Wanroij 24-10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:53

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een overnachtings plekje!!!
Wij zitten 2 km van het terrein af, je kan met je tent bij ons in de wei en dan uiteraard een paddock voor je paard maken.
15.00 voor tent en padock.
Wel tijdig opgeven ivm wei vol :D

Munnie

Re: Wanroij 24-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:13

Ik kom misschien wel even kijken nog nooit zo een wedstrijd van dichtbij gezien :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:32

ik wil gaan starten in de kennismakingsklasse met mijn oudste fjord.
nu alleen nog even inschrijven.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:57

Ik rijd op zondag de recreantenrit, vergelijkbaar met de eerste klasse, maar dan niet officieel.
We zijn er in principe vandaag al klaar voor, vooral het paard, maar ik heb toch een flink trainingsschema opgesteld en ga nog het hele bos verkennen de komende weken. Ik ben namelijk een beetje bang de controle kwijt te raken, paard kán soms op vreemd terein heel explosief reageren of juist geen stap meer willen verzetten.

Ik heb vandaag geklokt en ik rijd ongeveer 9 á 10 km per uur als ik de km's goed berekend heb. Dat is een mooi tempo toch?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:30

Houd er wel rekening mee dat je op de groompunten en PA nog stil staat dus dan gaat je gemiddelde omlaag.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:48

Heb definitief besloten en me net ingeschreven voor de 101km...
Mijn eerste 100+ wedstrijd :j
Ben benieuwd hoe dit verloopt!
En hoe mijn rug het houdt O:)

wie start er nog meer op de 101km?

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:22

Is er toevallig iemand rondom Amsterdam die mij en mijn vriendin erheen wilt brengen en groomen? Helaas is mijn vader op vakantie en heeft haar vader geen zin om zijn vrije dag voor zoiets op te geven, we betalen natuurlijk zelf de benzine kosten en trailerhuur.. Eventueel willen we ook volgend seizoen voor diegene groomen mits die zelf rijdt! Het is eventueel ook voor volgend seizoen meteen :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:35

griebels schreef:
Houd er wel rekening mee dat je op de groompunten en PA nog stil staat dus dan gaat je gemiddelde omlaag.
Ik denk dat mijn gemiddelde toch lager ligt dan ikzelf denk. Vooral aan het begin stap ik vrij lang en aan het einde ook. Zo deed ik precies 2 uur over dit rondje (stukje van en naar stal staat er natuurlijk niet op, dat is 4 km rijden) http://www.mijnalbum.nl/Foto-WJ6PTL6E.jpg Ik heb uitgerekend dat het ongeveer 17km is dat ik gereden heb.

Ik heb onder de rit trouwens wat foto's gemaakt voor de mensen die er nog nooit geweest zijn en willen weten hoe de omgeving is:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXI3P7V7.jpg (de koeien, maar die zul je dan vast neit zien)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TB4ZO3OY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYODMSYC.jpg (de hei, met de endurancerit is dit de heenweg voor de klasse 1, terugweg is een rechte weg met heuveltjes)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNMROUJK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4XTMBOF.jpg (dit is het begin van het rechte stuk hei, hierna wordt het pad wat zwaarder en breder)

Het lange rechte pad naar de hei toe (na oversteek, nadat je naar links gegaan bent, voor GP2) moet je trouwens goed opletten voor de boomstronken. Er zitten er behoorlijk wat en die zie je nu niet door de bladeren. Vies en ik gingen vanmiddag al bijna op de snufferd daar :+

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:29

Annetje schreef:
Vooral aan het begin stap ik vrij lang en aan het einde ook.

Het is misschien handiger om voordat je start alvast warm te stappen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:50

Goed idee! Thuis hoeft dat natuurlijk niet, maar dan is het wel handig. We moeten toch waarschijnlijk wel een tijdje wachten voor het starten en dan kunnen we net zo goed lekker losstappen en daarna mooi in 1 strak tempo doorrijden zonder echt te hoeven stappen.
Draven houden mijn paard en ik echt uren vol, maar van stappen krijg ik echt een houten kont O:)

Bedankt voor de tip dus!

Ik doe mee met de recreantenrit, je mag er dus zo lang over doen als je zelf wil, maar ik wil er eigenlijk wel zo serieus mogelijk aan meedoen.Waar kan ik vinden hoelang ik over de rit mag doen?
En hoelang stoppen jullie ongeveer op een groompunt? Twee jaar terug hebben wij daar echt veel tijd verloren en dat vond ik wel wat jammer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:58

Per groompunt hooguit een minuutje. Emmer onder de neus van peerd douwen, drinkt-ie niet, één of twee flessen over de hals en gas. Als-ie wel drinkt, ook gewoon meteen in draf weer verder, is niet nodig om dan te gaan stappen om het te laten 'zakken' of zo.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:59

Hoe lang je over de rit 'mag' doen is een kwestie van afstand delen door de minimum snelheid.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:17

Ibbel schreef:
Hoe lang je over de rit 'mag' doen is een kwestie van afstand delen door de minimum snelheid.

En die is voor de kennismakingsklasse 8 km/h, en voor klasse I 9 km/h.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:48

Ik heb me ook opgegeven voor klasse 1, ik hoop dat dat ik dit keer wel mee kan doen.
Mocht in Holten niet starten i.v.m paard dat niet helemaal goed liep.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:50

Het is alweer een tijd geleden dat ik hem voor het laatst gereden heb. Weet iemand of hij echt goed te doen is zonder ijzers? Zijn er veel paden met steenslag?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:24

Er is 1 pad dat echt bijna niet te doen is voor een paard zonder ijzers. Tenminste, dat was twee jaar terug. Daar heb ik toen af moeten stappen (ook paard zonder ijzers) en we zijn er heel langzaam overheen gestapt.
De rest van de paden valt wel mee.
Ik ga de recreantenrit ook zonder ijzers rijden, zit alleen wel te denken aan hoefschoenen, maar dat is misschien te kort dag.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:49

Annetje schreef:
Er is 1 pad dat echt bijna niet te doen is voor een paard zonder ijzers. Tenminste, dat was twee jaar terug. Daar heb ik toen af moeten stappen (ook paard zonder ijzers) en we zijn er heel langzaam overheen gestapt.

Ja, dat pad weet ik ook nog, dat was zo'n hobbelig kiezelpad.

Ik ga eens kijken of er nog een weekend vrij is in het Heijderbos, dat hebben we toen ook gecombineerd met de wedstrijd. Het is voor ons al zo'n eind rijden, dan kan je het beter nog even combineren met wat luxe. :P

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:08

Annetje schreef:
De rest van de paden valt wel mee.
Ik ga de recreantenrit ook zonder ijzers rijden, zit alleen wel te denken aan hoefschoenen, maar dat is misschien te kort dag.

Als jullie dat pad bedoelen waar rechts een nertsenfokkerij ligt en waar je op de kruising links moet en dat evenredig ligt aan het kanaal, dan is dat pad helaas nog steeds niet echt berijdbaar voor paarden zonder ijzers. Ik ben er gisteren nog geweest, echt belachelijk dat een officiele routerroute over zo'n pad kan gaan. Ik heb de KNHS er al op aangesproken en die hebben het bij de gemeente St.Anthonis neergelegd maar tot op heden zonder resultaat. De bruggetjes zijn overigens wel allemaal vernieuwd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:18

Hey Noppert, ik zie de link in jouw onderschrift en denk :? Waar ken ik dat van?
Het weekend van Wanroij overnacht ik in dat huisje :D (Samen met Saskia)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:23

Djilan schreef:
Hey Noppert, ik zie de link in jouw onderschrift en denk :? Waar ken ik dat van?
Het weekend van Wanroij overnacht ik in dat huisje :D (Samen met Saskia)

Gezellig :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:59

Noppert dat is precies het pad dat ik bedoel! Als het maar een klein stuk was, of er berm was geweest, dan viel het wel mee. Maar er is gewoon geen uitwijk mogelijkheid en het is best een lang pad.

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik alsnog hoefschoenen aanschaf of niet. Anders gaan we blootsvoets en stap ik daar gewoon af.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:16

Ik weet niet of je daar een controlepost hebt, maar ik neem altijd de volgende sluiproute: Als je de doorgaande weg bent overgestoken, neem je het 2e bruggetje(dus niet die van het dierenpension maar de volgende), zandpad volgen tot het eind van de 1e akker, net voor een smal slootje rechts, aan de rand van de akker blijven rijden, dan kom je precies op het punt waar je eigenlijk weer rechts zou moeten (jij rijdt dan eigenlijk rechtdoor) Wat ik voorheen deed (toen stond er nog mais op die akker :D) is net voorbij het 2e gedeelte van het fietspad (dat op die heuvel ligt) langs het fietspad gaan rijden, als je goed kijkt kun je zien waar we altijd omhoog gaan). Fietspad blijven volgen (ligt een ruiterpadje langs :D ) en aan het eind weer naar beneden. Nadeel is wel dat je aan het eind door een soort van sluisje moet, beetje wendbaar paard moet je dan wel hebben en goed je knieen optrekken ;)

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:39

Zo'n pad is voor mijn pony draafbaar, ze kan af en toe best gevoelig lopen (ook ijzerloos dus) maar zodra ik draaf (in drenthe ook eenmaal over een weg van 2 km, miepie wilde perse midden over dat pad ipv aan de rand op het gras, ze liep prima) oefening baart kunst :) leren ze meteen op verschillende ondergronden lopen!

Vriendinnetje en ik zijn ook van de partij, alleen dan in de kennismakingsklasse! Goddank hebben we vervoer gevonden :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:34

Ik moet helaas Wanroij afzeggen. Ik had gehoop dat mijn paard op tijd fit zou zijn, maar helaas gooien 2 hoefzweren en rotstraal roet in het eten. Na het afzeggen van mijn eerste officiele dressuurwedstrijd ooit en vervolgens mijn eerste oefencross ooit, is dit mijn eerste endurance wedstrijd ooit die ik moet schrappen. ;(

Gelukkig kan ik wel mee om mijn 2 stalgenootjes te groomen. Dat is ook leuk! :)
Jullie allemaal ook alvast heel veel plezier gewenst!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:11

Jee hoe komt je paard daaraan dan? 2 hoefzweren èn rotstraal?