[SGW] SGW Vasse - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGW Vasse - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:47

6ab op 1 galopsprong??? Ik heb er ruim 9m gemeten, samen met Alexander en kon er op een mooie twee doorheen :j Op 1 galopsprong was ik echt verongelukt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:51

Ik had hem op 8 m gemeten :?
En we zijn er op 1 galopsprong doorheen gegaan!
We zaten wel iets ruim, maar ging eigenlijk prima

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:03

Ik had hem ook op 8m en ben er met 1 doorheen gegaan. Op 2 had ik echt niet gered. Paard kwam iets terug waardoor ik hem mooi in 1 kon doen. Ik weet niet wat zij er van had gebakken als zij niet terug kwam. Af en toe luistert zij niet zo en trekt zij haar eigen plan :+ . In neede stond de dubbel op 2 en ik ging er in 1 door. Gelukkig vertrouw ik mijn paard en laat het haar dan zelf maar uitzoeken. In de B kan dat nog wel qua hoogte.
In vasse luisterde zij al een stuk beter en lette zij heel erg op de sprong. Ik dacht dat zij bij de opsprong 10 een tikje op haar hals moest hebben voor aansporing maar stond al boven voor ik het doorhad. Volgens mij loopt dat paard van mij met een grote glimlach rond in de cross. Je ziet dat zij het net zo gaaf vind als dat ik het vind :D

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 14:20

ik had 6 a b gemeten op 8 meter en hij liep er super fijn door heen op 1 galop sprong. Ik heb ook verder heel fijn gereden.

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:38

ik had 6AB op 9 meter.. en ook een fijne 2 galop sprongen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:34

grappig iedereen die hem op 8 meet ging in 1 galopsprong en iedereen die hem op 9 had gemeten ging op 2! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:01

Ik had hem ook wel op 8 gemeten als ik echt aan het einde van het dakje ging meten tot aan de tweede. Maar omdat het schuin afloopt heb ik gemeten vanaf het midden van het dakje (hoogste punt). Daarnaast ligt het er idd maar net aan hoe je in komt. Ik ben er wat meer aan de hand ingekomen en kwam er gelukkig mooi bij.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:10

als die van mij heel erg terug kwam had ik hem ook op 2 genomen, maar ik had van tevoren al bedacht dat als ze gewoon lekker door liep je hem ook in 1 kon rijden. Heb dus op het moment bepaald wat het beste was.

De dubbel in Heino vond ik trouwens veel makkelijker staan, die stond geloof ik (in het midden) ook gewoon op 7

EDIT: foutje even geweizigd ;)
Laatst bijgewerkt door bvw op 05-10-09 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:11

Welke bedoel je :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:18

oh foutje!
heb van Vasse al even Heino gemaakt, nu klopt mijn zin weer

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:54

Ligt eraan vanaf waar je gemeten hebt inderdaad, vanaf het centrum van de a-sprong, of de achterkant. Door de lange achterkant van de hindernis geeft dat ook nog eens een vertekend beeld.

Maar een goed 8 meter was het zeker. En dat zou hier, qua terrein en ligging in de cross, niet mijn keuze zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:30

Nee... ik snap niet waarom het gewoon 7,5 of 10,5 ofzo staat. Bijna overal heb je wel ergens een kromme afstand. Naja, aan de andere kant moeten we niet zeuren. Je moet er gewoon overheen :+

Wie had trouwens die in-uit van de L gemeten? Die stond op 4 meter. Das wel een erg ruime in-uit :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:51

ik heb dit jaar tot nu toe 4 crossen gereden en nog niet echt kromme afstanden gemeten. Ik heb gelukkig een paard die veel vermogen en snelheid heeft dus ik ben nog niet in de problemen gekomen...
Met cross kom je natuurlijk wel sneller aan waardoor ik de gemeten 8m gewoon op 1 had staan.
Ik heb die in-uit niet gemeten maar er was er 1 die wilde hem op 1 galopsprong doen. Dat ging denk ik niet lukken.Was idd in-uit of zij moet in een verzameld galopje erover zijn gegaan.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:02

Maar is het niet zo dat je in de B de ruiters beter kunt dwingen iets rustiger op de hindernissen aan te rijden? Ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:19

Tody schreef:
Maar is het niet zo dat je in de B de ruiters beter kunt dwingen iets rustiger op de hindernissen aan te rijden? Ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Lijkt me niet het geschikte topic om hierover een discussie te beginnen.
Je kunt beter een nieuw topic openen.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:22

Daar heb ik over gedacht, maar bedoel toch ook wel specifiek deze combinatie.
Nog relatief in het begin van de cross, met op dat punt veel hindernissen bij elkaar. En ook qua terrrein, tussen de bomen en vlak erna een bocht.
Als vraag een beetje van allebei dus. Of een hindernis als deze geschikt is voor een B-parcours.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:30

Ik heb de in-uit van de L ook even bekeken!
Was inderdaad erg ruim!
Ik heb er een combinatie door zin gaan die haar paard helemaal terug nam en er op één galopsprong door ging. Maar ze stonden echt zowat stil voor de eerste sprong en nog zat ze heel dicht onder de tweede!
Ik denk dat ik trouwens wel gewoon voor de in-uit was gegaan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:32

Hindernis 7 op 1 galopsprong := Ik was er zeker weten op in uit doorgegaan. 4 meter en 1 galopsprong is wel heeeeul kort (onmogelijk zowat).

Ik moet zeggen dat zoals bijv. de coffin toch wel erg moeilijk was voor de B. Neemt niet weg dat ik um wel erg cool vond :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:34

mijn paard vond de coffin ook niet leuk!
Je keek er ook boven in, dat schrok ze echt van!
In heino zat ook een coffin, wel veel kleiner, maar die deed ze wel :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:35

Je ging behoorlijk stijl naar beneden, wat je pas op het laatst zag. Zoë stopte de eerste keer ook, 2e keer ging zonder twijfel. Ze wist duidelijk niet wat ze mocht. De dikke coffin bij Brugman deed ze ook in 1x....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:43

Wiso schrok zich al dood voor de boomstam toen ze de coffin zag!
Ze stond toen helemaal tegen de boom aan/hing er overheen!
Ik heb haar toen doorgedrukt want met die lange stelten van haar kon ze er wel overheen stappen. Maar de coffin was echt "eng" die wou ze niet!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:46

Zoë stopte heel knullig voor de boom. Kon haar wel doorschoppen, maar dat wou ik niet. Toen ze over de boom was ging ze zonder twijfel over de greppel. Daar is ze dus echt helemaal niet bang voor.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:46

T vond die coffin ook niet erg leuk vorig jaar, die ging toen uit stilstand over de boom.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:49

Ik heb mijn paard heel erg terug genomen op de boomstam ging niet van harte maar ik weet dat mijn paard heel snel kan stoppen en omdraaien.
Zij keek ernaar en nam een reuze sprong. De stijljury zat daar ook en ik had daar een 8 voor het aanrijden met als commentaar positief aangereden. Ik zag er in 1e instantie wel een beetje tegenop maar vond het goed te doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:13

netjes dat je daar een 8 kreeg!
Waar zaten eigenlijk de stijljury's?