[SGW] De Cross: waarom geen zelfstandige discipline?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: De Cross: waarom geen zelfstandige discipline?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:35

Een bepaalde afstand stappen/draven binnen een bepaalde tijd. Een vooraf bepaalde route om/nabij het wedstrijdterrein heen. Als opwarmertje.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:45

Tempo was 220m/min. Makkelijk haalbaar dus.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:22

Dan zijn ze daarna zeker wel warm :j En het maakt het springen spannender, sommige paarden zullen toch minder voorzichtig zijn na een cross. Maar zo haal je weer niet de randdebielen eruit voor de cross, want die komen een wegparcours ook makkelijk door.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:21

Afgelopen jaar in Tongeren weer eens een wegparcours gereden. Ik vond het heerlijk. Voor de cross even een rondje alleen rijden, ik werd er wel rustig van. Geen spanning en gestress net van te voren maar gewoon een rondje rijden en na binnenkomst losspringen en starten. En Tenda werd en lekker wakker van en wilde graag gaan bij de start :D

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:04

Snoekiej schreef:
Dan zijn ze daarna zeker wel warm :j En het maakt het springen spannender, sommige paarden zullen toch minder voorzichtig zijn na een cross. Maar zo haal je weer niet de randdebielen eruit voor de cross, want die komen een wegparcours ook makkelijk door.

Het wegparcours was ook niet bedoeld om te selecteren - alleen om het paard net goed op temperatuur aan de start te krijgen. In de SGW mennen zit het wegparcours volgens mij nog wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:28

ik vond het wegparcours (heeeel lang geleden) ook wel lekker.