[WN] Welk ras het beste voor Western rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:23

Fijne, positieve en waardevolle bijdrage weer +:)+
:roll:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:24

zal ik eens bij dressuur gaan vragen met wat voor paard ik recreatief passage of piaff kan rijden? :P

MidnightPSan

Re: Welk ras het beste voor Western rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:19

mijn mening is dat een rijgefokte haf of een ander niet te zwaar trek rij gefokt paard het hier wel gaat doen,b.v. haf/arab,fjord/arab of met welsh.
Maak het om te beginnen niet te duur voor je zelf,je kan altijd nog wat anders nemen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:38

spatter schreef:
zal ik eens bij dressuur gaan vragen met wat voor paard ik recreatief passage of piaff kan rijden? :P
Ja leuk, moet je doen! Zet hier effe linkje daar naar toe dan? :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:47

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken respectvol naar de TS en elkaar te blijven reageren. Met dit soort snerende, flauwe reacties komt niemand verder.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:08

zit ik ook weer tussen ''jullie'',als je respect wil dan graag wel specifiek man en paard benoemen, anders is het wat onduidelijk.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:02

je moet een paard kiezen dat je ligt, er moet een klik zijn om western te rijden. Zijn bouw speelt natuurlijk ook wel een rol

catalynxblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:32

een amerikaanse appaloosa is ook geschikt voor westernriding en de rening
heb zelf een 7jr quarter en een jaarling appaloosa

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:09

tja, een Haflinger natuurlijk :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:45

kijk op de voorpagina van bokt(home) en zie welke paarden de kampioenen zijn!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:55

@Spatter, ik kan het niet vinden..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:01

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:00

oo op die manier! Ik dacht dat er een speciaal topic was met alle NK kampioenen van dit jaar.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:08

HaffiePower schreef:
tja, een Haflinger natuurlijk :D

Sluit ik me bij aan :P

Onze haf loopt leuk mee in de western. Hij blinkt vooral uit in de trail. Mijn wens was om ook reining te rijden (wel wedstrijdmatig!), maar ik denk dat hij dat niet aankan. Althans, hij zal best een stopje en een spin kunnen maken, maar hij kan niet wegleggen wat een reining gefokte QH wel kan (uitzonderingen daargelaten :D ). Dat hij dat niet kan ligt nog niet eens helemaal aan zijn bouw, maar wel aan het feit dat hij een supercoole kikker is en de snelheid gewoon mist... ) Dus ik ga me verder volledig op de trail toeleggen en mis ooit eens een reiningproef meestarten :D

Maar idd recreatief reining rijden? Als je idd geen ambities heb om ooit serieus de wedstrijden in te gaan dan kan je elk ras kiezen. En dan zou ik zeker kiezen voor een ras wat jou aanspreekt en uiteraard binnen je budget past. :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:17

Ik vind dat je met de meeste rassen wel Trail kan rijden, alleen heb je denk ik een voordeel als het paard niet zo groot is, omdat na een tijdje het 'vierkantje van balkjes' bijv. kleiner wordt gemaakt. Als je dan met een grote Tinker komt aanzetten zul je toch meer problemen hebben dan met een compact gebouwd paardje zoals Quarters, paints, Haflingers, Appaloossa's, Fjorden en andere rassen. In de Reining zie je ook aardig wat luxe-gebouwde Haflingers, maar het merendeel bestaat toch meestal uit QH's en Paints.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:20

Jennifuur schreef:
Ik vind dat je met de meeste rassen wel Trail kan rijden, alleen heb je denk ik een voordeel als het paard niet zo groot is, omdat na een tijdje het 'vierkantje van balkjes' bijv. kleiner wordt gemaakt. Als je dan met een grote Tinker komt aanzetten zul je toch meer problemen hebben dan met een compact gebouwd paardje zoals Quarters, paints, Haflingers, Appaloossa's, Fjorden en andere rassen.

Even off-topic, ook daar zijn uitzonderingen in. Volgens mij zit zij zelfs op bokt, maar in Bleiswijk starte er in L4 trail een trekpaard mee en die liep de balkjes zo kort en zo voorzichtig, super gewoon! :D
(Daar kan mijn trailpoown nog ee puntje aan zuigen, we werden dan ook 2e, achter haar ;) )

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:26

Haha, ja, je hebt natuurlijk overal de uitzondereingen tussen ja. Ik heb dan ook groot respect voor de paarden die zoiets kunnen! :P Mijn Qh heeft juist de hobby om die balkjes om te lopen :P