[WN] leuke 'western'oefeningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: leuke 'western'oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:07

Ik ben ook nog maar een beginner, dus ik kan er zeker weten wel een paar weken mee vooruit! :D En misschien dat ik op den duur die van 101 arena exercises erbij bestel.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:17

Waarschijnlijk staan die 10 dan ook in de grote versie :j Maar leuk!

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:54

Wat wij hier ook wel eens gedaan hebben is een rij pionnen neerzetten in een slalom en dan in de eerste een vlag neerzetten. Je pakt bij de eerste pion de vlag er uit, je slalomt door de pionnen en plant de vlag in de laatste pion.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:57

SusanW schreef:
Waarschijnlijk staan die 10 dan ook in de grote versie :j Maar leuk!

Hmm, dan kan ik inderdaad net zo goed de grote bestellen! :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:59

Heb ik net de dunne besteld ^)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:23

spatter schreef:
cassidy anders heb ik wel intresse

suzan wat een leuke boeken, kende ik nog niet

Sorry, boek is helaas verkocht.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:49

Mijn boekje is binnen, maar helaas komen sommige woorden niet voor in mijn vocabulaire :=
Dat word dus eerst heel wat googelen voor ik er echt mee aan de slag kan :o
Maar het lijkt wel erg helder zo op het eerste gezicht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:01

misschien een topicje maken
er zullen wel meer met dit probleem zitten

ik heb me jaren geleden ook suf gezocht naar woorden
was een amerikaans boek en de woorden kwamen niet eens voor in een engels woordenboek :n

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:06

Is dat boek van Cherry Hill engels of amerikaans? 'Gewoon' engels toch? :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:07

al is het engels, dan nog zul je veel paardentermen niet in gewone woordenboeken tegen komen

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:28

Miryamk schreef:
Mijn boekje is binnen, maar helaas komen sommige woorden niet voor in mijn vocabulaire :=
Dat word dus eerst heel wat googelen voor ik er echt mee aan de slag kan :o
Maar het lijkt wel erg helder zo op het eerste gezicht.

Gooi het inderdaad in de groep. Heb de twee grote boeken ( 101 arena excercises en dat andere boek ook) dus wie weet zit er nog wel een vertaling in,

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:50

Misschien wel een goed idee om er een topic over te openen.
Dan hebben andere mensen er ook nog iets aan (ben allang blij dat ik niet de enige ben met dit probleem :o )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:08

Ik kwam er in eerste instantie ook niet (helemaal) uit. Ik bedoel mijn engels is redelijk maar zeker niet goed, laat staan het kennen van de vaktermen. Maar.... woordenboekje Engels-Nederlands en je komt een heel eind hoor! Ik vind dat er maar weinig (goede) lectuur of DVD's te vinden zijn in het Nederlands. Dus je zult wel moeten uitwijken naar de Amerikaanse. Ach, wat maakt het uit, je spijkert je talen wat bij en de meeste termen binnen de western zijn toch in het Engels, hihi! ;)

Ik heb nou trouwens de DVD Mechanics in Motion binnen van Mark Shaffer; voor de meer gevorderde westernruiter; echt een aanrader!! Wel heel technisch en (maar dat kan ook aan mij liggen) veel terugspoelen en nogmaals bekijken en dan hopen dat je het goed hebt begrepen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:22

Daarom ben ik ook van plan om een engels boek aan te schaffen, want er zijn niet echt veel goéde nederlandse boeken. Go West is wel een érg leuk boek vind ik, maar heel veel meer ken ik er volgens mij ook niet! En in een eigen boek kun je er ook dingen bijkrabbelen :D (Vertaling van moeilijke woorden, aanwijzingen voor jezelf..)

Waar gaat die DVD over? Bewegingen van het paard ofzo? :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:29

Die DVD gaat daar inderdaad over; oefeningen geent op het western pleasurepaard. Het zijn 2 dvd's en ik heb nog niet eens de eerste helemaal afgekeken (sommige mensen willen voetballen kijken, tsssssssssss! :( ), maar het is niet echt een DVD die je snel achter elkaar kijkt; mijn engels is daar gewoon te slecht voor en daarnaast is het heel technisch. Dus veel terugspoelen en opnieuw bekijken. Maar zoooo interessant. Echt van die 'aha' momenten!
Het begint met de basis; sidepasses, pivots en backups. Dus de basis moet er wel op zitten zeg maar. 8-)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:55

Oke, dat klinkt inderdaad heel erg interessant! Maar ik heb in totaal al 25 minuten westernles gehad, dus die basis moet eerst dik voor mekaar zijn! Misschien dat ik in de toekomst die DVD aan mijn 'collectie' ga toevoegen. Als het even meezit gaan we gauw beginnen. Daarom lijkt me een boek met oefeningen voor het beginnende paard+ruiter hartstikke handig om de training leuk en afwisselend te houden :j Goede begeleiding is ook aanwezig, dus dat moet wel goedkomen! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:02

In dat geval vind ik Go West inderdaad een aanrader. Afhankelijk van de discipline die je gaat doen is er via Bol.com ook nog het eea te vinden. Oa Reining een goed en up-to-date boek Worl Class reining geschreven door Shawn Flarida, Craig Schmersal (western Horseman).

Voor basics: The horse illustrated guide to Western riding van Lesley Ward.
Voor meer oefeningen 'western practice lessons'door Charlene Strickland.

Seabiscuit62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:14

yildiz schreef:
Die DVD gaat daar inderdaad over; oefeningen geent op het western pleasurepaard. Het zijn 2 dvd's en ik heb nog niet eens de eerste helemaal afgekeken (sommige mensen willen voetballen kijken, tsssssssssss! :( ), maar het is niet echt een DVD die je snel achter elkaar kijkt; mijn engels is daar gewoon te slecht voor en daarnaast is het heel technisch. Dus veel terugspoelen en opnieuw bekijken. Maar zoooo interessant. Echt van die 'aha' momenten!
Het begint met de basis; sidepasses, pivots en backups. Dus de basis moet er wel op zitten zeg maar. 8-)

Ik denk dat je al blij moet zijn als je 25% kan van wat hij laat zien.
Heb hem aan het werk gezien met een paard en tja voor dat je daar aan toe bent pffffffffffffff
(wel mooi dat de dvd je bevalt 8-) )

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:32

Seabiscuit62 schreef:
yildiz schreef:

Ik denk dat je al blij moet zijn als je 25% kan van wat hij laat zien.
Heb hem aan het werk gezien met een paard en tja voor dat je daar aan toe bent pffffffffffffff
(wel mooi dat de dvd je bevalt 8-) )

Wat een mooie naam weer, hihi! :+
Ik ben eerlijk gezegd al blij als ik al 25% begrijp van wat hij laat zien! :D Maar goed, gewoon maar blijven terugspoelen en opnieuw bekijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:18

Als je problemen hebt met de paardgerelateerde begrippen: er is een paardenwoordenboek op de Bokt Wiki, kan je vast al een heel eind op weg helpen.
En bij de andere woorden is een topic vast wel handig...er zit zoveel kennis op bokt...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:07

Klopt, moeten we even bij een moderator vragen of iemand zo'n topic mag openen? :) Denk dat het wel handig is!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:02

Ik wil morgen wel zo'n topic openen, nog even denken over hoe ik het moet formuleren zonder al te onnozel te lijken :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:05

Vertaling westernbegrippen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:06

Maar dan moet ik eigenlijk wel al een paar voorbeelden hebben?
Misschien is een sticky ook wel handig voor zoiets :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:23

Die kunnen we toch al wel een aantal geven met zn allen?
Een paar die nu even in me opkomen:

Check: Ophouding
Yield: Nageven
Sidepass: zijwaarts
Pivot: Draai om voor- of achterhand
Backup: achterwaarts

En alles onder voorbehoud (de een kan nu eenmaal beter definieren dan de ander)?