) maar zijn vaderlijn is toch niets mis mee. Dus eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je juist hem als voorbeeld hebt genomen.Neemt niet weg dat ik hem een mooie verschijning vind!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:En qua prestaties nooit kijken naar Nederlandse begrippen. Dan is namelijk een eenmalige winnaar van het NK al een bijzondere hengst (en of hij nu gewonnen heeft vanwege gebrek aan competitie, of wel zo goed was, dat vertellen de verhalen dan niet....)
. Gisela schreef:Ook in Amerika gaan ze ervan uit dat 'een goed paard x een goed paard = een goed paard'. Natuurlijk zullen er op deze regel uitzonderingen zijn.
Als laatste voorbeeld zeg je nog, de eigenaar van het veulen moet er ook nog wat mee doen DAT IS HET!!!! Je kan dit pas zeggen als je bv 100 veulens fokt, 50 van een "goeie" hengst en 50 van een "goedkope" hengst (om het in jou termen te houden) als die allemaal een zelfde GOEDE opvoeding hebben gehad kan je pas IETS zeggen, ook niet alles want er spelen natuurlijk VEEL meer dingen mee.
.
Ongetwijfeld hoger dan de gemiddelde Ned. hengst, maar zou hij boven de 50% komen
Sugarmiss schreef:Want ik blijf erbij: een dure supershow hengst is geen garantie voor een presterend fokprodukt.