Opoeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:44

hoeveel km is het voor jullie?
Wij moeten er 98 doen om in Opoeteren te geraken

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 22:13

iana schreef:
hoeveel km is het voor jullie?
Wij moeten er 98 doen om in Opoeteren te geraken

Uhh, geen idee, ik schat 40.....het is dichterbij als Hasselt voor mij.

Cisco staat klaar, spullen liggen in de wagen, gaat helemaal goed komen, ik rij om half 10 weg!

Slaap wel!!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:37

Soooo :P
Dat was me weer een leuk ritje! Wat is het daar toch mooooooooooooi!
We waren met een leuke groep van 6. Sloot goed aan.
Cisco is nergens van geschrokken (zucht wat een verschil met dat ik alleen rijd!) hij is alleen even 1 keer 'losgeslagen' geweest doordat hij een gat wilde dichtrijden waarbij de weg nogal hobbelig was :( Domme knol.......kon niet anders dan hem laten gaan en roepen dat ze wat langzamer voorop moesten gaan. Zijn remmen werkte weer niet.
Hij liep inderdaad wat mank af en toe door zijn onbezonnenheid. Echt net z'n vrouwtje, vult elkaar goed aan :+
Ik kreeg dus wat opmerkingen in de VET. Achteraf wel terrecht........zucht.........maar het kan ook zijn dat hij gewoon wat stijf was, ook dat heeft hij vaker.
Hartslag in 39
Hartslag uit 43

Prima!!!

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:51

Hoi Linda.

Na een hele dag hulpje van de dierenarts te zijn geweest heb ik het evenement op een heel andere manier van dichtbij meegemaakt.
Kleine haperingen zoals een paard wat lichtjes mankt wordt genoteerd, maar er kan op dat moment geen diagnose gesteld worden. (er stonden ook steeds paardjes op hun beurt te wachten)
Zo'n tijdelijke stijfheid kan bijvoorbeeld ontstaan doordat je in de wedstrijd steeds op hetzelfde been lichtrijdt. Wil je echt een geruststelling laat dan thuis je paard nog een goed nalopen door je eigen dierenarts. De keuringen zijn er niet voor niets!

Het viel me wel op dat elke kleine afwijking vaak als een persoonlijke tekortkoming opgevat werd.
Let wel de keuring is een momentopname en bedoeld om het paard te beschermen als persoonlijke ambitie het wint van de mogelijkheden van het paard. Probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken, het gaat tenslotte niet om jou maar om het welzijn van je paard.

Ik zal er tijdens mijn 1e eigen wedstrijd waarschijnlijk ook van balen als ik ergens opmerkingen over krijg, maar ik weet wel dat daar ook meestel wel een oorzaak voor moet zijn.

Groetjes Nel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 21:33

Deze was ook niet vriendelijk... :P
Misschien komt bij mensen dáár dat gevoel vandaan.

Cisco was gewoon stijf, ze heeft me toch niet afgekeurd, dat telt voor mij.
En zo wel, ik heb een hele leuke dag gehad, dat is het belangrijkste!!!
Als ik maar mag starten.
Het parcour was erg zwaar, veel stenen, stronken en asfalt.
Moeilijk voor hem als hij niet oplet en al 2 maanden niet zo zwaar gereden wordt.
Cisco is vorig jaar 3x afgekeurd 2x bij de nakeuring, 1x bij de voorkeuring, 2x geen opmerkingen.
Dit jaar heb ik bij 3 van de 4 wedstrijden opmerkingen gehad. 2x bij de voorkeuring, 1 bij de nakeuring (deze), 1x geen opmerkingen.

De dierenarts kan niks vinden, die zegt dat andere dierenartsten problemen hebben om een draver juist te beoordelen.
Maar dat staat even buiten dit van vandaag.

Morgen zal het wel over zijn :D Ik ken hem ondertussen........

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:49

hey allemaal
ik vond het een héél leuke dag, we hebben de uitslagen nog afgewacht want er werd gefluisterd dat ik mss in de top 5 zou staan.
Om half 7 kregen we onze uitslagen...en ja hoor ik was 4de!!!
Wat een plezierig gevoel geeft dat, na zoveel maanden trainen worden we beloond.

Nel, tof dat het zo goed meegevallen is.
Linda, komt wel goed met je paardje! Ik vind hem in elk geval een schatje en lopen dat hij kan!! Super om hem bezig te zien...wat een brok energie.
Wat mij verbaasde is dat hij zo lief en rustig is aan de hand en éénmaal aan het werk lijkt het wel een ander paard.
Volgens mij ga je er nog veel plezier mee beleven, groetjes en wie weet tot een volgende endurance!!!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 08:48

iana schreef:
hey allemaal
ik vond het een héél leuke dag, we hebben de uitslagen nog afgewacht want er werd gefluisterd dat ik mss in de top 5 zou staan.
Om half 7 kregen we onze uitslagen...en ja hoor ik was 4de!!!
Wat een plezierig gevoel geeft dat, na zoveel maanden trainen worden we beloond.

Nel, tof dat het zo goed meegevallen is.
Linda, komt wel goed met je paardje! Ik vind hem in elk geval een schatje en lopen dat hij kan!! Super om hem bezig te zien...wat een brok energie.
Wat mij verbaasde is dat hij zo lief en rustig is aan de hand en éénmaal aan het werk lijkt het wel een ander paard.
Volgens mij ga je er nog veel plezier mee beleven, groetjes en wie weet tot een volgende endurance!!!

Weet je dan ook hoeveelste Cisco is geworden?
Ja Cisco is echt raar :P
Ik vind zijn temperament en energie echt verbazend. Dravers zijn erg gecompliceerd.
Lopen met andere paarden doet hij dolgraag!
Ik vond het supergezellig met een leuk groepje. Hopelijk tot in Peer!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:00

Hey, goeimorgen Linda!
Cisco is 29ste...1 strafpunt voor beweging en 3 strafpunten voor Divers (wat houdt divers allemaal in?)
Heb je daar uitleg bij gekregen?
Luk is 31ste
Paul (arabier) 3de
Anke (haflinger)32ste
Willy = uitgesloten (66 hartslag)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:49

iana schreef:
Hey, goeimorgen Linda!
Cisco is 29ste...1 strafpunt voor beweging en 3 strafpunten voor Divers (wat houdt divers allemaal in?)
Luk is 31ste
Paul (arabier) 3de
Anke (haflinger)32ste

Ah en zonder die strafpunten?
Ik weet nooit precies wat ze eraf halen.
EN nee, je krijgt geen uitleg. Vind dat wel slecht.
Als ze dan altijd opmerkingen hebben wil ik ook wel eens weten wat, toch?
Ach ja, in de top 3 zal ik nooit eindigen, maar het gaat mij om de fun. Ik heb een te goedkoop paard en ik rij te weinig om echt goed in de endurance te zijn.
Tis mijn 1e paardje, dus zo slecht doe ik het nog niet :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:47

Tuuurlijk is het voor de fun...het was voor mij ook een verrassing, meestal sta ik achteraan.
Nu was haar hartslag super, heb wel veel getraind...dat scheelt wel.
Ik doe alleen maar mee om eens ergens anders te kunnen rijden en omdat we veel vrienden hebben daar.
De sfeer vind heel gemoedelijk en na een paar keer ken je bijna iedereen, je paard krijgt meer spieren en leert veel dingen...komt veel tegen.
Een keuring van je lieveling krijg je der zo bij, allemaal pluspunten.
Ooit wil ik ook eens een 2-daagse van Trec meedoen

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:56

Zoezi schreef:
iana schreef:
Hey, goeimorgen Linda!
Luk is 31ste
Paul (arabier) 3de
Anke (haflinger)32ste

Ah en zonder die strafpunten?
Ik weet nooit precies wat ze eraf halen.
EN nee, je krijgt geen uitleg. Vind dat wel slecht.
Als ze dan altijd opmerkingen hebben wil ik ook wel eens weten wat, toch?
Ach ja, in de top 3 zal ik nooit eindigen, maar het gaat mij om de fun. Ik heb een te goedkoop paard en ik rij te weinig om echt goed in de endurance te zijn.
Tis mijn 1e paardje, dus zo slecht doe ik het nog niet :D

Tijdsoverschrijding krijgt strafpunten toegekend alsook een te hoge hartslag, een te hoog ademhalingsritme, hydratatieverschijnselen, met andere woorden een goed recuperatievermogen is van zeer groot belang.

De Vlaamse Commissie Endurance ontfermt zich over de reglementen en de organisatie van endurancewedstrijden.

Allemaal wetenswaardigheden die je zo van de site af kunt halen.
Ik denk Linda als je serieus wat wil leren dan kun je je vragen stellen aan iedereen om je heen en proberen niet vantevoren zelf al de antwoorden te hebben.
Als je paard nog niet alleen kan lopen moet je dat ook niet van hem vragen. Als je dan tóch op wedstrijd gaat, met een groep meerijdt die je nog niet kent, stap dan af als die te hard gaan en geef niet hun de schuld. Denk je dat ze jou de volgende keer weer nét zo graag meenemen?
Door al die dingen hier op de site te roepen, in plaats van jezelf goed voor te bereiden op een wedstrijd maak je in mijn ogen niet zo'n heel beste beurt.

Wat vind je zelf??

Nel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:49

Radja schreef:
Tijdsoverschrijding krijgt strafpunten toegekend alsook een te hoge hartslag, een te hoog ademhalingsritme, hydratatieverschijnselen, met andere woorden een goed recuperatievermogen is van zeer groot belang.

De Vlaamse Commissie Endurance ontfermt zich over de reglementen en de organisatie van endurancewedstrijden.

Allemaal wetenswaardigheden die je zo van de site af kunt halen.
Ik denk Linda als je serieus wat wil leren dan kun je je vragen stellen aan iedereen om je heen en proberen niet vantevoren zelf al de antwoorden te hebben.
Als je paard nog niet alleen kan lopen moet je dat ook niet van hem vragen. Als je dan tóch op wedstrijd gaat, met een groep meerijdt die je nog niet kent, stap dan af als die te hard gaan en geef niet hun de schuld. Denk je dat ze jou de volgende keer weer nét zo graag meenemen?
Door al die dingen hier op de site te roepen, in plaats van jezelf goed voor te bereiden op een wedstrijd maak je in mijn ogen niet zo'n heel beste beurt.

Wat vind je zelf??

Nel.

Wat ik vind?
Hmm dat je nu een beetje onaardig tegen me doet ;(
Vind niet dat ik dat verdien.
Ik doe over niemand lelijk.
Zal wel een misverstand zijn of verkeerd begrepen zijn.

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:21

Hoi Linda.

Ik was inderdaad niet erg tactvol Linda, en bovendien weet ik van niks, heb nog nooit een wedstrijd gereden.
Van de andere kant heb ik je wel een eerlijke mening gegeven.

Groetjes Nel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 13:32

Radja schreef:
Hoi Linda.

Ik was inderdaad niet erg tactvol Linda, en bovendien weet ik van niks, heb nog nooit een wedstrijd gereden.
Van de andere kant heb ik je wel een eerlijke mening gegeven.

Groetjes Nel.

Ah ja, iemand zijn mening respecteer ik ook altijd wel.
Je zal het nog wel meemaken aan de andere kant ;)
Je kan het niet altijd met iedereen eens zijn wel?
Ik heb nog veel te leren. Ik hou mijn oortjes open en wil van alles proberen. Tips zijn altijd welkom.
Het enige waar ik altijd mee zit is om die in de praktijk toe te passen. Soms is het wel eens handig als iemand tijdens een wedstrijd praktijktips geeft ipv via tekst. Zoals ze zeggen: "Al doende leert men".
Een pelhambit is misschien even een extra hulpje in mijn 'leer'proces.
Vandaag had ik mijn functioneringsgesprek, weet je wat mijn baas zei: 'Soms kom je wat hard over, maar ik weet dat je een heel zacht lief karaktertje hebt van binnen en dat er absoluut geen kwaad in zit en dat is een groot compliment!" :o
Ik refereerde gelijk aan dit forum dat ik slecht ben in uitdrukken :+
Dus mensen die me niet kennen zullen me misschien een t r u t vinden, dan moeten ze maar verder kijken dan hun 1e indruk hóór!