Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

),
:
) dat dat erg moeilijk kan zijn met een paard dat erg enthousiast is en erg hard gaat, maar alleen reacties met: mooi paard! heb je ook niet zoveel 
! 
Dan moet ik echt hard opsluiten tussen hand en been, en omdat ze op de laatste seconde nog kan stoppen, kan ik haar echt niet de laatste pas meer meegeven. Uiteraard probeer ik dat wel, maar het is allemaal nog niet zo bevestigd die vreemde hindernissen. Waardoor zij hard twijfelt. Gelukkig heb ik er wel een heel zacht bit in zitten hoor (dubbelgebroken watertrens
)
Moet daar alleen wat meer aan denken
Ik ga oefenen
Ik denk dat dat ook een beetje aan hetzelfde probleem ligt dan hierboven wordt gezegd, dat ik wat meer mag meegeven

), schakelen met de auto (lang leve de automatic
).
Coby was in de dressuurproef heel vervelend aan het doen. Ze ging ineens haar hoofd in de lucht steken, probeerde ze nog eens te gaan lopen ook, in elke hoek wegspringen enz. Hopelijk volgende keer beter.

nu wordt kiezen nog moeilijker 
Maar eens ze het kennen, lukt dat best wel. Ik ga nu weer iets meer trainen op het springen zelf. Succes!
Ja ze leert heel snel
Ze vond het ook wel geweldig!
Mijn laarzen zijn van De Niro, model Augusto met lakleren jachtkap.