al weer verdwenen waren. Dit paard trainen was echt een enorme ervaring waar ik enorm veel van geleerd heb. Paarden die zo dicht bij de natuur staan, reageren zo eerlijk en "paards". Er is no way dat je zo'n dier voor de gek kunt houden. Je moet zelf ontzettend eerlijk zijn willen ze je toelaten. Tja een beetje raar uit te leggen. Maar als jij bijvoorbeeld angst hebt, hoe diep je het ook wegstopt en probeert te verbergen, ze hebben het absoluut door. Het zelfde geld voor woede en alle andere emoties. Je kunt zo'n paard absoluut niet faken. Eigenlijk hoef je maar 1 ding met zo'n paard te bereiken, maar dat is wel een heel groot "ding". Namelijk vertrouwen. De eerste week heb ik alleen maar gespendeerd aan het rondlopen in haar paddock. Gewoon aanwezig zijn, maar niks doen. Maar goed, ik kan nog wel uren doorgaan, maar even lang verhaal kort: binnen een maand was ze onder het zadel, actepteerde poetsen, voeten optillen, vaststaan en ging mee op buitenrit.
Ook hielp ik afentoe iemand met zijn mustangs als de veearts moest komen. Sommige waren al behoorlijk gedomesticeerd, andere totaal niet. Je moest enorm oppassen met de echt wilde paarden want als die in paniek raakte, konden ze zich killen. Maar goed, al met al en prachtige ervaring. Als je werkt met mustangs, dan leer je pas echt de paardentaal!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:36

Hardstikke leuk beestje velvet! Ik had eerlijk gezegd iets 'wilds' verwacht. Ja ik weet hoe ze eruit zien Tong uitsteken Maar deze vind ik echt super mooi Lachen

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 06:25

dank je wel, zodra ik foto's heb onder het zadel zorg ik dat jullie zo ook te zien krijgen.
Deze week word er ook een filmpje van gemaakt door de plaatselijk radio tv zender: SKY LINE RTV (uden/veghel).

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:07

nou zeg het is nu wel ineens heel stil rondom de mustang...
Heeft er niemand iets te vertellen?????

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:34

Op mijn stage is een mustang x paint:

Afbeelding

Ze komt uit de USA,Oklahoma

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:31

het is dus niet een mustang 100%. waar staat deze mustang? zou je mij zo speodig mogelijk willen informeren hierover dank je.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:42

Een mustang is nooit 100%, want het 'ras' wordt nog steeds in stand gehouden door ontsnapte/uitgebroken paarden van welk ras dan ook. Dus 'raszuivere' mustangs bestaan niet.