Jammer 2feline want de tweede helft was juist het leuke, daar kon je tenminste doorrijden. De eerste helft was inderdaad met de rem toe rond bomen draaien en op asfalt stappen. Op 27/9 a.s. staat Lichtaart op het VLP-programma. Das ook een mooi parcours vergelijkbaar met Tessenderlo. Vooral zand en bosgrond. Wij lopen er nog eens een 60.
mindful
Geplaatst: 14-09-09 11:56
Het was inderdaad héél zwaar, wij waren met 3 en hebben de minimumtijd gehaald. Dit was echt hard werken om tijdig binnen te geraken. De slingerpaadjes vond ik niet erg maar al die wegen met kiezels, dat was niet plezierig. Ook bijna onderuit gegaan op de gladde asvalt. Mijn merrie is vierkant beslagen maar om dit blootsvoets te rijden... was geen lachertje. Spijtig dat er geen rekening gehouden wordt met de tijd als het zo zwaar is
Jantie
Geplaatst: 14-09-09 13:16
dat was toch helemaal geen zwaar parcours, daar was toch niks vermoeiends aan ? Je kon alleen geen snelheid maken met rond bomen te draaien.
1Boefje
Geplaatst: 15-09-09 17:12
Peer is ook een goede aanrader, en Lichtaart ja die is gewoon vet mooi Maar ja, dan moet ze als beginneling gelijk een licentie van VLP pakken, misschien toch eerst beter Peer proberen? Dan heb je ook bijna geen asfalt omdat je een heel deel van de bestaande ruiterroutes rijdt. Ik zeg altijd dat je voor endurance beter 4 ijzers kan hebben. Ik ben er nu zelf ook weer ingetrapt door met 2 te gaan rijden Of hoefschoentjes, ik hem me toch een paar mooie gezien
Jantie
Geplaatst: 15-09-09 18:59
Zoezi schreef:
Ik zeg altijd dat je voor endurance beter 4 ijzers kan hebben.
Dat vind ik dus ook hoewel er steeds uitzonderingen zijn. Speciale zinsspeling met Lichtaart
Smoske
Geplaatst: 18-09-09 18:47
Ik ben vorig jaar in Langdorp geweest en vond het toen ook geen fijn parcours. Omdat mijn paardje op zich al geen held is en snel schrikt heb ik op die ene wedstrijd meteen een aantal vuurdopen gehad zoals de rit langs de spoorweg, onder tunnel, smalle paadjes met takken enz..en idd: als je paard gevoelig loopt zijn de harde wegen/kiezels enzo geen aanrader. En voor een eerste endurance is deze route dan toch meteen een heel karwei!
Maar zoals er hier al gezegd is geworden:niet alle ritten zijn zo, alhoewel verharde wegen niet onvermijdelijk zijn natuurlijk. Opoeteren vond ik vorig jaar een mooie bijvoorbeeld. Dus voor diegenen die voor het eerst op endurance waren in Langdorp: zeker nog eens meerijden in een andere omgeving!