[SGW] Tik Tak @ geweldig Renswoude

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:14

Ach kom, wat een gezeur.
Paard heeft het leuk zo te zien, en is heel enthousiast!
Een beginnend SGW combinatie, dus moet het dan allemaal meteen maar perfect gaan?
Nieuwe hindernissen, onverwachte sprongen, ja dan krijg je best vaak rare situaties en foto's. Maar als je zo blijft trainen, dan raken jullie vanzelf ervarener, en kan je ook iets gecontroleerder/zelfverzekerder op de sprong af. :)

Vind vooral dat de simpele hindernissen er wél fijn uit zien, dus vandaar mijn antwoord. Ik weet niet hoe vaak je dit al gedaan hebt, maar het lijkt dat je gewoon nog wat té voorzichtig bent.
Maar kom, je paard is enthousiast, als jullie elkaar vertrouwen dan helpt hij je wel veilig eroverheen en kan jij werken aan je houding. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:15

Hannah_Menno: het gaat niet om lief of niet lief het gaat om doordrammen. Je mening is nu ondertussen wel duidelijk.

Overigens denk ik persoonlijk niet dat het paard hard loopt omdat hij misschien af en toe tijdens de sprong een spoortje voelt. Als er hinderlijk spoorgebruik zou zijn dan zouden de instructeurs daar heus wel iets van zeggen. Net zoals ze iets zeggen over scherpe bitten bijvoorbeeld. Dat is de functie van de instructeur.

En ja, bij beginnende crosscombinaties ziet alles er nog niet zo vlekkeloos uit, daarvoor zijn het ook beginnende combinaties.

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:15

Tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar ik blijf erbij dat ik het er goed uit vind zien. En in het begin kan het crossen nog wat onwennig zijn, met wat rare sprongen en dan is het geen wonder dat je niet altijd meezit!Maar eigenlijk viel me dat nog niet eens zo op bij jou, want er zitten gewone hele mooie foto's tussen waar je keurig mee gaat.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:20

ik heb geen verstand van SGW maar het lijkt me doodeng ;)
(ik ben nou eenmaal een dressuurmiep :Y) )

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:28

Vind het op sommige foto's behoorlijk onprettig uitzien, het bit wordt echt gemeen door de mond getrokken. (foto 4, 5, 6, 11, 13) Anderzijds kan ik me best voorstellen dat er veel abrupte sprongen op staan omdat het paard nog wat onzeker was. Natuurlijk kun je dan als ruiter niet altijd even snel zijn met teugels meegeven. Maar ik zou er als ik jou was toch aan werken. Je kunt je paard ruimte geven en tegelijk contact met de mond houden. Nu werk je hem meer tegen dan je meehelpt. Op zulke lage sprongetjes kan dat nog prima, dan kan hij het nog redden. Maar door je handen ook bij hogere sprongen bij de schoft te houden kun je niet van hem verwachten dat hij optimaal springt. Desalniettemin zie ik dat jullie beiden erg veel plezier hebben en gewoon nog veel moeten leren. Dus bij deze veel succes en blijf aan je (hand)houding werken.

Sim

Re: Tik Tak @ geweldig Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:40

Moderatoropmerking:
Prima om commentaar te geven, maar zorg er wel voor dat het opbouwende kritiek is waar de TS wat aan heeft. "Beschuldigingen" heeft niemand iets aan en verpesten bovendien het topic. Houd je reacties eerlijk en respectvol.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:30

Wat een leuk paard :D Leuke naam ook.

Commentaar is al gegeven: Teugels korter, tenen naar binnen en soms trek je een beetje in zijn mond.

Veel plezier met je volgende crosstrainingen!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:49

Ik vind het eigenlijk een heel fijn beeld geven. Gewoon een combinatie die heerlijk lijkt te rijden met veel plezier. Paardje heeft overal zn oortjes erop en is super enthousiast. Lijkt zich totaal niet te storen aan zijn amazone die hier en daar wat moeite heeft hem bij te houden bij zn noodsprongen.
Enige wat ik als tip zou willen geven is lekker zo doorgaan. Zorg dat je ervaring krijgt en vertrouwen zodat je je daarna op je houding kunt gaan richten. Ik zie liever dat je iets achter blijft dan dat je constant op de voorhand hangt (ook al blijf je achter, je kont is iig uit het zadel). Dat je teugel vaker lang wordt vind ik ook weer postiever dan dat je hem los zou gooien en hierdoor het contact en de steun verbreekt.

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:25

Thanks Broertje, leuke reactie. Ook van de andere SGWers!
Had een beetje moeite met alle negatieve reacties, maar jullie opbouwende reacties doen me goed. Ik neem al jullie tips mee, blijf hard trainen en houd het eerlijk tegenover mijn paard.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:59

Hihi je hebt je handen er zeker vol aan :P :')
Voor de rest ziet het er leuk uit!
Nog veel oefenen dan komt het er wel!

Ook leuk om een naamgenootje van mijn paard te zien :D

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:53

He jij bent mijn trailer buurvrouw :D
Ziet er goed uit hoor als beginnende sgw'er +:)+ samen plezier hebben is ook een hoop waard.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:18

Vond het super gaan Claudia !
Ze pakte het super aan hoor, en echt al flinke lijntjes gereden. :))
Dat gaat helemaal goed komen.
En de foto's zijn toch moment opnames, want in het echt viel het helemaal niet op!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:30

Ik vind niet direct iets verkeerd aan de foto' s hoor, gewoon lekker gaan met die banaan!
Haar naam is trouwens uit de kunst :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:26

Hey,

Ik kom net je topic tegen, ik dacht het zal toch niet die Tik Tak zijn, maar dus wel! (ik ben sins een week ofzo ook een bokker)

Wat een commentaar af en toe :wow: , als je net begint kan niemand verwachten dat het gelijk perfect gaat, en als degenen die het hardst roepen zelf nog crossers zouden zijn ok, :( maar de helft heeft nog nooit gecrosst en gaat jou even leren hoe het moet :+ ,

Soms moet je gewoon even je paard aanprikken, zodat hij tenminste springt, hij kan hier immers niet even een balkje afgooien, boomstammen ga je niet zo makkelijk door heen namelijk :Y)

Maar ik heb je daar ook live in actie gezien, en dit paard vondt het ontzettend leuk en zowel jij als Tik Tak deden het heel goed +:)+

Dus lekker blijven crossen en niks aan trekken van die nare reacties :(:)
(je krijgt immers les van mensen die er veel meer verstand van hebben en die weten namelijk echt hoe het moet)