Kootwijkerbroek aug 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Kootwijkerbroek aug 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:31

Ik ga mee als groom, dus krijg ik toch nog wat mee. Neemt niet weg dat ik het erg jammer vind dat ik niet kan starten hoor,...

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:44

jammer hoor suzan..
Ik start om 10:14, vroeg..
( 1 voordeel de wedstrijd is op zondag, op vrijdagavond werk ik altijd en dan is de nacht wel erg kort als je zaterdags wedstrijd hebt.)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:12

Ik start om 11.22. Helaas inderdaad dat Suzan niet kan starten, nu moet ik in m'n uppie. We zullen het wel redden, maar het zal wel stil zijn zonder haar en Boobs.
Maar gelukkig gaat ze uiteraad gewoon mee groomen!

Heb er zin in, maar vind het wel weer spannend :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 10:17

Jammer Suzan. Ik moet starten om 11.48 (geloof ik, anders is het 11.46 moet ik nog even goed nakijken).
Ik weet nog steeds niet of ik wel of niet ga. Ik ga vandaag weer stappen aan de hand, morgen ook. Dinsdag een voorzichtig buitenritje in stap en draf. Woensdag iets meer buitenrit en dan zie ik wel weer verder. We houden het in de gaten. Voorals nog is het plan om gewoon van start te gaan. Mits ze in de loop van de week zich weer verstapt..... dan houdt het even op.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:58

Ik sta op de finish

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:20

Balen Suzan!

Sorry Bianca die absurde startijd is uiteraard weer mijn schuld, maar je mag ook later starten zonder mij hoor :D ;)
Ik ben niet zo van de warmte, vandaar die vroege verzoeken, als het echt zat bent, moet je het maar laten weten.
Hoewel, ik start straks een jaar niet, dus maakt weinig uit...
(Sjollie zwangerschapsverlof v.a. eind sept/ begin okt, althans in endurance land,
niet in de rest van de paardenwereld, want dan groeit ze dicht!!!)
We hebben inderdaad een kennismakingsritter mee, staat alleen verkeerd op startlijst, maar is al geregeld via de mail.

Nappie, dus we kunnen aan het eind naar jou zwaaien! leuk!
Wij zijn als het goed is het doldwaze trio van fjord, haf en Gelders (oke, dat zie je er niet aan, lijkt rijpaard).

Overigens wegens bijna 2 wkn missend ijzer ook niet getraind, op 2 menlessen in agterberg bak na en 1 dressuur les,
verder gelongeerd (zie ze nou nog vliegen in de rondte). Voet mocht niet te veel slijten voor nieuwe ijzer eronder ging,
had dit weekeind keuring. (niet dat het uit had gemaakt voor de plaatsing achteraf, maar ach...Rust doet wonderen,
waren wel bestgaand rijpaard... _O- na 2 wkn niet dressuur rijden.)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:32

Sjolvir schreef:
Balen Suzan!

Sorry Bianca die absurde startijd is uiteraard weer mijn schuld, maar je mag ook later starten zonder mij hoor :D ;)
Ik ben niet zo van de warmte, vandaar die vroege verzoeken, als het echt zat bent, moet je het maar laten weten.

He joh gek, voor frank is het ook veel beter eigenlijk om vroeg te starten..Vind het stiekem wel erg jammer dat je een jaar niet start..
En vroeg opstaan ben ik wel gewend, begin op mijn werk ook om 7 uur dus..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:34

biancavos schreef:
Sjolvir schreef:
Balen Suzan!

He joh gek, voor frank is het ook veel beter eigenlijk om vroeg te starten..Vind het stiekem wel erg jammer dat je een jaar niet start..
En vroeg opstaan ben ik wel gewend, begin op mijn werk ook om 7 uur dus..

Ik vind dat jaar ook erg jammer, maar een baby Sjollie, is natuurlijk ook wel erg leuk..
Ben er als het goed is in 2011 gewoon weer bij!!!
En dan wil ik Banholt klasse 1 ook rijden, lijkt me super gave rit.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:53

Ik doe ook mee en start om 12.08. Jammer dat je geen paddocks mag maken en stallen zijn ook niet meer beschikbaar. Mijn paard vind het niet zo lekker om aan de trailer te staan. Ik heb er zin in en het weer lijkt ook goed te worden!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:16

Ik ben ook weer van de partij. Heb vrijdag in Kootwijk Welshcup, we overnachten daar dan tot zondag. Beetje onzin om tussendoor terug te rijden naar frl. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:38

Faline schreef:
Ik ben ook weer van de partij. Heb vrijdag in Kootwijk Welshcup, we overnachten daar dan tot zondag. Beetje onzin om tussendoor terug te rijden naar frl. :+

Ja, bijzonder grapig!!! Dat welshfeestje!!
Had inderdaad rondgebeld voor boxen, kansloos uiteraard....
Kwam daar ook terecht, zegt die mevr. hebben wel 110 extra boxen, maar ook een groot feest die avond..
(leek me geen strak plan om mijn paard daar dan te parkeren, hoewel die vaker bij feestjes heeft gestaan
en zich klinisch dood kan gedragen en gewoon gaat pitten, maar vriendinnetje dat mee gaat springt dan
vermoedelijk over de box heen)

Vertrekken dus maar om 5 uur 's morgens, gaaappppp....

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:53

in eerste instantie zou ik hier zelf rijden met Adami, klasse I :o , maar ivm mijn ribben ben ik nog niet fit genoeg. ik zou samen rijden met mijn jonge paardje Sera, zij wordt bereden door Kimberley. gelukkig wil Aster Adami rijden dus kunnen beide paarden toch nog naar KWB. Kimberley start klasse I, Aster kennismakingsklasse aangezien het op zulk korte termijn is :D

iedereen veel succes ;) vooral met alle kreupele paarden :(:)

Swinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:47

Wij starten ook klasse I :D Heb er weer super veel zin in!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 21:15

Dinsdag weer een rustig buitenritje gemaakt met stap en draf. Liep goed. Woensdag weer een buitenritje, dit maal met galop erbij. Liep goed. Vandaag even een half uurtje in de springtuin rond gereden. Was meer als genoeg. Het was erg warm en paard had het na dat half uurtje goed warm . En ikke ook hoor. Ze loopt nog steeds goed. Ze loopt 's morgens weer in de wei. Dus ik heb nog steeds goede hoop dat ik zondag kan starten. Ik ga er nog steeds voor. Morgen weer een buitenrit maken, zaterdag rust en ik hoop dat ik er zondag bij ben.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:41

Sjolvir schreef:
Faline schreef:

Ja, bijzonder grapig!!! Dat welshfeestje!!
Had inderdaad rondgebeld voor boxen, kansloos uiteraard....
Kwam daar ook terecht, zegt die mevr. hebben wel 110 extra boxen, maar ook een groot feest die avond..
(leek me geen strak plan om mijn paard daar dan te parkeren, hoewel die vaker bij feestjes heeft gestaan
en zich klinisch dood kan gedragen en gewoon gaat pitten, maar vriendinnetje dat mee gaat springt dan
vermoedelijk over de box heen)

Vertrekken dus maar om 5 uur 's morgens, gaaappppp....

Ik zat ook te zoeken om boxen, want het was al vrij snel overal vol. Ik overnacht met pony bij http://www.ponyvreugd.com/ volgens mij is daar ook nu nog wel plek. :j (Is in kootwijkerbroek)
Ik ga morgenochtend al, zou eerst vanavond maar met dat weer alarm leek ons dat geen strak plan, dus dat wordt morgen ook tussen 5 uur/half 6 vertrekken. :O

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:48

@Sheela, zou leuk zijn, als je toch kon starten.
Mijne had gisteren rust, om de simpele reden dat ik pas om 10 uur 's avonds thuis was. Maar de arme ziel had dinsdag springles, vanavond dressuur les, en morgen menles, dus ook die mag zaterdag lekker niksen.

Ik heb een box!!! Joehoe!!! Ga dus zaterdag al heen, lekker relaxed! Pony stallen, met hondje het bos in. Camperen in trailer. VAKANTIE!!!! gevoel.
Helaas ons plak aan kennismakingsrittertje haar paard is kreupel... (nou ja, was, is nu niet meer te zien, maar zijn denkende)

Helaas 25 graden en die stofwoestijn die er nu ligt niet helemaal een koudbloeden ding, maar we zien wel...

@Karrimh, Jij leent ook alles uit..... ;) Hoop dat je snel weer van de partij kunt zijn.
Je paarden blijven in ieder geval in conditie.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:49

Zo ik hoop wel dat het wat koeler is zondag, want anders worden wij als grooms ERG druk met water pffffffffff

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:18

Goed voor je Suzan, hihi.

Het blijft als het goed is droog en rond de 23/26 graden, lekker warm dus.

Nou duimen nog voor iedereen dat ze kunnen starten!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:41

Gisteren lekker buiten gereden, paard had vandaag een dagje vrij. Ze is nog steeds goed, dus we gaan morgen gewoon naar KWB en dan zien we wel weer verder. Voorlopig is het plan om gewoon van start te gaan. Heb er toch wel zin in. Mijn startnummer is 121 voor degene die daar benieuwd naar zijn. Heb een bruine merrie die op het terrein iedereen laat denken dat ze hengst is. :D
Kreeg net een smsje van een stalgenoot om mij morgen veel succes en plezier toe te wensen. Erg lief.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:23

Zo ik heb ook net de laatste dingentjes klaar. Ga zo maar eens naar bed.

Iedereen heel veel succes en plezier morgen!! :D

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:07

Wat een heerlijke route!
Iedereen bedankt voor de prettige organisatie!

Hier was alles prima, alleen bij de voorkeuring een B'tje. Bij de p/a en de nakeuring gelukkig gewoon een A. Rest ook prima in orde.

Hoe staat het met de rest? Lekker gereden??

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:09

ik ben ook net terug.
Had ook een B bij de voorkeuring en op de p/a en nakeuring een A. ik denk dat dit een combinatie is van net een nieuw ijzer (bij het laden had hij er 1 afgetrapt) en dat hij ook een beetje stijfjes was.
Maar we hebben hem goed uitgereden :)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:27

Ik ben razend benieuwd naar jullie resultaten. Ik kan helaas niet op het endurance forum, omdat ik slechts groom ben, dus ik hoop dat jullie hier allemaal je uitslagen plaatsen. Vandaag heb ik een Klasse II ruiter gegroomd, Rein met Dartel. Het was echt een mooie route, mooi bos, voor ons als grooms erg relaxt. :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:06

Ik heb vandaag voor het eerste Endurance gereden, kennismakingsklasse op t paard van Donna :D! Ik vond het echt super leuk! Voorkeuring, P/A, en nakeuring een A. Was echt top!! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:30

Hoi, Aster, dan heb ik je gezien....
Ik zat op de grond voor de laadklep aan't eind van de dag..

Ook Sjollie heeft haar klasse 1 rit netjes uitgereden.
Extacte dingen weet ik niet, heb mijn kaarjte nog niet terug,
heeft wel iemand voor me meegenomen.
A's locomotie, vk hf 30 (denk dat ze nog sliep), PA hf 48 niet direct aangeboden, finisch hf 48 niet direct aangeboden.
Snelheid geen idee....rest ook niet.

Doel bereikt, wou deze op safe uitrijden. Ben nu klasse 2 stargerechtigd.