Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chocobroodje schreef:De pony heeft een pelhalm bit en ik heb dus inderdaad 2 teugels.
Foto van mijn kleine vriendje.http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=CZSJCY77
Pelhalm is wel een gebroken trens maar met extra rem zeg maar. Dit bit heeft hij al jaren en daar loopt hij ook fijn op. meestal hou ik 1 teugel vast, de 2de ligt los voor me.
biancavos schreef:Dat is niet helemaal waar, notekrakereffect treedt op als je beide punten van het bit naar elkaar toe trekt. Dat is niet het geval bij een gewoon hoofdstel.gebroken pelham is niet echt fijn voor het paard, een gebroken bit heeft altijd een notenkrakerseffect wat je door de hefboom ook nog is versterkt..
hopla schreef:Wat voegt rijden met één hand toe?
Waarom zou je het willen doen als je twee gezonde handen hebt?
Shadow0 schreef:biancavos schreef:Dat is niet helemaal waar, notekrakereffect treedt op als je beide punten van het bit naar elkaar toe trekt. Dat is niet het geval bij een gewoon hoofdstel.gebroken pelham is niet echt fijn voor het paard, een gebroken bit heeft altijd een notenkrakerseffect wat je door de hefboom ook nog is versterkt..
chocobroodje schreef:Winnie echt super bedankt! Hier kan ik echt wat mee. Enig idee waar je die zou kunnen bestellen?
chocobroodje schreef:Ja het ziet er ideaal uit! Nu nog zien waar ik zoiets kan laten maken of bestellen
nonalover schreef:ik zal ook een teugel aan de stijgbeugels vastmakken zodat je met die ene hand kunt sturen en met de voet ook.
nonalover schreef:ik zal ook een teugel aan de stijgbeugels vastmakken zodat je met die ene hand kunt sturen en met de voet ook.
chocobroodje schreef:nonalover schreef:ik zal ook een teugel aan de stijgbeugels vastmakken zodat je met die ene hand kunt sturen en met de voet ook.
Daar heb ik wel eens een foto van gezien, maar die ruiter had geen armen en stuurde volledig op die manier
Maar voor mij zou dat niet praktisch zijn, ik heb nu wel een fijne manier gevonden.